• تاریخ انتشار : 1402/01/26 - 11:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 529
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه کمیته تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی برگزار شد

سال جدید و انتظار برای تجهیزات پزشکی جدید

تلاش برای جایگرینی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی فرسوده و بررسی و تعیین تجهیزات ضروری پشتیبان بخش ها از مهمترین موضوعات اولین کمیته تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی در سال 1402 بود.

جلسه کمیته تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته تجهیزات پزشکی این مرکز بامداد شنبه 26 فروردین 1402 با حضور دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد.
گزارش بررسی و کنترل کیفیت دستگاه ها و تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی در اسفند 1401 موضوعی بود که نسیم بیرانوند، مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان در ابتدای این جلسه مطرح کرد و در ادامه با اشاره به انجام سرویس های دوره ای این تجهیزات گفت: برخی از دستگاه ها مانند اکسیژن ساز و سی تی اسکن به دلیل اهمیت ویژه ای که دارند همواره در اولویت واحد مهندسی پزشکی برای سرویس های منظم دوره ای هستند.
وی همچنین با بیان اهمیت خرید تجهیزات اولویت دار افزود: در جلساتی که با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتیم بر اسقاط تجهیزات پزشکی فرسوده بیمارستان تاکید شد. ممکن است برخی تصور کنند باید دستگاه های قدیمی و فرسوده را همچنان حفظ و تعمیر کرد. اما باید بدانیم نگهداری و سرویس این دستگاه ها می تواند هزینه های زیادی را به مجموعه تحمیل کند. خوشبختانه معاونت درمان دانشگاه قول مساعدت در زمینه تامین تجهیزات جدید را داده است. اما بدون اطمینان قطعی از جایگزینی این تجهیزات نیز نمی توان دستگاه های قدیمی را از رده خارج کرد. به همین منظور باید هماهنگی های لازم از طریق تفاهم نامه انجام شده تا در صورت اسقاط یک دستگاه، جایگزین آن تامین شود.
مسئول واحد تجهیزات پزشکی بیمارستان فارابی به فرایند خرید دستگاه های جدید نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با مسئول حسابداری بیمارستان مقرر شد علاوه بر ثبت درخواست خرید تجهیزات جدید در سامانه های PMQ و نجات (نظام جامع تعهدی)، درخواست تعمیرات آن ها نیز در این سامانه ها ثبت شود و سپس این درخواست ها به مهندسی پزشکی ارجاع خواهد شد.
بررسی و تعیین تجهیزات ضروری پشتیبان بخش ها و پیگیری میزان پیشرفت مصوبات کمیته های قبلی موضوعات دیگری بودند که در این جلسه مطرح و درباره آن ها تصمیم گیری شد.
  • گروه خبری : کمیته تجهیزات پزشکی
  • کد خبر : 232586
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *