دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search

آموزش سلامت بیمارستان فارابی

سوپروایزر آموزش سلامت: سمیه مشهدی فراهانی
کارشناس ارشد پرستاری
تلفن داخلی: 2430
 
سیاست های آموزش سلامت در بیمارستان فارابی، ارتقا سلامت است. ارتقا سلامت در سه حیطه ارتقا سلامت بیماران و همراهان، ارتقا سلامت کارکنان و ارتقا سلامت جامعه عمل می کند.
 
سیاستهای کلی آموزش با بیمار با محوریت دفتر پرستاری:
- مدیریت و نظارت هدفمند بر آموزش بیماران و همراهان
- تعیین  و تامین نیازهای آموزشی بیماران(نیازسنجی آموزش به بیمار، اجرا و تامین نیازهای آموزشی)
- مشارکت در پیشگیری و ارتقا سلامت در سطح جامعه

آموزش به بیمار در واحدها مدیریت و تامین منابع انسانی و مادی و نظارت و نظارت مشارکتی مثل کارگروه ها می باشد. اجرای آموزش به بیمار همانند فرآیند پرستاری شامل نیازسنجی آموزشی، تعیین الویت های آموزشی، تعیین روش و رسانه ی مناسب، اجرای آموزش، اثربخشی و ثبت مستندات است.

سیاست های کلی آموزش به بیمار با محوریت پرستاری: 
سیاستهای کلی آموزش به بیمار ، همراه و ارتقا سلامت:
- مدیریت هدفمند آموزش برای بیماران و همراهان در راستای ارائه خدمات پرستاری
- تعیین و تامین نیازهای آموزشی بیماران بخشهای بستری و واحدهای سرپایی و پاراکلینیکی و آموزش به منظور ارتقاءکیفیت خدمات و تسریع در روند بهبودی و خودمراقبتی
- مشارکت در پیشگیری و ارتقاء سلامت در حیطه جامعه
 
مدیریت هدفمند آموزش برای بیماران و همراهان در راستای ارائه خدمات پرستاری:
– تعیین سوپروایزر آموزش سلامت و مسئول آموزش همگانی
- شناسایی و اولویت‌بندی سالانه نیازهای آموزشی بیماران و همراهان در سطح بیمارستان و در کلیه بخش‌ها بر اساس خدمات تخصصی، بیماریهای شایع هر واحد، احساس نیاز و سطح دانش گیرندگان خدمت و نوع مراقبت های پرستاری
– تشکیل کارگروه درون بخشی و بیمارستانی هر 3 ماه یکبار
- پیش بینی منابع مالی و تسهیلات آموزشی مورد نیاز بخش و پیشنهاد آن به کارگروه بیمارستانی
- تامین اعتبار لازم جهت تهیه رسانه ها  و وسایل آموزشی لازم توسط مدیران ارشد سازمان
– برنامه ریزی و مشارکت در تهیه محتواهای آموزشی معتبر، استاندارد و متناسب با نیازسنجی انجام شده و اولویت های خاص
– نظارت بر اجرای آموزش به بیماران در بخش های بستری و سرپایی از طریق راندهای مدیریتی 
– ارزیابی اثر بخشی آموزش های ارائه شده به بیماران هر سه ماه یک بار با استفاده از چک لیست معتبر و روش های استاندارد( بخشهای بستری و سرپایی و اورژانس)
– ارائه گزارش نتایج سنجش اثربخشی آموزش های ارائه شده به کارگروه بیمارستانی، کارگروه بخش های بستری و معاونت محترم درمان
- اجرای برنامه های اصلاحی تدوین شده در کارگروه و  بررسی مجدد اثر بخشی اقدامات اصلاحی انجام شده
– پایش و بازبینی مستمر برنامه های آموزش به بیمار در جهت ارتقاء کیفیت آموزش
– مشارکت در توانمند سازی آموزشی پرسنل در راستای پروتکل های اصول برقراری ارتباط و آموزش به بیمار با سوپروایزر آموزشی
– اولویت بندی و تدوین دستورالعمل های خودمراقبتی بیماران با مشارکت متخصصین در بخش های بالینی
– برنامه ریزی، تدوین و اجرای برنامه های پیشگیری و ارتقاء سلامت در حیطه جامعه
– آموزش همگانی بیماران در خصوص سرطان، دیابت و پرفشاری خون در هفته های سلامت
– تعیین واحد و مسئول مراقبت در منزل برای انجام فعالیت های لازم طبق نظر معاونت محترم درمان برای اطمینان از اثربخشی آموزش ها و رفع اشکالات آموزشی بعد از ترخیص و معرفی خدمات بازتوانی و توانبخشی به بیماران نیازمند
– کسب اطمینان از اثربخش بودن آموزش ها و رفع مشکلات خودمراقبتی و پیگیری موارد بازتوانی و توانبخشی از طریق تماس با بیماران پرخطر
– پاسخگویی به سئوالات آموزشی بیماران از طریق در اختیار گذاشتن شماره تلفن واحد آموزش سلامت 
 
تعیین و تامین نیازهای آموزشی بیماران بخشهای بستری و واحدهای سرپایی و پاراکلینیک بیمارستان، آموزش به منظور ارتقاء کیفیت خدمات و تسریع در روند بهبودی و خودمراقبتی:
- تعیین رابطین فعال با شرح وظایف مشخص جهت نظارت و ارتقاء آموزش به بیمار در هر بخش
- تعیین و اعلام نیازسنجی های انجام شده بیماران به کارگروه هر بخش و مشارکت پرسنل و پزشکان در تهیه، تایید، بازنگری و توزیع رسانه های آموزشی تهیه شده بر اساس نیازسنجی آموزشی سالانه
- ارزیابی نیازهای آموزشی هر بیمار بر اساس فرم ارزیابی اولیه و ارائه آموزش بر اساس دستورالعمل خودمراقبتی
- ارائه حداقل‌های ضروری آموزش‌های خودمراقبتی در بدو و طول بستری  به صورت چهره به چهره به بیمار/ همراه و ثبت آن در گزارش پرستاری
- استفاده از روش ها و رسانه های آموزشی مناسب برای تثبیت آموزش(روش: آموزش چهره به چهره و گروهی و رسانه مانند پمفلت، تراکت، فیلم و غیره)
- ارائه حداقل موارد آموزشی حین ترخیص به روش ترخیص ایمن یا Smart توسط کادر پرستاری و ثبت آن در دو برگ راهنمای ترخیص و تحویل رونوشت خوانای آن به بیمار
- برگزاری کارگروه های درون بخشی به صورت فصلی و انجام اقدامات اصلاحی
- نظارت مستمر سرپرستاران  بر ارائه آموزش به بیمار، اجرای دستورالعمل های خودمراقبتی، ارزیابی و توانمند سازی پرسنل
- مشارکت مستمر در اجرای برنامه های ارتقاء سلامت جامعه و کارکنان
 
مشارکت در پیشگیری و ارتقاء سلامت در حیطه جامعه:
- اجرای مصوبات کارگروه بیمارستانی آموزش به بیمار در خصوص بیماری های سرطان، دیابت و پرفشاری خون در هفته های سلامت
- تدوین دستورالعمل، برنامه عملیاتی و روش اجرایی پیشگیری و ارتقاء سلامت در حیطه جامعه در حد امکانات و منابع
- مشارکت در برنامه های ارتقاء سلامت بیماران/همراهان/جامعه و کارکنان در روزهای مناسبتی سلامت و مصوبات کارگروه بیمارستانی آموزش سلامت
- تامین بودجه و اعتبارات لازم از طریق مصوبات کارگروه آموزش به بیمار
 
سیاستهای آموزش‌های خودمراقبتی بیمار:
- نیازسنجی و تعیین اولویت‌های آموزشی
- تعیین شیوه‌ها و تدابیر آموزش به بیمار 
- تامین منابع مورد نیاز
- نظارت بر اجرای برنامه‌ی آموزش به بیمار
 
نیازسنجی و تعیین اولویت‌های آموزشی:
- نیازسنجی گروهی (تعیین نیازهای آموزشی عمومی و نیازهای آموزشی خودمراقبتی) 
- نیازسنجی فردی (تعیین نیازهای فردی علاوه بر نیازهای آموزشی گروهی)
نیازهای آموزشی بیماران با توجه به نوع فعالیت تخصصی و سطوح دانش گیرندگان خدمت و مراقبت‌های مورد نیاز  در بخشهای مختلف بر اساس بیماریهای شایع هر بخش/ خدمات هر واحد، توسط کارگروه آموزش به بیمار شناسایی و الویت‌بندی شده و پس از تایید مدیر پرستاری، پیگیری تامین امکانات اجرایی شود. انواع شیوه‌ها و رسانه‌های رایج شامل چهره به چهره، استفاده از پمفلت و جزوات آموزشی، نمایش فیلم آموزشی و برگزاری کلاسهای آموزشی است.
نیازهای آموزشی به دو دسته نیازهای گروهی (آموزشی عمومی و نیازهای آموزشی خودمراقبتی) و نیازهای فردی تقسیم می‌شود که در ابتدای هر سال از طریق جلسات هم اندیشی سوپروایزر آموزش به بیمار، سرپرستاران، مسئولین آموزش به بیمار بخش‌ها/ واحدهای درمانی زیر نظر مدیر پرستاری استخراج و تعیین می‌شود. همچنین پرستار به طور مستقیم بر بالین بیمار، نیازهای فردی آموزشی بیمار را به طور مستقل نیازسنجی و تعیین می‌نماید.
پس از استخراج نیازهای گروهی واحدها، اولویتهای برنامه‌های آموزش خودمراقبتی و  عمومی با روش و رسانه مورد نظر به تفکیک واحدهای بستری و سرپایی(درمانگاه، پاراکلینیک و اتاق عمل ها) تعیین و ابلاغ می‌شود. 
نکته: با توجه به این که تمام برنامه های خودمراقبتی با توجه به نیازهای هنجاری بیماران توسط تیم متخصصص تدوین و به عنوان مرجع استفاده می‌شود سالیانه حداقل یک تا دو برنامه بسته به اولویت‌های آموزشی (Must to, better to know, best to know) در هر واحد تولید می‌شود.  
نکته: تیم کارشناس شامل پزشک مرتبط، سوپروایزر آموزش به بیمار، پرستار، کارشناس تغذیه و غیره می‌باشد.
هر شش ماه تکالیف هر واحد در خصوص تکمیل محتوا و رسانه تعیین شده توسط  سوپروایزر آموزش به بیمار پایش می‌شود.
 
نیازهای گروهی بیماران:
الف- نیازهای آموزشی عمومی
- نیازهای آموزشی عمومی بر اساس نوع فعالیت تخصصی واحد یا بخش، سطوح گیرندگان خدمت 
- استخراج نیازهای آموزشی بیمار با توجه به موقعیت‌ها، مشکلات و پروسیجرهای بخش یا واحد سرپایی/پاراکلینیکی و حداقل‌های ضروری آموزش به بیمار و نیازسنجی از طریق جمع آوری نظرات تعدادی از بیماران واحد
ب- نیازهای آموزشی خودمراقبتی
- استخراج و الویت بندی آمار مراجعین بخشهای بستری بیمارستان فارابی به تفکیک شیوع بیماری و به تفکیک بخش و واحددرمانی، پروسیجر یا خدماتی که هر واحد دارد. جهت تدوین برنامه‌های آموزش خود مراقبتی براساس گروه‌های بیماران.
- جمع آوری نظرات کارشناسی سرپرستاران و رابطین کلیه واحدها در ارتباط با تعیین عناوین اولویت‌های آموزشی هر واحد با توجه به نیازهای هنجاری محسوس و تقاضا شده بیماران در جلسات هم اندیشی به علاوه روش و رسانه ارائه آموزش.
نیازهای آموزشی فردی:
- نیازهای آموزشی فردی (مددجو/خانواده/مراقب) با توجه به نیازهای هنجاری آنان، در بدو ورود/یا بالین آنها توسط پرستاران/کارکنان نیازسنجی می‌شوند. و نیازهای آموزشی فردی آنان توسط پرستاران در فرم ارزیابی اولیه ثبت می‌شود.
- با توجه به ویژگی‌های بیمار، بیماری یا پروسیجر و غیره تعیین روش، رسانه آموزش توسط پرستار ارائه و در فرم گزارش پرستاری ثبت می‌شود.
تعیین شیوه ها و تدابیر آموزش به بیمار:
- با توجه به ابلاغ الویتهای نیازهای عمومی و خودمراقبتی هر واحد، روش و رسانه‌ی مناسب پیشنهاد شده است. علاوه بر رسانه‌های موجود پرستار به صورت فردی بیمار را ابتدا ارزیابی اولیه کرده و براساس سطح سواد، سن، گویش روش مناسب آموزش را، انتخاب میکند که رایج‌ترین روش آموزش چهره به چهره و سپس آموزش گروهی است.  پرستاران و آموزش دهندگان براساس محتوای خودمراقبتی، آموزش‌های لازم را به بیمار ارائه می دهند. آموزش‌های حداقلهای ضروری آموزش به بیمار، بدو ورود، زمان اقامت یا بستری و هنگام ترخیص (به روش ترخیص ایمن یا SMART و ABCDT) بایستی توسط آموزش دهنده(پزشک و پرستار و ...) به روش آموزش چهره به چهره ارائه شود. مصادیق حداقل‌های ضروری آموزش به بیمار به تفکیک واحدها (بخش هاهای بستری، سرپایی- درمانگاهها و پاراکلینیک و اتاق های عمل) سالیانه ابلاغ می شود. واحدها ملزم به اجرای آن هستند.
تامین منابع مورد نیاز:
منابع آموزش به بیمار به دو دسته منابع محتوایی و منابع مالی تقسیم می‌شود که منابع محتوایی توسط گروه متخصص تدوین و تولید می‌شود و منابع مالی به روش‌های ذیل تهیه می‌شود.
الف- بودجه مورد نیاز برنامه‌های عملیاتی مرتبط با آموزش با بیمار تعیین، سپس از طریق مدیریت بیمارستان تایید و تامین می‌شود. 
ب- سوپروایزر آموزش سلامت، انتشارات مورد نیاز واحدها (کتاب، فیلم، پوستر، پمفلت، موارد دیجیتال و غیره) را تعیین و درخواست می نماید.  مدیریت بیمارستان  پس از تایید و تعیین بودجه، اقدام به تامین این انتشارات می نماید.

نظارت بر اجرای آموزش به بیمار:
نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی بیماران در چند سطح انجام می شود:
- نظارت بر مدیریت آموزش به بیمار واحدهای پرستاری، توسط سوپروایزر آموزش سلامت 
- نظارت روزانه سرپرستار (بر نحوه‌ی اجرای آموزش به بیمار و ثبت صحیح آن در پرونده) در بخش های بستری و سرپایی توسط سرپرستار
- سنجش فصلی اثربخشی آموزش به بیمار در بخشهای بستری و سرپایی، این سنجش از طریق  تکمیل دو چک لیست اثربخشی حین بستری با کد سند CH-PT-02  و  چک لیست مصاحبه تلفنی پس از ترخیص CH-PT-01 توسط رابطین آموزش به بیمار،  به دست می‌آید. 
- نظارت بر تولید محتوا، رسانه های نیازسنجی شده و نظارت بر نحوه مدیریت آموزش به بیمار با برگزاری کارگروه‌های درون بخشی
- نظارت مدیریتی در سطح تیم ارتقا سلامت از طریق برگزاری تیم ارتقاسلامت هر فصل یکبار
 
 
 
لیست اخبار صفحه :2
هپاتیت یک تهدید خاموش؛ باید دست به کار شویم
روز جهانی هپاتیت 2024

هپاتیت یک تهدید خاموش؛ باید دست به کار شویم

سازمان جهانی بهداشت با تعیین روز جهانی هپاتیت در 28 جولای هر سال، به دنبال افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری، تشویق به واکسیناسیون، تشخیص زودهنگام و درمان موثر هپاتیت است. تشخیص زودهنگام هپاتیت از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا درمان زودهنگام می‌تواند از پیشرفت بیماری به سمت سیروز کبدی یا سرطان کبد جلوگیری کند.

تامز Q&A: رفع آستیگماتیسم با عمل لیزیک
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامز Q&A: رفع آستیگماتیسم با عمل لیزیک

آستیگماتیسم یک اختلال انکساری چشمی رایج است که باعث تاری دید می شود. این امر به دلیل نامنظمی شکل قرنیه یا عدسی چشم ایجاد می شود. قرنیه پوشش شفاف جلوی چشم است و عدسی داخل چشم است که نور را متمرکز می کند. در یک چشم طبیعی، قرنیه و عدسی به طور یکنواخت گرد هستند. این امر به تمرکز نور بر روی شبکیه در پشت چشم و ایجاد یک تصویر واضح کمک می کند. با این حال، در افراد مبتلا به آستیگماتیسم، قرنیه یا عدسی نامنظم است. این امر باعث می شود نور در دو نقطه یا بیشتر بر روی شبکیه تمرکز کند و در نتیجه دید تار یا موج دار شود. اما آیا آستیگماتیسم با جراحی های اصلاح عیوب انکساری مانند لیزیک قابل اصلاح است؟ دکتر صادق غفاریان، جراح و متخصص چشم، فوق تخصص قرنیه بیمارستان فارابی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این فیلم به این سوال پاسخ می دهد.

تامز Q&A: انجام کدام جراحی عیوب انکساری برای بیمار راحت تر است؟
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامز Q&A: انجام کدام جراحی عیوب انکساری برای بیمار راحت تر است؟

راحتی بیمار در حین جراحی عیوب انکساری به نوع عمل و تکنیک جراح بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می توان گفت که اکثر بیماران در تمام مراحل جراحی احساس راحتی می کنند. ممکن است بیمار از چشم پزشک بخواهد عملی که راحت تر و نتیجه آن بهتر است را برای وی انجام دهد. در این فیلم دکتر پیروزه فارسی، جراح و متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه بیمارستان فارابی درباره راحت ترین نوع عمل عیوب انکساری چشم صحبت می کند. اما باید بدانیم در نهایت، بهترین راه برای دانستن اینکه در حین جراحی عیوب انکساری چه احساسی خواهید داشت، صحبت با جراح چشم خود است. آنها می توانند در مورد جزئیات روش به شما بگویند و به هر سوالی که دارید پاسخ دهند.

تامز Q&A: چه نمره چشمی برای انجام عمل لیزیک مناسب است؟
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران

تامز Q&A: چه نمره چشمی برای انجام عمل لیزیک مناسب است؟

تصمیم انجام جراحی های رفراکتیو مانند لیزیک، SMILE و PRK روی چشم بیمار پس از انجام معاینات دقیق توسط چشم پزشک گرفته می شود.عوامل مختلفی در این تصمیم گیری دخیل هستند. مانند سن، سابقه جراحی های دیگر روی چشم و نمره چشم بیمار. نمره چشم عامل مهمی است که توسط چشم پزشک به دقت بررسی می شود. اما چه نمره چشمی برای انجام عمل لیزیک مناسب است؟ دکتر صادق غفاریان، جراح و متخصص چشم، فوق تخصص قرنیه بیمارستان فارابی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این برنامه از سری برنامه های پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A) به این سوال پاسخ می دهد.

تامز جی سی( مراقبت سلامت): تیروئید و تاثیر آن بر بینایی
به مناسبت هفته جهانی تیروئید

تامز جی سی( مراقبت سلامت): تیروئید و تاثیر آن بر بینایی

بیماری تیروئید می تواند خود را به صورت کم کاری و پرکاری غده تیروئید نشان دهد. این بیماری همچنین می تواند باعث ایجاد تظاهراتی در چشم فرد بیمار شود. پف آلود بودن پلک ها، قرمزی ملتحمه، اشک ریزش، بیرون زدگی چشم ها و گاه انحراف و کاهش بینایی از جمله ی این علائم هستند. بیمارانی که دچار این مشکلات هستند علاوه بر مراجعه به چشم پزشک و رعایت توصیه های وی، باید از مصرف دخانیات پرهیز کرده و رژیم غذایی کم نمک را در پیش گیرند. در این فیلم دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، فوق تخصص اربیت و اکولوپلاستی، معاون درمان بیمارستان فارابی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نکات مهمی که بیماران تیروئیدی باید رعایت کنند را بیان می کند.

تامز جی سی (مراقبت سلامت): مصرف داروها و مراقبت های پس از عمل جراحی چشم را جدی بگیریم
آموزش های پس از عمل چشم و ترخیص

تامز جی سی (مراقبت سلامت): مصرف داروها و مراقبت های پس از عمل جراحی چشم را جدی بگیریم

نتیجه ی مطلوب یک عمل جراحی تا حد زیادی به مراقبت های پس از جراحی و ترخیص که به وسیله خود بیمار یا خانواده وی انجام می شود، بستگی دارد. اینکه بیمار بداند داروهای خود را چگونه مصرف کند، در چه وضعیتی بخوابد یا چه کارهایی را انجام ندهد و آن ها را به دقت اجرا کند، می تواند تاثیر به سزایی در بهتر شدن وضعیت چشم عمل شده داشته باشد. به همین دلیلی به بیماران توصیه می کنیم تا این فیلم کوتاه که با همکاری واحد آموزش سلامت بیمارستان فارابی تهیه شده را تماشا کرده و به نکات آن توجه کنند.

اگر پس از عمل چشم این علائم را دارید به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کنید
آموزش های پس از عمل چشم و ترخیص

اگر پس از عمل چشم این علائم را دارید به اورژانس چشم پزشکی مراجعه کنید

چشم پزشکان همواره به بیماران توصیه می کنند تا پس از جراحی های چشم حتما برخی نکات را رعایت کنند تا نتیجه عمل رضایت بخش و مطلوب باشد. گاهی نیز ممکن است از بیمار بخواهند برای معاینه پس از عمل به بیمارستان یا درمانگاه مربوطه مراجعه کرده تا چشم عمل شده به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل خود مراقبتی پس از عمل چشم و ترخیص از اهمیت زیادی برخوردار است. دانستن نکات اورژانسی پس از جراحی چشم برای بیمارانی که تحت جراحی قرار می گیرند ضرورری است.

حفاظت از کودکان و نوجوانان دربرابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی
هفته ملی بدون دخانیات

حفاظت از کودکان و نوجوانان دربرابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی

هفته ملی بدون دخانیات از 5 تا 11 خرداد 1403 با تاکید بر حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات و شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شد.

تامز جی سی: نکاتی که بیماران باید در هنگام جراحی های لیزیک و لازک رعایت کنند

تامز جی سی: نکاتی که بیماران باید در هنگام جراحی های لیزیک و لازک رعایت کنند

صحبت از انجام جراحی برای بیماران معمولا باعث ایجاد اضطراب و استرس در آنان می شود. به ویژه زمانی که صحبت از جراحی های اصلاح عیوب انکساری مانند لیزیک، لازک یا PRK می شود. به دلیل اینکه این جراحی ها با بی حسی موضعی چشم انجام شده و فرد در حین عمل هوشیار است. همین موضوع می تواند اضطراب بیمار یا زیباجو را دو چندان کند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا با اجرای دستورات پزشک در حین عمل که زمان آن نیز بسیار کوتاه است، بدون ایجاد مشکل و یا هرگونه دردی، فرایند جراحی به پایان می رسد. در این فیلم دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس و فوق تخصص قرنیه بیمارستان فارابی و عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران این نکات مهم را مرحله به مرحله بیان می کند.

Theme settings