نشست رئیس و سرپرستاران اتاق های عمل بیمارستان فارابی برگزار شد
تاکید دکتر خداپرست بر استفاده سرپرستاران از الگوهای مدیریتی
در نشستی که با حضور رئیس بیمارستان فارابی و سرپرستاران اتاق های عمل این بیمارستان برگزار شد موضوعاتی همچون استفاده سرپرستاران از الگوهای مدیریتی، تغییر در تعریف برخی از نوبت های کاری کارکنان اتاق های عمل به ویژه در نوبت صبح و مشخص کردن دقیق شرح وظایف کمک بهیاران این واحدها مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس و فریده آژیر، مدیر پرستاری این بیمارستان به منظور بررسی تغییر در تعریف برخی از نوبت های کاری کارکنان اتاق های عمل و افزایش کیفیت خدمات به بیماران، یکشنبه 8 اسفند 1400 با سرپرستاران اتاق های عمل این مرکز دیدار کردند. دکتر خداپرست در این دیدار استفاده از الگوهای مدیریتی برای سرپرستاران را ضروری برشمرد و اظهار داشت: به نظر من باید برای خودتان الگوی مدیریتی داشته باشید. زیرا با این روش می توانید مشکلات را ارزیابی و راه حل آن را بیابید. همچنین می توانید فرایندها را ارزیابی کرده و مشخص کنید که می توان ان ها را بهبود بخشید یا نه. مورد دیگر الگو برداری صحیح است. شما می توانید از مراکز موفق داخلی و خارجی در زمینه مدیریت اتاق های عمل الگوبرداری کنید.
وی همچنین ایجاد تغییر در سیستم را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: نمی توان مسیری را که به عنوان مثال در طی 20 سال گذشته برای مدیریت اتاق های عمل طی شده را به همان روش ادامه داد. در هر صورت روزی فرا می رسد که باید این شیوه ها تغییر کنند و آنچه من از شما می خواهم این است که برای این منظور پیشنهادات خود را به ما ارائه کنید.
رئیس بیمارستان فارابی در بخش دیگی صحبت های خود به نقش مهم کمک بهیاران شاغل در اتاق های عمل بیمارستان فارابی اشاره کرد و گفت: شرح وظایف این همکاران باید به صورت کامل و دقیق مشخص شود تا آنان بتوانند به بهترین شکل نقش خود را در افزایش بهره وری ایفا کنند. لذا توقع من از سرپرستاران اتاق های عمل بیمارستان این است با مشخص کردن شرح وظایف و تقسیم کار دقیق، از ظرفیت کمک بهیاران برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران استفاده کنند.
دکتر خداپرست در پایان صحبت های خود افزود: به شخصه برای نظام پرستاری به ویژه پرستاران بیمارستان فارابی احترام زیادی قائل هستم. هدف از برگزاری این نشست ها نیز صرفا انتقاد نیست بلکه هدف، هرچه بیشتر شخصیت بخشیدن به کارکنان پرستاری است. در ادامه نیز هریک از سرپرستاران پیشنهادات خود را در زمینه تعریف نوبت های کاری کارکنان اتاق های عمل و مدیریت زمان بین اعمال جراحی ارائه کردند.
ارسال نظر