• تاریخ انتشار : 1401/01/31 - 14:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 194
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی

دکتر مهدی خداپرست: کار تیمی دقیق می تواند باعث کاهش احتمال بروز خطا شود

اهمیت بررسی دستور پزشک و مشاوره های درخواستی ثبت شده در پرونده بیمار پیش از آغاز جراحی و بررسی اندیکاسیون جراحی بیمار پیش از ورود به اتاق عمل از موضوعات مهمی بودند که در جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی نسوج بیمارستان فارابی مطرح شدند.

دکتر مهدی خداپرست، رئیس بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی نسوج این مرکز چهارشنبه 31 فروردین 1401 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس، دکتر سید علی طباطبائی رئیس بخش اورژانس، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاون آموزشی و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه که به منظور رسیدگی به پرونده یک بیمار تشکیل شده بود بر موضوعاتی همچون اهمیت بررسی دستور پزشک و مشاوره های درخواستی ثبت شده در پرونده بیمار پیش از آغاز جراحی و بررسی اندیکاسیون جراحی بیمار پیش از ورود به اتاق عمل، تاکید شد. در ادامه دکتر خداپرست نیز نظارت بر سیر درمان بیمار در بیمارستان از زمان ورود تا هنگام ترخیص را ضروری برشمرد و افزود: در بیمارستان فارابی به هیچ عنوان گروه های بیهوشی، چشم پزشکی، قلب، پرستاری و سایر گروه های درمانی از یکدیگر جدا نیستند. همه ما یک تیم هستیم. آن چه که اهمیت دارد این است که  کار تیمی دقیق می تواند باعث کاهش احتمال بروز خطا شود.
وی همچنین اظهار داشت: گاهی لازم است در رفتار حرفه ای خود بازنگری کنیم. زیرا کار درمانی نیاز به دقت بالایی دارد. به عنوان مثال نباید تعجیلی در انتقال بیمار از بخش به اتاق های عمل وجود داشته باشد. به ویژه در بیماران پرخطر (High Risk) که باید علمی تر با مشکلات آنان برخورد کرد. زیرا بیماری که برای دریافت خدمات جراحی به بیمارستان مراجعه می کند حتما باید دارای شرایط پایدار باشد. امیدوارم با نکات مهمی که در کمیته ها مطرح می شود بتوانیم میزان بروز خطا را به کمترین حد برسانیم.
  • گروه خبری : کمیته مرگ و میر و عوارض، آسیب شناسی و نسوج
  • کد خبر : 230789
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی جلسه کمیته مرگ و میر و آسیب شناسی بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *