دریافت نوبت: نوبت دهی بیمارستان فارابی
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/02 - 11:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 124
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در بیمارستان فارابی

به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی، با حضور مسئولان بیمارستان فارابی از مسئول آمار این مرکز قدردانی شد.

گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در بیمارستان فارابی
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، سعید مرادی، مدیر، ثریا کریمی، مدیر پرستاری و جمعی از مسئولان این مرکز به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی، با حضور در واحد مدارک پزشکی، از معصومه نیکبخت، مسئول آمار بیمارستان قدردانی کردند.
برگزاری مراسم گرامیداشت این روز در بیمارستان فارابی از اهمیت بالایی برای مسئولان برخوردار است. زیرا اعتقاد به استفاده از داده های آماری برای افزایش کیفیت خدمات سال هاست که در این بیمارستان مورد توجه قرار گرفته است. داده های آماری را می توان مبنای تصمیم گیری های خرد و کلان در یک سازمان دانست. به ویژه بیمارستان فارابی که قطب علمی چشم پزشکی کشور و منطقه بوده و با استفاده از داده‌های آماری، می‌توان نیازهای بیماران، کمبودهای موجود و نقاط قوت و ضعف بیمارستان را شناسایی و بر اساس آن، برنامه‌های استراتژیک بلندمدت و کوتاه‌مدت تدوین کرد. حال این برنامه‌ها می‌تواند شامل بهبود کیفیت خدمات، گسترش خدمات جدید، توسعه گردشگری سلامت و همکاری های بین المللی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری باشد. برای مثال، با بررسی آمار رضایت بیماران، می‌توان به نقاط قوت و ضعف خدمات ارائه شده پی برد و اقدامات لازم برای افزایش رضایت بیماران را انجام داد.
یکی دیگر از جنبه های اهمیت آمار در یک بیمارستان این است که آمار و برنامه‌ریزی به مدیران و مسئولان کمک می‌کند تا منابع موجود از جمله نیروی انسانی، تجهیزات، بودجه و ... را بهینه مدیریت کرده و از آن‌ها برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری استفاده کنند. باید گفت با استفاده از داده‌های آماری می‌توان به طور دقیق نیازهای هر بخش از بیمارستان را شناسایی کرد و منابع را متناسب با آن تخصیص داد.
در کنار مواردی مانند برنامه ریزی و افزایش کیفیت، آمار و داده ها نقش مهمی در طراحی و اجرای پژوهش‌های چشم پزشکی را در یک بیمارستان آموزشی و پژوهشی ایفا می‌کند. زیرا با استفاده از داده‌های آماری، می‌توان موضوعات پژوهشی مهم را شناسایی کرد، نمونه‌های آماری مناسب را انتخاب کرد و نتایج تحقیقات را به صورت دقیق تحلیل کرد.
در پایان باید گفت علم آمار و برنامه ریزی گستردگی زیادی دارد و صحبت درباره مزایای آن در یک خبر نمی گنجد. اما این علم به عنوان یک ابزار قدرتمند، نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت خدمات، افزایش بهره‌وری و توسعه پژوهش‌های چشم پزشکی در بیمارستان فارابی ایفا می‌کند. با استفاده از داده‌های آماری و تحلیل‌های دقیق، می‌توان تصمیمات بهتر و مبتنی بر شواهد اتخاذ کرد و در نهایت به ارتقای سطح سلامت چشم بیماران و جامعه کمک کرد.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت و توسعه
  • کد خبر : 282072
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه