مدیر امور مالی بیمارستان فارابی: مهدی هادی پور
داخلی: 2337
دفتر مدیر امور مالی در طبقه دوم ساختمان مالی و حسابداری، در ضلع غربی حیاط قدیم بیمارستان واقع شده است.
 
امور مالی متشکل از واحدهای حسابداری مالی، حسابداری ترخیص، صندوق، اموال و درآمد می باشد. کلیه بخش های این واحد مجهز و متصل یه شبکه کامپیوتری بوده و با سیستم یکپارچه مالی با سایر واحدها مرتبط و تمامی امور مالی توسط سیستم کامپیوتری راهبری می شود. حسابداری و ترخیص بیماران سرپائی و بستری واحدهای مختلف کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان مختص از وظایف این واحد بوده و در تمام مراحل بستری و ادامه ترخیص اطلاعات مالی و هزینه های مربوط به خدمات انجام شده در سیستم منعکس می شود. در نهایت بیمار در موقع ترخیص این اطلاعات را طی صورتحساب کامپیوتری دریافت و وجه آن را به صندوق بیمارستان واریز می نماید.
 
 
 
 
 
 
 
                                           
 
 
 
 
                 
  • تاریخ انتشار : 1399/09/22 - 18:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 173
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه ارزیابی عملکرد بیمارستان فارابی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد

کارشناسان مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی تهران شاخص های عملکردی بیمارستان فارابی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی را بررسی کردند.

جلسه ارزیابی عملکرد بیمارستان فارابی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه ارزیابی شاخص های صیانت از حقوق شهروندی با هدف بررسی اقدامات اصلاحی و میزان پیشرفت بیمارستان فارابی در پیاده سازی این شاخص ها شنبه 22 آذر 99 با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی و دکتر پیمانه گوران، معاون مدیریت بازرسی،ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه کارشناسان این مدیریت در سالن شورای مدیریت این بیمارستان برگزار شد.
دکتر گوران در آغاز این بازدید با اشاره به عملکرد بیمارستان فارابی در زمینه صیانت از حقوق شهروندی در سال های گذشته گفت: بیمارستان فارابی همیشه دارای عملکرد بسیار خوبی در این زمینه بوده و از نظر میزان رضایتمندی در جایگاه خوبی قرار دارد. زمانی که درباره صیانت از حقوق شهروندی در بیمارستان ها صحبت می کنیم نمی توانیم به عنوان مثال دو بیمارستان را با یکدیگر مقایسه کنیم. تکریم ارباب رجوع همیشه جایگاه ویژه ای داشته و نمی توان گفت چون یک بیمارستان بزرگتر و در نتیجه کنترل آن مشکلتر است پس در زمینه تکریم ارباب رجوع ضعیف تر بوده و بالعکس. یک سری شاخص ها وجود دارد که باید در همه مراکز برای تکریم ارباب رجوع انجام شود. 
وی خدمت رسانی مناسب به بیماران را هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان های تابعه آن دانست و افزود: برای خدمت رسانی به بیماران ابتدا باید به نیروی انسانی شاغل در مجموعه رسیدگی کرد. زیرا در بحث صیانت از حقوق شهروندی تنها رعایت حقوق بیماران مد نظر نیست بلکه رعایت حقوق کارکنان، پزشکان، دستیاران و همه نیروی انسانی نیز مورد توجه ما قرار خواهد گرفت. زمانی که کارکنان از مجموعه ای که در آن خدمت می کنند رضایت داشته باشند قطعا رضایتمندی بیماران نیز از خدمات دریافتی افزایش خواهد یافت. 
دکتر گوران در خصوص بازدید کارشناسان مدیریت بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه از بیمارستان فارابی اظهار داشت:در این بازدید سعی می کنیم تا با توجه به مستنداتی که مطابق با چک لیست ارزیابی شاخص ها و زیرشاخص های صیانت از حقوق شهروندی ارائه می شود و بر اساس مشاهدات میدانی که از واحدهای مختلف بیمارستان توسط ارزیابان به عمل خواهد آمد عملکرد بیمارستان فارابی در این زمینه را بررسی کنیم.
مدیر بیمارستان فارابی نیز کرامت و تعالی انسانی و رعایت حقوق و ارتقا ایمنی بیمار را از ارزش های این بیمارستان دانست و گفت: بیمارستان فارابی در طول روز پذیرای بیماران و مراجعان زیادی است. به همین دلیل تلاش می کنیم تا سطح کیفی خدمات رسانی و میزان رضایتمندی بیماران از این خدمات را افزایش دهیم. خوشبختانه امتیار ما در زمینه صیانت از حقوق بیماران سیر صعودی داشته و در میان بیمارستان های برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ایم که نشان دهنده عزم راسخ و اهتمام مدیران ارشد فارابی به این حوزه است. وی برگزاری مستمر کمیته صیانت از حقوق شهروندی و ارزیابی شاخص های عملکردی را  گواهی بر این ادعا دانست.
سپس  شیما خاراباف، مسئول واحد بهبود کیفیت بیمارستان فارابی پس از معرفی ارزش های سازمانی این بیمارستان به دستاوردها و افتخارات بیمارستان فارابی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی اشاره کرد و بهبود عملکرد در این حوزه را از اهداف اصلی این مرکز برشمرد.
وی در ادامه مستندات بیمارستان فارابی درباره شاخص های صیانت از حقوق شهروندی مانند آگاهی بخشی به موقع از تصمیمات و فرایندهای اداری به مردم و ایجاد امکان دسترسی ذی نفعان به اطلاعات مورد نیاز، دسترسی آسان و سریع مراجعین به خدمات اداری، رعایت کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی با مراجعین، اعمال بی طرفانه قوانین و مقررات، فراهم نمودن امکان جبران خسارات وارده احتمالی به مراجعین در اثر قصور یا تقصیر دستگاه اجرایی با کارکنان آن، ایجاد امکان دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی و بسترسازی جلب مشارکت و دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم، راهبری و ضمانت اجرای تصویبنامه حقوق شهروندی در نظام اداری، اعمال نظارت موثر بر مراکز و موسسات،نهادهای صنفی و بطور کلی هرنوع موسسه ای که با اخذ مجوز از دستگاه اجرایی فعالیت می نماید را در قالب گزارش و تصاویر بیان کرد. 
در پایان این جلسه ارزیابان از واحدهای مختلف این مرکز از جمله پذیرش، درمانگاه اورژانس، آزمایشگاه، تصویربرداری، بخش های بستری و اورژانس، بخش VIP، درآمد، بوفه، آشپزخانه و مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی بازدید کرده و از نزدیک شاهد فعالیت های انجام شده در زمینه بهبود شاخص های صیانت از حقوق شهروندی در این بیمارستان بودند.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت و توسعه
  • کد خبر : 231137
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *