دریافت نوبت
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
جمع آوری زباله عفونی:
 
پسماند های عفونی تولید شده در بخش ها، درمانگاه ها، اتاق های عمل بلافاصله بعد از تولید باید در کیسه های مخصوص زرد رنگ قرار داده شوند که امکان هیچ گونه نشت و سوراخ و پاره شدن را نداشته باشد.
 
کیسه های پلاستیکی حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشند:
- برای جمع آوری و نگهداری  پسماند های تیز و برنده استفاده نشود.
- پس از پر شدن دو سوم حجم کیسه زباله،‌ میبایست درب کیسه گره زده شده واز پر شدن کامل حجم کیسه اجتناب گردد. 
- با منگنه و یا روش های سوراخ کننده دیگر بسته نشوند .
نکته: هیچ کیسه محتوی پسماند نباید بدون داشتن برچسب و تعیین نوع محتوای کیسه از محل تولید خارج شود.
 
برچسب گذاری باید دارای ویژگی های زیر باشد:
- بر چسب ها با اندازه قابل خواندن برروی کیسه ها چسبانده و یا به صورت چاپی درج شوند.
- بر چسب در اثر تماس یا حمل نباید به آسانی جدا یا پاک شوند.
- نماد خطر مشخص کننده نوع پسماند باید بر روی برچسب وجود داشته باشد.
- بر روی برچسب باید مشخصات زیر ذکر گردد :
- نام ، نشانی و شماره تماس تولید کننده، نوع پسماند ، تاریخ تولید و جمع آوری ، تاریخ تحویل
- نوع ماده شیمیایی و تاریخ بی خطرسازی
- پسماند می­ بایست در داخل سطل و یا  بین با رنگ زرد که مخصوص هر بخش است، بطور موقت نگهداری شود.
 
بین و یا سطل نگهداری پسماند عفونی باید ویژگی­های ذیل را دارا باشد: 
- در برابر نشت ، ضربه های معمولی ، شکستگی و خوردگی مقاوم باشد.
- باید پس از هر بار استفاده بررسی و کنترل شود تا از تمیز بودن، سالم بودن و عدم نشت آن اطمینان حاصل شود.
- ظروف معیوب نبایستی مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

جهت رفع آلودگی و گند زدایی از سطل ها باید طبق روش زیر عمل نمود:
- شست و شو با آب داغ (82درجه سانتی گراد) ( 180درجه فارنهایت ) به مدت 15 ثانیه
- سطل های زباله بایستی بعد از هر بار تخلیه به وسیله برسی مخصوص، یک شوینده و آب ژاول 1% شست و شو و ضد عفونی شوند به طوری که تمام سطوح داخلی و خارجی آن کاملاً تمیز شود.
نکته: نظارت روزانه بر اجرای صحیح  موارد فوق در نحوه جمع آوری زباله و نحوه رفع آلودگی از سطل ها  بر عهده کادر پرستاری بوده و هرگونه موارد عدم انطباق می بایست به مسئول خدمات و مسئول بهداشت محیط گزارش گردد.
 
 
  • تاریخ انتشار : 1399/07/13 - 17:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 361
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

امکان تدوین دستورالعمل اختصاصی بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 در بیمارستان فارابی بررسی شد

دستورالعمل بازگشت به کار کنان بهبود یافته از کووید-19 بیمارستان فارابی در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از این بیمارستان بررسی شد.

امکان تدوین دستورالعمل اختصاصی بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 در بیمارستان فارابی بررسی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دومین جلسه کارگروه پیشگیری از کووید-19 این بیمارستان یکشنبه 13 مهر 1399 با هدف بررسی دستورالعمل های بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از این بیماری و با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رییس، دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، سعید مردی مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این بیمارستان برگزار شد.
پس از ارائه گزارش مصوبات جلسه پیشین این کارگروه، دکتر ریاضی درباره دستورالعمل های بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 توضیحاتی را بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس منابع علمی معتبر با توجه به شدت درگیری فرد مبتلا به ویروس کرونا، زمان و نحوه بازگشت به کار وی نیز متفاوت است. به عنوان مثال در خصوص نوع شدید، خفیف و بدون علامت این بیماری دستورالعمل های بازگشت به کار پس از بهبودی متفاوت است. اما بر اساس دستورالعمل ها توصیه می شود این افراد پس دوره بیماری و حضور در محل کار حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. 
وی با توجه به این مطالب تدوین دستورالعمل اختصاصی برای بیمارستان فارابی را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط بیمارستان فارابی و تعداد بالای مراجعان در روز نیازمند تهیه و تدوین یک دستورالعمل احتصاصی برای بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته هستیم. زیرا حجم بالای مراجعه بیماران در زمان همه گیری کووید-19 به این بیمارستان باعث اهمیت نیروی انسانی در این شرایط شده و باید دستورالعمل ها به گونه ای باشد که هم از سلامت کارکنان پس از بهبودی اطمینان حاصل کنیم و هم دچار کمبود نیروی انسانی و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران نشویم. 
در ادامه شرایط هواسازها و تهویه بیمارستان بررسی شد که مجتبی کرماجانی، مسئول تاسیسات بیمارستان فارابی به بیان نکاتی درباره شرایط هواسازها و فشار هوا در اتاق های عمل پرداخت و با پیشنهاد مدیر بیمارستان مقرر شد جلسه مشترک با واحد تاسیسات برای بهبود شرایط هواسازها برگزار شود.
در پایان این جلسه نیز حدیثه حسینی، سوپروایزر کنترل عفونت گزارشی از اقدامات اصلاحی انجام شده در راستای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی مانند کاهش تعداد صندلی ها در قسمت غذاخوری کارکنان در اتاق های عمل، مدیریت پذیرش بیماران، کاهش طول صف و کاهش ازدحام بیماران در درمانگاه ها و اتاق های عمل ارائه کرد.
  • گروه خبری : کنترل عفونت
  • کد خبر : 231187
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه