دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1399/11/19 - 11:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی بیمارستان فارابی درگذشت

رئیس بیمارستان فارابی: دکتر یزدیان از نسل طلایی چشم پزشکان کشور بود

رئیس بیمارستان فارابی در پیامی درگذشت دکتر ضیاالدین یزدیان، فوق تخصص استرابیسم و استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی این بیمارستان را تسلیت گفت.

استاد پیشکسوت گروه چشم پزشکی بیمارستان فارابی درگذشت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی،  متن این پیام در زیر آمده است:
 
انالله و انا الیه الراجعون
امروز جامعه چشم پزشکی کشور یکی از چهره‌های برجسته و نامدار خود را از دست داد. انسانی که هنرش آموختن، آموزش و ماندگار شدن بود. شمعی که شعله وجودش روشنایی راه علم آموزان شد و وجودش ذره ذره برای بیماران آب. استادی که برای بنده و سایر شاگردانش نماد عشق ورزیدن به پزشکی و سخت کوشی بود. دکتر یزدیان از نسل طلایی چشم پزشکانی بود که سهم به سزایی در پیشرفت این رشته در کشور داشت و فقدانش هرگز از یاد ما نخواهد رفت.
اینجانب ضمن همدردی با خانواده محترم ایشان، درگذشت این استاد فرهیختهٔ علم و اخلاق را به تمام پزشکان به ویژه جامعه چشم پزشکی تسلیت می‌ گویم و برای ایشان از درگاه خداوند مغفرت و برای بازماندگان صبر می‌ طلبم.
دکتر محمدرضا اکبری
رئیس بیمارستان فارابی

توضیح اینکه دکتر یزدیان متولد ۱۸ خرداد ۱۳۲۸ در شهر یزد بود. پس از دریافت دیپلم در سال ۴۶ و قبولی در کنکور سراسری با توجه به علاقه‌ایکه به پزشکی داشت وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد. در سال ۵۳ موفق به پایان دوره پزشکی عمومی شد و ۴ سال بعد به عنوان دستیار تخصصی چشم پزشکی در همان دانشکده پذیرفته شد. با وجود اینکه قصد بازگشت به یزد را داشت اما به توصیه استاد خود، مرحوم دکتر حسین شهیدی در شهر تهران مشغول به طبابت شد و در سال ۱۳۵۷ به عنوان عضو هیئت علمی در بیمارستان فارابی شروع به کار کرد. تنها یک سال کار به عنوان چشم پزشک عمومی در این بیمارستان کافی بود تا با استعدادی که از خود نشان داد و با راهنمایی دیگر استاد خود، مرحوم دکتر محمدحسین لشگری، رشته استرابیسم (انحراف چشم) که رشته مشکلی در چشم پزشکی بود را برای ادامه راه برگزیند. به همین منظور و برای کسب تجربه بیشتر با دعوت دکتر وان نوردون، استاد چشم پزشکی بیمارستان کودکان تگزاس، راهی آمریکا شد. اما دیری نپایید که به دلیل نیاز بیمارستان فارابی به تخصص وی به سرعت به ایران بازگشت و در بدو ورود بخش استرابیسم این بیمارستان را تاسیس کرد و تا زمان بازنشستگی در این بخش به درمان بیماران پرداخت.
ارائه مقالات  و روش‌های نوین در درمان استرابیسم، برگزاری سمینارهای مختلف در این زمینه و آموزش تعداد زیادی از دستیاران و فلوشیپ‌های بیمارستان فارابی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های دکتر یزدیان در دوران خدمت خود در گروه چشم پزشکی این بیمارستان بود. وی در بخشی از مصاحبه خود با روابط عمومی بیمارستان فارابی درباره علاقه خود به پزشکی گفت: من با توجه به اینکه بیماران زیادی دیده‌ ام شاید برایتان جالب باشد که وقتی یک بچه با انحراف چشم را می‌ ببینم برایم تازگی دارد و بیمار را با علاقه معاینه می‌ کنم، ‌ به نظر من معاینه بچه یک هنر است، جالب است من بچه‌ های خودم یا بستگانم را در زمان کودکی خیلی بغل نمی‌ کردم اما وقتی وارد مطب می‌ شوم کلا اخلاقم عوض می‌ شود و یک دکتر علاقه‌ مند به کودکان می‌ شوم چون کارم را خیلی دوست دارم.
دکتر یزدیان پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری سرانجام ۱۸ بهمن ۹۹ در سن ۷۱ سالگی به دیار حق شتافت.
  • گروه خبری : مشاهیر فارابی,اخبار حوزه ریاست
  • کد خبر : 231079
سید عباس  قاضی میرسعید
Author:

سید عباس قاضی میرسعید

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings