• تاریخ انتشار : 1403/02/06 - 10:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آیین افتتاح بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی برگزار شد

دکتر مسعود اقصایی فرد: هدف اصلی از پایه گذاری فارابی و سمینارهای علمی این بیمارستان کاهش آلام بیماران است

دبیر علمی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی در صحبت های خود به مناسبت افتتاحیه این رویداد، به تاریخچه ی بیمارستان فارابی اشاره کرد و آن را یادگاری از بزرگان چشم پزشکی دانست.

آیین افتتاح بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، آیین افتتاح بیست و نهمین سمینار سالیانه این بیمارستان صبح چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 در هتل المپیک تهران برگزار شد.
دکتر مسعود اقصایی فرد، عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی این سمینار در ابتدای صبحت های خود ضمن اشاره به قدمت سمینارهای فارابی گفت: برای بنده افتخار بزرگی است که دبیر علمی بیست و نهمین سمینار هستم و این موضوع را مدیون اساتید بزرگ بیمارستان فارابی می دانم که اینجانب را به این عنوان انتخاب کردند. این سمینار و بیمارستان فارابی یادگاری است که از بزرگان چشم پزشکی برای ما به جا مانده و امیدواریم بتوانیم پا جای پای این بزرگان گذاشته و راه آنان را ادامه دهیم.
وی در ادامه بیمارستان فارابی را دارای تاریخچه ای غنی برشمرد و اظهار داشت: بیمارستان فارابی در بدو تاسیس به عنوان بیمارستان فقرا شناخته می شد و همین موضوع به ما یادآوری می کند که هدف اصلی از پایه گذاری فارابی و سمینارهای علمی این بیمارستان کاهش آلام بیماران است. 
دبیر علمی سمینار بیست و نهم فارابی همچنین با تبریک فرا رسیدن نودمین سالگرد تاسیس گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی  تصریح کرد: شاید بسیاری از ما پروفسور شمس را به دلیل تاسیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی در سال 1313 و انجام اولین پیوند قرنیه ی کشور در همین سال بشناسیم اما بر اساس تصاویر و پایان نامه های موجود از همان سال ها مشخص شده که ایشان در سایر زمینه های چشم پزشکی مانند استرابیسم (انحراف چشم) نیز فعالیت داشت و پرونده های این بیماران را با دقت و جزئیات کامل ثبت کرده که تا کنون نیز موجود هستند. همین موضوع به ما نشان می دهد که بیمارستان فارابی چه پیشینه ی پربار و قوی داشته و امید داریم که بتوانیم دنباله رو استادان و بزرگانی چون پروفسور شمس باشیم.

 

  • گروه خبری : سمینارها و جشنواره,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264136
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید