نوبت دهی بیمارستان فارابی: 02167395353
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/05/04 - 09:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 192
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد

رئیس بیمارستان فارابی به همراه مدیر، مدیر پرستاری و جمعی از سرپرستاران این مرکز در نشست با مهندسان مشاور طرح توسعه و مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی درباره لزوم رعایت استانداردهای اعتباربخشی، نیازهای عملیاتی و انعطاف پذیری در طراحی اتاق های عمل این مرکز برای تغییرات احتمالی آینده، گفت و گو کردند.

دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در نشستی که چهارشنبه 3 مرداد 1403 با مهندسان مشاور طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان داشت با اشاره به اهمیت نظرات مسئولان و سرپرستاران بخش ها و اتاق های عمل در ساخت این پروژه گفت: ممکن است یک دستور کوچک برای تغییر در طرح های این پروژه دردسرهای زیادی را برای سازنده ایجاد کند اما گاهی در طول احداث یک بیمارستان، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و نیازهای کادر درمان تغییر می کند. به ویژه تغییرات و فرایندهایی که به ساخت اتاق های عمل مربوط می شود. به همین دلیل مسئولان و کادر درمان به ویژه سرپرستاران اتاق های عمل باید نظرات خود را اعلام کنند تا اگر مشکلی در نقشه های طرح وجود داشته که باعث تداخل در فرایندها می شود، تغییر کند. 
وی طراحی انعطاف‌پذیر برای تغییرات احتمالی آینده در یک بیمارستان را امری ضروری برشمرد و افزود: در جلساتی که با آقای مرادی، مدیر بیمارستان داشتیم بر این نکته تاکید شد که نگاه ما به ساخت پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی باید به گونه ای باشد که به عنوان مثال اگر در آینده بخواهیم تغییری در اتاق های عمل یا تعداد تخت های آن بدهیم بتوانیم به راحتی و با کمترین مشکل این تغییرات را عملیاتی کنیم.
رئیس بیمارستان فارابی همچنین لزوم رعایت استانداردها و سنجه های اعتباربخشی به ویژه در اتاق های عمل پروژه مرکز آکادمیک این بیمارستان را یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست دانست و تصریح کرد: برخی از موارد مانند مجزا بودن ورودی ها و خروجی های اتاق های عمل و یا نسبت تعداد تخت های ریکاوری به تخت های جراحی اهمیت زیادی در تعیین سطح استانداردسازی و سنجه های اعتباربخشی یک بیمارستان دارند. به همین دلیل باید پیش از اتمام پروژه تمام ملاحظات و تغییرات لازم در طراحی دیده شوند تا بتوانیم استانداردهای مورد نیاز در ساخت اتاق های عمل این بیمارستان را پیاده سازی کنیم.
مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در حال ساخت در حوزه سلامت و چشم پزشکی کشور است که در مجاورت ساختمان فعلی بیمارستان فارابی واقع شده و با هدف برآورده ساختن نیازهای روزافزون این حوزه و پاسخ به چالش‌های پیش روی آن احداث می‌شود.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت و توسعه,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 272716
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد رئیس بیمارستان فارابی بر طراحی انعطاف پذیر پروژه طرح توسعه و مرکز آکادمیک این بیمارستان تاکید کرد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *