• تاریخ انتشار : 1402/05/17 - 16:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1078
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پله پله تا حذف پرونده های کاغذی

دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پرونده الکترونیک در پی ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم

در جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات بیمارستان فارابی علاوه بر گزارش نواقص پرونده ها در سه ماهه دوم سال 1402، در خصوص پیاده سازی پرونده الکترونیک در تمام بخش های این بیمارستان نیز بحث و گفت و گو شد.

دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات این مرکز بامداد سه شنبه 17 مرداد 1402 با حضور دکتر کاظم رهنما، مدیر و ثریا کریمی، مدیر پرستاری این بیمارستان برگزار شد.
لیلا فیضی نیا، مسئول اداره فناوری سلامت بیمارستان فارابی در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبه های کمیته پیشین ارائه کرد و در ادامه به بررسی تکمیل چک لیست نواقص پرونده به تفکیک هر بخش پرداخت. وی ثبت مهر دستیار و استاد مربوطه در پرونده ها، تکمیل دقیق تمام فرم های موجود در پرونده از جمله فرم درخواست مشاوره و لزوم تکمیل چک لیست های موجود در هر پرونده را از موارد مهمی برشمرد که می تواند در رفع نواقص تاثرگذار باشد.
سپس دکتر رهنما با اشاره به اهمیت پیاده سازی فرایند پرونده الکترونیک در تمام بخش های بیمارستان فارابی اظهار داشت: امیدواریم تا به سرعت این فرایند در تمام واحدها مستقر شده و به مرور بتوانیم پرونده های کاغذی را حذف کنیم. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم اهمیت آموزش به کارکنان به ویژه همکاران منشی به منظور رفع نواقص پرونده هاست. در واقع برگزاری این کلاس علاوه بر مفید بودن ضروری نیز هست. 
وی همچنین در زمینه تکمیل چک لیست نواقص پرونده تصریح کرد: صاحبان فرایند باید بر تکمیل این لیست ها نظارت کرده و در صورت بروز مشکل نسبت به آن پاسخگو باشند. باید برای رفع این نواقص و مشکلات تلاش کنیم. حتی می توانیم با هماهنگی معاونان درمان، آموزش و پژوهش، موارد نقص در پرونده ها را در گروه های مختلف درمانی و دستیاری به دفعات مطرح کرد تا با تاکید در این زمینه، شاهد کاهش و رفع نواقص پرونده بیماران باشیم. 
مدیر بیمارستان فارابی حذف کاغذ را یکی از اهداف اصلی این مرکز دانست و افزود: بنده شاهد هستم که همکارانم در واحدهای مختلف که هر یک به نحوی با الکترونیکی کردن پرونده ها در ارتباط هستند، بسیار فعال و پیگیرند. اما ما علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان هستیم. زیرا در حال حاضر سامانه نوبت دهی، سامانه نسخه نویسی الکترونیک و سامانه HIS را در بیمارستان فارابی داریم که ارتباطی میان آن ها وجود ندارد. امیدواریم برای هرچه بهتر کردن فرایند پرونده الکترونیک، بتوانیم این سامانه ها را به یکدیگر لینک کنیم. خوشبختانه در زمینه ایجاد ارتباط در سامانه نسخه نویسی الکترونیک با شرکت پشتیبان همکاری بسیار خوبی داریم. تلاش می کنیم در خصوص نوبت دهی و سامانه HIS نیز به این سطح برسیم. 

 

  • گروه خبری : کمیته مدیریت اطلاعت سلامت و فناوری اطلاعات,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 241423
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر الیاس خلیلی پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم دکتر کاظم رهنما: علاوه بر پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک به دنبال ایجاد ارتباط میان سامانه های مختلف بیمارستان فارابی هستیم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *