هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد
مدیر بیمارستان فارابی: اساس موفقیت در گردشگری سلامت اعتمادسازی است
علیرضا طاهری زاده، مدیر بیمارستان فارابی در سومین روز از هجدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با اشاره به نتایج مثبت حضور این بیمارستان در نمایشگاه های گردشگری سلامت بر ایجاد اعتمادسازی برای توسعه و جذب بیماران بین الملل تاکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، علیرضا طاهری زاده، مدیر بیمارستان فارابی در سومین روز از هجدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در گفت و گو با روابط عمومی این بیمارستان ضمن تاکید بر توسعه هرچه بیشتر زیرساختها گردشگری سلامت در کشور و بیمارستان ها گفت: بایستی اذعان کنیم در بحث گردشگری سلامت حق مطلب ادا نشده است و باید بپذیریم در این زمینه می توانیم خیلی بهتر باشیم. البته این موضوع به معنای عقب ماندن در گردشگری سلامت نیست زیرا در بیمارستان فارابی با وجود برخی مشکلات در زیرساخت ها، توانسته ایم عملکرد خوبی در جذب و پذیرش بیماران بین الملل داشته باشیم. بخشی از این مسئله به واسطه خدمات منحصر به فردی است که به وسیله بیمارستان فارابی ارائه شده و مورد اقبال بسیاری از گردشگران و شرکت های فعال در این حوزه قرار گرفته است.
تبادلات علمی و فرهنگی در کنار ایجاد زیرساختهای مناسب در گردشگری سلامت
وی در ادامه افزود: ما نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت های گردشگری سلامت در بیمارستان فارابی هستیم. در کنار آن باید تبادلات فرهنگی و علمی نیز انجام داده تا به واسطه آنها ارزآوری و توسعه خدمات داشته باشیم. بنده ایمان دارم با تلاش همکارانم می توانیم مسیر پربارتری در گردشگری سلامت و جذب بیماران بین الملل داشته باشیم.
جذب گردشگران سلامت نیازمند همیت کل جامعه است
مدیر بیمارستان فارابی ارائه یک بسته کامل خدمات از مبدا تا پس از ترخیص بیماران خارجی را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: برای جذب گردشگران سلامت در کشور باید یک همیت کلی در سطح جامعه صورت گیرد. یعنی می توانیم یک بسته کامل از بحث سفر از مبدا، اسکان بیماران و ارائه خدمات گرفته تا انتقال فرهنگ را برای این افراد فراهم کنیم. لازمه آن هم ایجاد ساختاری متحد و منسجم است.
به دنبال شرکت در نمایشگاههای گردشگری سلامت ملی و بین المللی هستیم
طاهری زاده حضور بیمارستان فارابی در نمایشگاههای گردشگری را فرصتی برای استفاده از ظرفیتها و انتقال تجربه دانست و عنوان کرد: نمایشگاه های بین المللی که در حوزه های گردشگری به ویژه گردشگری سلامت برپا می شوند برای شکل گیری همین همیتی است که ذکر کردیم. در کنار آن بین بخش های مختلف شرکت کننده در این نمایشگاه تبادل نظر تجربه نیز اتفاق می افتد. سعی ما نیز این است که هم در سطح ملی و هم بین المللی در این گونه نمایشگاه ها شرکت کرده و قابلیت های خود را به نمایش بگذاریم. در عین حال از تجربیات سایر مراکز نیز استفاده کنیم. نکته ای که حائز اهمیت این است که افراد در کشورهای مختلف نیازمند خدمات درمانی ما هستند و باید بتوانیم نها را جذب کرده و ارزش افزوده ای را به کشور مراکز درمانی و کادر درمان برسانیم.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برای بیمارستان فارابی نتایج خوبی داشت
وی در ادامه از مذاکرات انجام شده توسط مسئولان بیمارستان فارابی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای ما نتایج خوبی به همراه داشت. خوشبختانه توانستیم صحبت هایی را با مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت داشته باشیم و با آنان بحث هایی را در زمینه توسعه گردشگری سلامت در بیمارستان فارابی مطرح کنیم. حتی در مورد تامین تجهیزات پزشکی که در حال حاضر با مشکلاتی در تامین آن مواجه هستیم نیز صحبت هایی را با مسئولان در میان گذاشتیم. همزمان با دانشگاه ها و مجموعه های مختلف مانند موسسه رویان نیز مذاکراتی داشتیم. این مذاکرات می تواند هم افزایی خوبی برای بیمارستان فارابی داشته باشد.
اساس موفقیت در گردشگری سلامت اعتمادسازی است
طاهری زاده اشاره ای نیز به اهمیت اعتمادسازی در جذب بیماران بین الملل داشت و تصریح کرد: متاسفانه در حوزه گردشگری سلامت بعضاً ممکن است بخش ها و مراکز مختلف به رقابت ناسالم رو بیاورند. نباید شاهد چنین مواردی باشیم زیرا یک گردشگر سلامت که به ما مراجعه می کند، ما را به عنوان یک پیکره واحد به نام ایران می شناسد نه به عنوان جزئی از یک بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی. به همین دلیل نباید حس رقابت ناسالم در جذب گردشگر را به بیماران خارجی منتقل کنیم تا مبادا احساس ناامنی کنند. باید بتوانیم خودمان را به عنوان یک جامعه فرهیخته به این افراد معرفی کرده تا به ما و خدمات درمانی ما اعتماد کنند. زیرا اساس موفقیت در گردشگری سلامت اعتمادسازی است.
ارسال نظر