• تاریخ انتشار : 1399/09/24 - 11:27
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس بیمارستان فارابی براهمیت ثبت اقدامات در اورژانس تاکید کرد

چهارمین جلسه کمیته آسیب شناسی، عوارض و مرگ و میر بیمارستان فارابی در سال 99 برگزار شد.

جلسه آذر 99 کمیته آسیب شناسی، عواض و مرگ و میر بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، چهارمین جلسه کمیته آسیب شناسی، مرگ و میروعوارض این مرکز در سال 99 روز یکشنبه23 آذر با حضور دکتر محمد رضا اکبری، رئیس بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه که به دلیل محدودیت های کرونایی با حداقل اعضا برگزار شد، دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، دکتر محمد سلیمانی، مسئول فنی، دکترعلی طباطبایی، رئیس اورژانس و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان نیزحضور داشتند و نکات بالینی و قانونی پرونده یک بیماربررسی شد. 
دکتر اکبری در این جلسه دوباره برلزوم ثبت دقیق معاینات و اقدامات در پرونده بیمار تاکید کرد وگفت: اورژانس بیمارستان فارابی روزانه حدود پانصد مراجعه کننده دارد که اکثر آنها سرپایی هستند. مستند سازی معاینات و اقدامات برای این بیماران اهمیت زیادی دارد و از بروز خطا و غفلت در درمان جلوگیری می کند. 
رئیس بیمارستان فارابی درباره ساده انگاری در پذیرش و معاینه بیماران سرپایی به دستیاران هشدار داد و افزود: نباید هیچ شکایتی بی اهمیت تلقی و حجم مراجعات مانع از دقت شما شود. بیمار را کامل معاینه و نتایج ان را با دقت ثبت و پیگیری کنید حتی اگر سرعت شما را کم کند.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین خطاب به دستیاران توصیه کرد: اگر در دوران دستیاری معاینه دقیق و همه جانبه را تمرین نکنید و برایتان عادت نشود، بعدا نیز اینکار را نخواهید کرد.حتی اگر در بهترین مراکز مشغول به کار شوید و بالاترین دستمزدها را دریافت کنید. با اینکار احتمال خطایتان کمتر میشود و هیچ بیماری را از دست نخواهید داد.
وی همچنین برضرورت معرفی نام، مسئولیت و رتبه حرفه ای گروه درمانی به عنوان یکی از مفاد منشور حقوق  گیرنده خدمت تاکید کرد.
در ادامه دکتر طباطبایی، رییس بخش اورژانس بیمارستان فارابی درباره اقدامات انجام شده برای تشکیل پرونده الکترونیک بیماران این بخش توضیحاتی داد که قرار شد این موضوع پیگیری شود.
 
  • گروه خبری : کمیته مرگ و میر و عوارض، آسیب شناسی و نسوج
  • کد خبر : 231131
حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *