نشست رئیس مدیریت رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه با مسئولان بیمارستان فارابی
ارتقای رفاه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسیر تحول
بنا بر گفته دکتر عباس مزینانی، مدیر رفاه و سلامت دانشگاه، این مدیریت با رویکردی نوین، گامهای بلندی در جهت افزایش کیفیت زندگی و تسهیلات رفاهی کارکنان برداشته است. از افزایش سرانه رفاهی و تسهیلات بانکی تا توسعه امکانات اقامتی و آموزشی برای خانوادهها، این دانشگاه خود را متعهد به بهبود معیشت و سلامت نیروی انسانی خود میداند. دکتر مزینانی و مسئولان مدیریت رفاه و سلامت دانشگاه در جلسهای در بیمارستان فارابی به تشریح اقدامات انجامشده پرداخته و بر هم فکری و اطلاعرسانی مستمر به عنوان یک خانواده بزرگ تأکید کردند.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ در نشستی که با حضور دکتر عباس مزینانی، مدیر رفاه و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولان این مدیریت و علیرضا طاهری زاده، مدیر بیمارستان فارابی برگزار شد، گزارشی درباره فعالیت های مدیریت رفاه و سلامت کارکنان در سال های 1403 و 1404 ارائه و بر لزوم هم فکری این مدیریت با همه مراکز دانشگاه تاکید شد.
افزایش بیسابقه تسهیلات بانکی
مدیر رفاه و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تلاشهای مستمر معاونت مدیریت توسعه و برنامه ریزی منابع این دانشگاه، از جهش چشمگیر در ارائه تسهیلات بانکی به کارکنان خبر داد. به گفته او، اعتبار وامهای بانکی به یک همت رسیده که نسبت به سال 1403 بیش از سه برابر شده و تعداد دریافتکنندگان تسهیلات نیز از ۴ درصد به ۱۱ درصد افزایش یافته است. دکتر مزینانی با وجود این پیشرفت، اذعان داشت که میزان وامها هنوز به حد مطلوب و مورد انتظار مدیریت رفاه و سلامت دانشگاه نرسیده است، اما تأکید کرد که پیگیریها برای افزایش آن ادامه خواهد داشت.
تحول در بیمه تکمیلی با قرارداد SOS سامان
دکتر مزینانی با اشاره به اینکه در راستای بهبود خدمات درمانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران با دقت و بررسی همهجانبه، قرارداد بیمه تکمیلی را با شرکت SOS سامان منعقد کرده است، افزود: "بودجه قابل توجهی به این امر اختصاص یافته و تمامی بیمارستانهای دانشگاه ملزم به همکاری با این بیمه هستند. مدیریت رفاه و سلامت کارکنان بر پاسخگویی مستمر و ارائه خدمات باکیفیت از سوی بیمه به کارکنان تأکید دارد تا دغدغههای درمانی همکاران به حداقل برسد."
رشد ۸۵ درصدی تعداد اماکن اقامتی و رفاهی
وی همچنین تصریح کرد: "در اقدامی گسترده، اماکن اقامتی ویژه کارکنان با رشد ۸۵ درصدی همراه شده است. قراردادهای جدیدی با هتلها و مجموعههای اقامتی در شیراز، دیزین، گچسر، ساری و اوشان فشم امضا شده است تا امکانات تفریحی و اقامتی بیشتری در اختیار کارکنان قرار گیرد."
دکتر مزینانی همچنین وعده داد که در آینده نزدیک، خبرهای خوبی در زمینه اماکن اقامتی در جزیره کیش و افزایش کیفیت و ظرفیت مراکز اقامتی در مشهد مقدس نیز به اطلاع کارکنان خواهد رسید.
افزایش بیش از سه برابری سرانه رفاهی
یکی از نکات مهمی که دکتر مزینانی در این نشست به آن اشاره کرد افزایش میزان سرانه رفاهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. وی در این زمینه اظهار داشت: "در یک اتفاق بیسابقه، سرانه رفاهی هر یک از کارکنان دانشگاه در سال ۱۴۰۴ به ۸۱ میلیون تومان رسیده است که نسبت به رقم 29 میلیون تومانی سال ۱۴۰3، افزایشی بیش از سه برابر را نشان میدهد. با توجه به تعداد ۲۸ هزار نیروی انسانی شاغل در دانشگاه، این رقم از نگاه مدیریت رفاه، نمادی از تعهد دانشگاه به بهبود معیشت و کیفیت زندگی کارکنان است. با این حال، معاونت توسعه دانشگاه بر افزایش مستمر کیفیت این خدمات تأکید دارد."
برنامههای ویژه برای خانوادهها و فرزندان کارکنان
مدیر رفاه و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره برنامه های این مدیریت برای خانواده های کارنان نیز عنوان کرد: "مدیریت رفاه و سلامت کارکنان، با نگاهی فراتر از کارمندان، به خانوادههای آنان نیز توجه ویژهای نشان داده است. با مذاکره با مراکز آموزشی و تفریحی، تسهیلات و تخفیفهایی برای فرزندان کارکنان در نظر گرفته شده است. همچنین، اردوهایی در داخل دانشگاه و مراکز وابسته به آن برگزار خواهد شد تا فرزندان با محیط کاری والدین خود و فضای علمی دانشگاه آشنا شوند."
این امر به گفته دکتر مزینانی، موجب افتخار آنان به سازمان محل خدمت والدین خود خواهد شد.
راهاندازی مراکز خدمات درمانی و رفاهی جدید ویژه کارکنان
دکتر مزینانی در پایان صحبت های خود افزود: "از دیگر اقدامات مهم میتوان به ارائه خدمات درمانی با تعرفه دولتی و امکان تقسیط هزینه در درمانگاه دندانپزشکی دانشگاه اشاره کرد. همچنین، برنامهریزی برای راهاندازی درمانگاه تخصصی روان برای کارکنان، بهبود شرایط پرداخت هزینه مهدکودک و مذاکره با شرکتهای خودروسازی برای تسهیل خرید خودرو از دیگر اهداف این مدیریت است."
ضرورت نوآوری در ارائه خدمات
در ادامه این نشست، علیرضا طاهرزاده، مدیر بیمارستان فارابی، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات اخیر مدیریت رفاه و سلامت کارکنان، پیشنهاد کرد که برای دسترسی آسانتر کارکنان به خدمات رفاهی، نرمافزاری طراحی شود. وی همچنین به دغدغه اصلی کارکنان یعنی مسکن اشاره کرد و تأکید کرد که هرگونه اقدامی در این زمینه، گامی بسیار بزرگ و ارزشمند خواهد بود.
متن داخل تصویر را وارد کنید: