دریافت نوبت
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مدیر امور اداری بیمارستان فارابی: رضا کریمی کلایه
تلفن داخلی: 2372
تلفن داخلی دبیرخانه: 2331
امور اداری و منابع انسانی بیمارستان فارابی در طبقه اول و بایگانی در طبقه دوم ساختمان مدیریت واقع شده اند.
 
شرح وظایف:
- انجام مکاتبات اداری روزمره، اجرا و پیگیری بخشنامه های ارسالی از دانشگاه، پاسخ به نامه های ارسالی از واحد های مختلف دانشگاه سایر سازمان ها
- صدور احکام کارگزینی اعم از استخدام پیمانی، کارکنان جدیدالاستخدام، افزایش سنواتی، انتصابات، مرخصی نیمه وقت، مرخصی بدون حقوق، و غیره از طریق سیستم اتوماسیون اداری کارکنان
- بررسی پرونده پرسنلی کارکنان جهت احراز شرایط ارتقاء شغلی و طرح در کمیته طبقه بندی مشاغل و در نهایت صدور احکام ارتقاء طبقه شغلی
- بررسی شرایط احراز و انتصاب کارکنان به مشاغل بالاتر در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تاییدیه های لازم از قبیل تائیدیه گزینش، حراست و غیره
- بررسی شرایط اعمال مدارک تحصیلی ماخوذه کارکنان در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تائییدیه تحصیلی
- بررسی سوابق رسمی و غیر رسمی کارکنان در کمیته فرعی و احتساب سوابق مورد تائید از نظر بازنشستگی و تجربی
- انجام امور تبدیل وضعیت کارکنان اعم از تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به تمدید قرار داد پرسنل قراردادی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به برقراری کمک هزینه عائله مندی و افزایش وکاهش کمک هزینه اولاد پرسنل مرد و بانوان سرپرست خانوار وکلیه کارکنان قرار دادی
- انجام مکاتبات مربوط به نقل و انتقالات پرسنل و اخذ مجوزهای لازم و صدور احکام انتقال و انتصاب
- انجام امور جذب مشمولین خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان و در نهایت صدور احکام انتصاب
- انجام ارزشیابی سالیانه پرسنل به تفکیک کارشناسان و کارکنان
- انجام امور مربوط به اعضای هیئت علمی اعم از مکاتبات اداری، ثبت کارکرد ماهانه، مرخصی و ماموریت
- انجام امور مربوط به بازنشستگی کارکنان اعم از تعیین بدهی، خدمات غیر رسمی، سربازی، طرح نیروی انسانی و اخذ تائیدیه های لازم از سازمان
 
  • تاریخ انتشار : 1402/07/25 - 15:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 470
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اصولی که کارکنان بیمارستان فارابی باید بدانند

تاکید بر نامه نگاری صحیح در کلاس آموزشی اصول پایه اتوماسیون اداری

مدیر بیمارستان فارابی با حضور در کلاس آموزشی اصول پایه اتوماسیون اداری بر فراگیری و کاربرد صحیح این اصول در سازمان تاکید کرد.

تاکید بر نامه نگاری صحیح در کلاس آموزشی اصول پایه اتوماسیون اداری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، کلاس آموزشی اصول پایه اتوماسیون اداری سه شنبه 25 مهر 1402 در این مرکز برگزار شد.
در آغاز این کلاس دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان فارابی اهمیت فراگیری اصول صحیح مکاتبات اداری را برای کارکنان یک سازمان ضروری برشمرد و گفت: مکاتبات اداری و ارسال و دریافت نامه بخش مهمی از فعالیت یک سازمان است. معمولا در سازمان ها امضای نامه فقط توسط رئیس، مدیر و یا کسانی که تفویض اختیار شده اند صورت می گیرد. ارزش فراگیری اصول مکاتبات اداری نیز زمانی مشخص می شود که یک نامه با امضای این افراد به اداره یا شخص خارج از سازمان ارسال می شود. در این شرایط رئیس و مدیر با این تفکر که کارشناس مربوطه نامه را به خوبی تنظیم کرده، آن را امضا و ارسال می کند. حال اگر ایرادی در نامه ارسالی وجود داشته باشد باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. متاسفانه ما مکررا با این گونه نامه ها که یا از نظر ظاهری درست تنظیم نشده اند و یا غلط املایی دارند مواجه می شویم. همکاران باید بدانند این موضوع به هیچ وجه شایسته بیمارستانی مانند فارابی نیست.
وی در ادامه با تاکید بر رعایت اصول نامه نگاری در اتوماسیون اداری افزود: حتما باید به ظاهر یک نامه مانند انتخاب فونت صحیح، فاصله بین خطوط، فاصله جانبی متن، ساختار و زیبایی متن توجه کنیم. قبول دارم که نگارش و انشای نامه کار راحتی نیست اما انتظار داریم اصول اتوماسیون اداری به لحاظ مواردی که ذکر کردم را رعایت کنید. نکته دیگر این است که اگر کارشناس مربوطه یک نامه قوی و درست تنظیم کند در وقت نیز صرفه جویی خواهد شد. شاید بنده در طول روز 100 تا 120 نامه را امضا کنم. تصور کنید اگر اصول صحیح نامه نگاری اداری و اتوماسیون توسط همکاران رعایت نشده باشد، برای اصلاح هر نامه چه مدت زمانی را باید صرف کرد؟ این یعنی تمام وقت یک رئیس یا مدیر صرف بررسی و اصلاح نامه ها خواهد شد. لذا این جلسه فرصت خوبی است تا نکات مهم در زمینه اتوماسیون را فرا بگیرید.
مدیر بیمارستان فارابی توجه به جزئیات در مکاتبات اداری را لازمه ی کار در یک سازمان دانست و اظهار داشت: شاید این نکات خیلی به نظر نیایند اما مطمئن باشید رعایت آن ها جایگاه بیمارستان را ارتقا می دهد. درست نیست کاری کنیم که در حد و اندازه فارابی نباشد. اگر به این نکات و جزئیاتی که گفته می شود توجه کنیم آن گاه همه ما می توانیم به کار کردن در بیمارستان فارابی فخر بفروشیم.
در ادامه این کلاس معصومه عزیزی، راهبر سازمان مجازی بیمارستان فارابی نکاتی را درباره دستورالعمل استانداردسازی مکاتبات اداری در اتوماسیون که با همکاری مدیریت منابع انسانی این بیمارستان تدوین شده بود، مطرح کرد که علاقه مندان می توانند این دستورالعمل را از اینجا دریافت کنند.

 

  • گروه خبری : آموزش کارکنان
  • کد خبر : 248597
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه