• تاریخ انتشار : 1402/03/21 - 16:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 599
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در راستای مدیریت منابع و بهینه سازی مصرف

فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد

در جلسه ای که با حضور مدیر، سوپروایزرهای آموزش به بیمار و کنترل عفونت و کارشناسان ایمنی بیمار بیمارستان فارابی برگزار شد، راهکارهای حذف اطلاعیه ها و تابلوهای کاغذی موجود در این بیمارستان و استفاده از روش های جایگزین برای آموزش بیماران و کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.

فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه هماهنگی راهکارهای حذف کاغذ و بررسی روش های آموزش و اطلاع رسانی نوین با حضور سعید مرادی، مدیر و ثریا کریمی، مدیر پرستاری این مرکز ظهر شنبه 20 خرداد 1402 برگزار شد.
در این جلسه مرادی با بیان اهمیت کاهش مصرف کاغذ در مدیریت منابع و لزوم حرکت به سمت اطلاع رسانی و آموزش های الکترونیک و مجازی گفت: زمانی تنها راه اطلاع رسانی به بیماران و کارکنان، تابلوها یا همان بردهای موجود در سطح بیمارستان بود اما در چندین سال اخیر شرایط فرق کرده و از راه های جدیدی مانند وبسایت، اتوماسیون، FTP، داشبوردهای مختلف و از این دست روش ها برای تبادل اطلاعات و آموزش در بیمارستان فارابی استفاده می شود. این سامانه ها علاوه بر افزایش سرعت اطلاع رسانی، هزینه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده که یکی از این موارد هزینه های چاپ کاغذ است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این جلسه را با حضور جمعی از همکاران تشکیل دهیم تا پس از بررسی های کامل و در صورت امکان برخی از تابلوهای کاغذی موجود در سطح بیمارستان را حذف کنیم.
وی در ادامه افزود: سوپروایزرهای آموزش و کنترل عفونت و کارشناسان ایمنی بیمار می توانند با بررسی دستورالعمل ها و سنجه های اعتباربخشی و یا استعلام از معاونت درمان مشخص کنند که آیا امکان جمع آوری این تابلوها وجود دارد یا اینکه همچنان باید در معرض دید قرار بگیرند. همچنین می توان اطلاعیه ها و دستورالعمل هایی که در معرض دید بیماران و کارکنان قرار می گیرند را با بازطراحی، زیباتر و اثربخش تر کرد.
مدیر بیمارستان فارابی به وجود تجهیزات الکترونیکی مانند نمایشگرهای موجود در این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: می توانیم از ظرفیت نمایشگرهایی که در جلوی درمانگاه ها یا سالن های انتظار وجود دارند نیز برای آموزش استفاده کرد. واحدهای درمانی با همکاری روابط عمومی می توانند با تولید محتوای بصری در این زمینه کارهای خوبی انجام دهند. این مسئله نه تنها باعث حذف اطلاعیه های کاغذی از سطح بیمارستان و کاهش هزینه ها می شود بلکه باعث زیبایی و آراستگی بیشتر فضای داخلی درمانگاه ها و بخش ها خواهد شد. ما حتی می توانیم قدم را فراتر گذاشته و سطح آموزش و آگاهی را در میان بیماران و کارکنان به حدی برسانیم که دیگر نیازی به نصب انواع فرم های کاغذی یا استفاده از بردهای آموزشی با فرم ها و کاغذهای متعدد نصب شده در آن، نباشیم. همچنین باید اضافه کنم این جلسه پایان کار ما در این زمینه نخواهد بود و توقع داریم در جلسه های بعد اقدامات اصلاحی انجام شده و پیشنهادهای جدیدتری از همکاران دریافت کنیم.
 
  • گروه خبری : اخبار مدیریت و توسعه,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 236208
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد فرایند حذف کاغذ در بیمارستان فارابی سرعت می گیرد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *