• تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 18:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 634
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد

دکتر مهدی خداپرست: مشی کارکنان فارابی مشی ایثارگری است

به همت کانون بسیج بیمارستان فارابی و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و این بیمارستان، مراسم قدردانی از جانبازان، ایثارگران و فرزندان شهید شاغل در این مرکز برگزار شد.

مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، مراسم قدردانی از جانبازان، ایثارگران و فرزندان شهید شاغل در بیمارستان فارابی ظهر چهارشنبه در این بیمارستان برگزار شد. دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در ابتدای این مراسم گفت: مفتخرم در خدمت همکارانی هستم که نشان پر افتخار ایثارگری را به سینه دارند. باید بگویم ایثارگری موروثی نیست. بلکه مانند آب جاری است. یعنی زمانی متوانیم به آن افتخار کنیم که فرهنگ آن را به دیگران منتقل کرده و در رفتار روزانه ما وجود داشته باشد. خوشبختانه این موضوع در رفتار همکاران بیمارستان فارابی به خوبی نمایان است و امیدوارم همیشه نیز ادامه داشته باشد. در کنار همکاران ایثارگر، ما افتخار همکاری با عزیزانی را داریم که اگرچه به صورت مستقیم جانباز یا ایثارگر نیستند اما در همان مسیر حرکت می کنند. در اردوهای جهادی ما حضور داشته و هر جا به کمک آنان نیاز داریم حاضر هستند. در هیچ کجا هم اسمی از آنان برده نمی شود و توقعی هم ندارند. اما اگر امروز ما در بیمارستان به موفقیتی دست پیدا می کنیم ثمره تلاش آنان است. زیرا فارابی خواستگاه انسان هایی بوده که دلسوز مردم بوده اند. 
وی افزود: ما در یک سال 16 برنامه جهادی و ویزیت رایگان را با حضور همین دوستان در مناطق مختلف کشور اجرا کردیم که نشان می دهد مشی کارکنان فارابی مشی ایثارگری است.
دکتر احسان مقیمی، مدیر امور ایثارگران و ستاد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با قدردانی از مجاهدت های ایثارگران در دوران دفاع مقدس و پس از آن اظهار داشت: ایام هفته دفاع مقدس و هفته وحدت را البته با کمی تاخیر خدمت شما بزرگواران تبریک عرض می کنم. هدف از برگزاری این مراسما ها نیز این نیست که فقط ما صحبت کنیم. بلکه نیت این است که حرف های همکاران ایثارگران را بشنویم. همانطور که دکتر خداپرست هم اشاره کردند، ایثارگری یک امر جاری است و یک جا متوقف نمی شود. به ویژه در کادر بهداشت و درمان که با مردم ارتباط دارند این مسئله بیشتر ملموس است. شاید پس از گذشت سی و اندی سال از جنگ تحمیلی کسی تصور نمی کرد اتفاقی مانند همه گیری کرونا دوباره کادر درمان را با یک اتحاد جانانه در کنار هم جمع کند. پس می بینیم ایثارگری همچنان امتداد دارد تا ظهور حضرت مهدی (عج). 
وی در ادامه با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای سلامت عنوان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس معیارهایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، 14 شهید سلامت داریم. شهیدانی که مفهوم ایثارگری را به خوبی تعریف کردند. اینکه باید از خودمان بگذریم و به سایر افراد فکر کنیم. مفهومی که هم اکنون در منش کارکنان دانشگاه کاملا مشهود است. ما از نزدیک می بینیم که این دوستان با تمام سختی ها و تنگناهایی که وجود دارد، همچنان در راه خدمت به مردم ایثار می کنند. امیدواریم این خدمات مقدسی که انجام می دهند مقبول درگاه خداوند قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفتح غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران هم صحبت های خود را با روایتی از حضرت علی (ع) آغاز کرد و گفت: آن حضرت یکی از مواردی را که مومن باید بعد از نماز که از واجبات است، به آن بپردازد، مدارا عنوان می کند. در واقع مدارا یکی از صفات بارز مومنان است. یعنی نصف ایمان یک مومن به آن بسته است. این موضوع یکی از صفات رزمندگان هم بود که بنده از نزدیک شاهد آن بودم. جا دارد یادی کنیم از شهدای دفاع مقدس که در عرصه ایثار شاگردان خوبی تربیت کردند. آن ها با رفتار خود به ما آموختند اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و جهاد را تکثیر کنیم باید مدارا کردن را فرا بگیریم. آن هم از طریق همراهی با مردم و جامعه.
وی افزود: ما باید بتوانیم بر کسی که اخلاق و رفتارش مشکل دارد اثر بگذاریم. اگر این گونه نباشد کاری که انجام می دهیم بی فایده خواهد بود. حتی رسالت پیامبران هم همین بود. خداوند زمانی که در چهل سالگی حضرت محمد (ص) را به پیامبری مبعوث کرد فرمود به سمت امت خود برو و آنان را دریاب. یعنی پیامبر با آن درجات معرفتی نیز باید دست مردم را می گرفت. این همان ویژگی است که خدمت شما عرض کردم. یعنی همان تحمل بالا و مدارا کردن با مردم. 
در پایان این مراسم نیز حاضران در این مراسم به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و از آنان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

 

  • گروه خبری : اخبار فرهنگی ورزشی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 247604
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد مراسم قدردانی از ایثارگران بیمارستان فارابی برگزار شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *