دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مدیر امور مالی بیمارستان فارابی: مهدی هادی پور
داخلی: 2337
دفتر مدیر امور مالی در طبقه دوم ساختمان مالی و حسابداری، در ضلع غربی حیاط قدیم بیمارستان واقع شده است.
 
امور مالی متشکل از واحدهای حسابداری مالی، حسابداری ترخیص، صندوق، اموال و درآمد می باشد. کلیه بخش های این واحد مجهز و متصل یه شبکه کامپیوتری بوده و با سیستم یکپارچه مالی با سایر واحدها مرتبط و تمامی امور مالی توسط سیستم کامپیوتری راهبری می شود. حسابداری و ترخیص بیماران سرپائی و بستری واحدهای مختلف کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان مختص از وظایف این واحد بوده و در تمام مراحل بستری و ادامه ترخیص اطلاعات مالی و هزینه های مربوط به خدمات انجام شده در سیستم منعکس می شود. در نهایت بیمار در موقع ترخیص این اطلاعات را طی صورتحساب کامپیوتری دریافت و وجه آن را به صندوق بیمارستان واریز می نماید.
 
 
 
 
 
 
 
                                           
 
 
 
 
                 
  • تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 18:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1381
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی

دکتر مهدی خداپرست: کیفیت انتها ندارد

پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتبار بخشی کشوری با حضور ارزیابان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان فارابی به مدت دو روز انجام شد.

پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دوره پنجم ارزیابی اعتباربخشی کشوری با حضور فرنگیس رجبی، ارزیاب ارشد و بالینی، دکتر رحیمی نیا، ارزیاب مدیریتی و اعظم اسبونی نژاد، ارزیاب بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شنبه 23 اردیبهشت 1402 در بیمارستان فارابی آغاز شد.
دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در مراسم آغاز این ارزیابی، خلاصه ای از تاریخچه بیمارستان فارابی را بیان کرد و گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۱۳ احداث شده و در حال حاضر درجه اعتباربخشی ما یک برتر است. وی همچنین گزارشی از تعداد بخش ها، اتاق های عمل و کارکنان بیمارستان فارابی ارائه کرد و افزود: بیمارستان فارابی در سال ۱۴۰۱ پذیرای ۵۷۱ هزار بیمار در درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی بوده است. در واقع بیمارستان ما یک بیمارستان ارجاعی است و تقریبا می توان گفت بیمارانی که به فارابی مراجعه می کنند دارای مشکلات چشمی پیچیده و بیماری های پیشرفته هستند. اورژانس بیمارستان نیز در این سال به ۲۱۹ هزار مراجعه کننده خدمات ارائه کرده است. درباره درمانگاه اورژانس باید بگویم تنها مرکز اورژانس چشم پزشکی کشور است که در تمام روز ها و ساعات سال حتی در ایام تعطیل با توان مضاعف در کنار مردم است. در ۱۳ روز تعطیلات فروردین ۱۴۰۲ حدود ۱۲۸۰۰ بیمار در اورژانس فارابی پذیرش شده اند. اتاق عمل اورژانس به گونه ای است که اگر بیمار شرایط جراحی مانند ناشتا بودن را دارا باشد حتی در ساعات پایانی شب هم به این اتاق عمل برده می شود. وجه تمایز دیگر ما این است که پاویون اساتید و پزشکان اورژانس در همان درمانگاه مستقر است. از دستیاران تا فلوهای مقیم. هر شب نیز اساتید آنکال اورژانس در دسترس هستند.
رئیس بیمارستان فارابی متوسط جراحی روزانه سال ۱۴۰۱ در بیمارستان فارابی را ۳۲۹ مورد برشمرد و تصریح کرد: باز هم به این نکته توجه کنید که بیماران ما از سایر شهر ها و مراکز به بیمارستان فارابی ارجاع داده می‌شوند و اکثراً دارای بیماری های پیشرفته هستند. حال برای افزایش کیفیت خدمات درمانی، کار متفاوتی در واحد بهبود کیفیت بیمارستان انجام می شود و آن این است که شاخص های کلی و کلیدی در خود واحدها آنالیز شده و بار، درصد پیشرفت و نیاز به فعالیت در زمینه ی شاخص مورد نظر در واحد ها به صورت جداگانه بررسی می شوند. سپس این شاخص ها در یک داشبورد به رنگ های مختلف بارگذاری شده و اگر روی هر کدام از آنها کلیک کنیم می توان فهمید که آن شاخص در کدام کمیته بیمارستانی مطرح شده و فرایندهای بهبود آن چه هستند. 
رضایتمندی بیماران مطلب دیگری بود که دکتر خداپرست به آن اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار ۷۸ درصد بیماران از خدمات بیمارستان فارابی رضایت دارند. شاید اگر از بعد دیگری به میزان رضایتمندی نگاه کنیم، این عدد بیشتر هم باشد. زیرا همکاران ما فرم های رضایت سنجی را در قالب یک پیامک به همراه لینک به بیماران ارسال می کنند و ممکن است برخی از هموطنان مانند سالمندان اطلاع کافی در زمینه تکمیل این فرم را نداشته باشند. همچنین میزان مراجعه اقشار مختلف مردم کشور و تعداد جراحی های انجام شده در این مرکز می تواند گواه دیگری بر این ادعا باشد.
وی رسالت اصلی بیمارستان فارابی را ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با کیفیت دانست و عنوان کرد: به این موارد، خدمات آموزشی و پژوهشی در زمینه چشم پزشکی و علوم بینایی را نیز باید اضافه کرد. خوشبختانه همه این موارد قابل رصد بوده و ما با تمام توان روی آن ها کار می کنیم. همچنین با توجه به الگوی برنامه استراتژیک بیمارستان فارابی، ما با یک برنامه آینده نگر مواجه هستیم. لذا باید چشم اندازی هم داشته باشیم. برای این چشم انداز نیز نیازمند الگوی ترازیابی در زمینه خلق دانش، فناوری و تربیت متخصصان هستیم تا در افق ۱۴۰۴ بتوانیم در خاورمیانه و آسیای میانه سرآمد باشیم.
رئیس بیمارستان فارابی تربیت بهترین متخصصان چشم پزشکی کشور را یکی از اهداف کلان این مرکز دانست و گفت: قرار گرفتن همه ساله دستیاران بیمارستان فارابی در میان نفرات اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی نشان دهنده این امر است. در واقع این افراد افتخارات چشم پزشکی کشور هستند و خواهند بود.
دکتر خداپرست با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران بیمارستان فارابی اظهار داشت: کیفیت انتها ندارد. هر اندازه که در این زمینه ادعا داشته باشیم بازهم درجات بالاتری از کیفیت وجود دارد. به نظر من به عنوان یک بیمارستان دانشگاهی با حجم زیادی از مراجعان و جراحی ها، میزان کیفیتی که ما در تشخیص و درمان ارائه می دهیم قابل دفاع بوده و جزو افتخارات ماست. در کنار خدمات درمانی، نوآوری و خلق دانش نیز یکی دیگر از اهداف کلان بیمارستان ما است. در حال حاضر که بحث جراحی رباتیک یکی از مباحث مهم دنیای علم است، همکاران من در زمینه هوش مصنوعی قدم های خیلی خوبی را برداشته اند. خوشبختانه کارهای مشترکی نیز با دانشگاه‌های بزرگ جهان در این حیطه انجام داده ایم. ارتباط خوبی هم در زمینه رباتیک با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی داریم که نتیجه آن تولید محصول رباتیک است که در آینده ای نزدیک برای رونمایی و استفاده در دسترس خواهد بود.
ایمنی بیمار، بهبود کیفیت خدمات و حوزه بین الملل موارد دیگری بودند که رئیس بیمارستان فارابی به آنها پرداخت و افزود: برای رسیدن به اهداف بیمارستان، نیازمند تمرکز و تفکر سیستمی هستیم. در این زمینه کارگاه ها و کلاس های زیادی را در طول سال برای کارکنان برگزار می‌کنیم تا روحیه کار گروهی را در آنان تقویت کنیم.
سپس دکتر رحیمی، نیز حضور در بیمارستان فارابی را تجربه جدیدی دانست و گفت: زمانی که همراه همکاران به بیمارستان جدیدی می رویم چیزهای جدیدی هم یاد می گیریم. امروز هم از همکاران بیمارستان فارابی تقاضا دارم تا به هیچ عنوان کار بخش ها را به دلیل ارزیابی مختل نکنند. زیرا اولویت خدمت رسانی به بیمار و گیرنده خدمت است. اگر هم بنده یا همکاران وارد بخشی شویم و کارکنان در حال خدمت رسانی به بیمار باشند به هیچ عنوان اختلالی در کار آنها به وجود نخواهد آمد. امیدوارم مدتی که در خدمت شما هستیم از تجربیات یکدیگر بهره مند شویم. 
دکتر خداپرست نیز در پایان این جلسه با تاکید بر اینکه در بیمارستان فارابی همیشه اولویت با ارباب رجوع است افزود: در حیطه چشم پزشکی کشور اجازه نمی دهیم هیچ بحرانی باعث اختلال در خدمت رسانی به بیماران شود و امیدواریم این موضوع در ارزیابی ها اثبات شود. بی صبرانه نیز منتظر نتیجه این ارزیابی هستیم تا بتوانیم نقشه راه بیمارستان فارابی را با کیفیت بهتری طراحی کنیم. تصور می کنم امروز نقطه شروعی برای ما است و توقع دارم بیمارستان فارابی در سال آینده جهش قابل قبولی داشته باشد.
توضیح اینکه ارزیابی بخش های مختلف بیمارستان فارابی به مدت دو روز و تا 24 اردیبهشت 1402 ادامه داشت و در این مدت گروه ارزیابی به همراه دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاون آموزشی، دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی، سعید مرادی، مدیر و ثریا کریمی، مدیر پرستاری بیمارستان با حضور در بخش های درمانی، بهداشتی و پشتیبانی، به پایش شاخص ها و سنجه های اعتباربخشی پرداختند.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت و توسعه
  • کد خبر : 234559
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی پایان پنجمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی کشوری در بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه