دریافت نوبت: نوبت دهی بیمارستان فارابی
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/05 - 12:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 255
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بیمارستان فارابی

دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود

دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بیمارستان فارابی ضمن تاکید بر حفظ جو صمیمی موجود، از تلاش های این دانشگاه در رفع مشکلات معیشتی و فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب برای کارکنان سخن گفت.

به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارایی، مراسم تکریم و معارفه دکتر مهدی خداپرست زواره و دکتر قاسم فخرایی، روسای پیشین و جدید بیمارستان فارابی با حضور دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان این دانشگاه و اعضای هیئت علمی بیمارستان فارابی صبح چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ در این مرکز برگزار شد. دکتر رئیس کرمی در آغاز صحبت‌های خود با اشاره به شرایط بیمارستان فارابی گفت: در مدتی که پس از آغاز مسئولیتم در دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر خداپرست همکاری کردم از نزدیک شاهد تلاش و فداکاری ایشان بودیم. حتی در روزهای تعطیل. خوشبختانه کارهای خوبی در زمان ایشان در بیمارستان انجام شد که امیدواریم ادامه پیدا کند.

همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود، مطمئن باشید مردم ما قدردان این جو خواهند بود.
سرپرست دانشگاه در خصوص انتصاب دکتر فخرایی به سمت رئیس بیمارستان فارابی نیز اظهار داشت: از دوست قدیمی، دانشمند و بسیار خوش فکر، آقای دکتر فخرایی تشکر می‌کنم که این مسئولیت را قبول کردند. آن هم در شرایطی که دچار کمبودهای و محدودیت‌هایی هستیم.

وی همچنین از تلاش برای حفظ نیروی انسانی موجود در این دانشگاه نیز گفت و افزود: من تلاش می‌کنم تا به هیچ عنوان در دانشگاه به اساتید، دانشجویان و همکاران کوچکترین بی‌حرمتی نشود. این را با تمام وجود قول می‌دهم. همچنین با کمک شما تلاش می‌کنیم تا آنانی را که قصد رفتن دارند متقاعد کنیم تا بمانند و به مردم و سرزمین شان خدمت کنند. باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

دکتر رئیس کرمی با ابراز خرسندی از جو موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان های آن تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود. مطمئن باشید مردم ما قدردان این جو خواهند بود.

سرپرست دانشگاه در صحبت‌های خود به موضوعات معیشتی و رفاهی کارکنان نیز اشاره کرد و گفت: مباحث مالی کارکنان، هم از طرف وزارتخانه و هم دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال پیگیری است. به ویژه کادر بهداشت و درمان. امیدواریم اصلاحات و تغییرات خوبی را در بودجه ۱۴۰۴ این دانشگاه ایجاد کنیم. همچنین در زمینه فضاهای رفاهی و ورزشی هم دچار کمبودهایی هستیم. البته زمانی این کمبودها خیلی زیاد بود. خوشبختانه در حال حاضر امکاناتی فراهم شده اما با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان، این امکانات کافی نیست. امیدواریم بتوانیم امکانات رفاهی و ورزشی مانند استخر را برای همکاران بیمارستان فارابی در این مرکز و همچنین سایر مراکز ایجاد کنیم.

کسب رتبه یک برتر اعتباربخشی حاصل تغییر برخی از فرایندها و جان فشانی‌های تمام همکاران بیمارستان فارابی بود.
در ادامه دکتر خداپرست برخی از فعالیت‌های مهم انجام شده و در حال انجام بیمارستان فارابی را برشمرد و عنوان کرد: پیاده سازی پرونده الکترونیک در یک بیمارستان کار دشواری است. می‌توانیم بگوییم پرونده الکترونیک بیمارستان فارابی مشابه خارجی ندارد. تصور می‌کنم تا دو ماه آینده بیمارستان فارابی یک بیمارستان بدون کاغذ و تمام الکترونیک در زمینه پرونده‌های بیماران باشد. در حوزه هوش مصنوعی نیز در دو سال گذشته ۲۲ مقاله معتبر داشتیم و ۱۲ یا ۱۳ مقاله دیگر نیز در دست نگارش است. زیرساخت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد. به همین خاطر از رئیس دانشگاه می‌خواهیم تا بیمارستان فارابی را حمایت کنند.

وی موفقیت‌های بیمارستان فارابی در اعتباربخشی ۱۴۰۲ را ثمره تلاش همه کارکنان دانست و افزود: کسب رتبه یک برتر اعتباربخشی حاصل تغییر برخی از فرایندها و جان فشانی‌های تمام همکاران بیمارستان فارابی بود. تصور می‌کنم با تغییر در برخی زیرساخت‌ها، دسترسی به رتبه یک عالی در اعتباربخشی نیز به سرعت محقق شود.

دکتر خداپرست همچنین راه اندازی سریعتر پروژه در حال ساخت بیمارستان جدید فارابی را یکی از مهمترین چالش‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: در دوره‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای افتتاح پروژه مرکز آکادمیک و بیمارستان جدید فارابی انجام شد. با توجه به اینکه بیمارستان کنونی ممکن است تا سال‌های آینده دیگر گنجایش پذیرش این تعداد از بیماران و ارائه خدمات درمانی بیشتر را نداشته باشد، نیاز به فضای بیمارستان جدید داریم. در این راه به حمایت دانشگاه نیاز است.

جایگاه برتر بیمارستان فارابی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه جذب بیماران خارجی و گردشگری سلامت موضوع دیگری بود که رئیس پیشین این بیمارستان بیان کرد و اظهار داشت: با وجود برخی از مشکلات و محدودیت‌ها، درآمد سه ساله بیمارستان فارابی در حوزه گردشگری سلامت حدود ششصد هزار دلار بود که این نشان دهنده جایگاه برتر بیمارستان فارابی در این زمینه است.

هیچ گاه اجازه نخواهم داد با شخص منتقد برخورد شود زیرا این شلاق نقد است که ما را صیقل می‌دهد.
دکتر فخرایی رئیس جدید بیمارستان فارابی نیز در سخنان خود بر اهمیت نوسازی این بیمارستان تاکید کرد و گفت: در گذشته تلاش زیادی برای نوسازی و به روز نگاه داشتن بیمارستان فارابی انجام شده اما برخی از این تجهیزات و زیرساخت در حال فرسوده شدن است و اگر هر چه سریعتر به داد آن‌ها نرسیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی ورود استعدادهای برتر پزشکی به بیمارستان فارابی را یکی از مزایای این بیمارستان دانست و افزود: به وجود این افراد در بیمارستان افتخار می‌کنیم و از گذشته هر سال برنامه ریزی‌های دقیقی برای آموزش این دستیاران انجام می‌شد که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

دکتر فخرایی در ادامه توجه به وضعیت معیشت کارکنان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که من با آن مواجه خواهم بود بحث معیشت همکاران است که با وضعیت تورم همخوانی ندارد. این دغدغه‌ای است که شاید یک مدیر را آزار دهد. باید برای این چالش فکری شود.

وی وجود فضا برای بیان نقد آزادانه را یکی از نیازهای ضروری یک سازمان بیان کرد و اظهار داشت: هیچ فضیلتی در فضای غیر آزاد میسر نخواد شد. اگر کسی نقد منصفانه داشته باشد از او سپاسگزار خواهم بود و اگر هم غیر منصفانه باشد می‌پذیرم و هیچ گاه نیز اجازه نخواهم داد با شخص منتقد برخورد شود. زیرا این شلاق نقد است که ما را صیقل می‌دهد.

رئیس جدید بیمارستان فارابی افزود: باید تلاش کنیم تا نام نیک از خود به جا بگذاریم. امیدواریم به گونه‌ای خدمت کنیم که در پایان دوره خدمت بگویند حیف شد که رفت.

سخنرانی تعدادی از اعضای پیشکسوت و بازنشسته هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه و بیمارستان فارابی و همچنین قدردانی از رئیس پیشین‌این بیمارستان پایان بخش مراسم بود.

 

  • گروه خبری : اخبار حوزه ریاست
  • کد خبر : 282279
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

دکتر سید رضا رئیس کرمی دکتر قاسم فخرایی دکتر حهدی خداپرست زواره دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رضا کارخانه دکتر علی صادقی طاری دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود دکتر رئیس کرمی: همه باید تلاش کنیم تا جو صمیمی موجود در بیمارستان فارابی حفظ شود

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه