• تاریخ انتشار : 1401/07/07 - 12:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 144
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی

دکتر مهدی خداپرست: دوران دفاع مقدس را نمی توان در یک جلسه و با چند جمله توصیف کرد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی با حضور جمعی از مسئولان، جانبازان و ایثارگران این مرکز برگزار شد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ظهر پنجشنبه 7 مهر 1401 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس، سعید مرادی، مدیر، فریده آژیر، مدیر پرستاری و جمعی از جانبازان و ایثارگران این بیمارستان برگزار شد.
در این مراسم که با هدف بیان خاطرات از زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس برگزار شده بود، دکتر خداپرست با اشاره به سختی های این دوران گفت: دوران دفاع مقدس را نمی توان در یک جلسه و با چند جمله توصیف کرد. بسیاری از ما نسلی هستیم که آن دوران را به خوبی حس کردیم. بهتر است بگوییم تمام مردم ایران در دوران جنگ سختی ها را با گوشت و خون خود احساس کردند. همه اقشار، با هر اعتقادی. هرکدام نیز هزینه زیادی برای گذراندن سختی های جنگ متحمل شدند. اما همه در کنار هم بودند و برای یک هدف که حفاظت از خاک وطن بود جنگیدند.
وی در ادامه افزود: به یاد دارم در دوران دانشجویی زمانی که در خوابگاه بودم با تعدادی از جانبازان دوستی داشتم. زمانی که زندگی و مشکلات این افراد را از نزدیک می دیدم با خود می گفتم که واقعا واژه ایثارگر برازنده جانبازان، همسران و خانواده هایشان است. بنده خودم فرزند شهیدم. در طول دوران دانشجویی به گونه ای عمل می کردم که این مسئله مانند مدال افتخار باشد. اعتقادم هم این است که باید این گونه باشد. زیرا خانواده های ایثارگران با تلاش زیاد در همه زمینه مانند کار کردن و درس خواندن می توانند الگوی مناسبی برای جامعه بوده و با کمک همه مردم از میراثی که به ما رسیده حفاظت کنند.
رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به رسالتی که بر عهده ایثارگران است اظهار داشت: در دوران درس و دانشگاه به همراه دوستان بارها خدمت آیت الله بهجت می رسیدیم. ایشان می گفتند در آخرالزمان نگاه داشتن دین درست مانند نگاه داشتن یک گوی آتشین در دست است. حفظ اسلام واقعی رسالتی که امروز بر عهده ایثارگران است. اسلامی که برویم و آن را فریاد بزنیم که اسلام نیست. اسلام باید در رفتار ما باشد. این رسالت باید به صورت یک نهضت باشد و بهترین راه برای صدور یک نهضت پذیرش آن توسط قلوب مردم است. بهترین نهضت دینی و ایدئولوژیک این است که افراد جامعه ببینند آن هایی که به دین وفادارند انسان های سالمی هستند.
دکتر خداپرست همچنین افزایش سطح دانش سیاسی در جامعه را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: از شما خواهش می کنم که مطالعه کنید و دانش سیاسی خود را ارتقا دهید. به یاد داشته باشید با افزایش سطح آگاهی می توانیم بسیاری از مسائل را اصلاح کنیم و به یاد داشته باشیم تا زمانی که خودمان را اصلاح نکنیم جامعه اصلاح نخواهد شد. اگر امروز من رفتار نادرست خودم را تغییر بدهم مطمئن باشید اطرافیان من هم خیلی زود اصلاح خود را آغاز خواهند کرد.
سپس مدیر بیمارستان فارابی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: به نظر من دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به گونه ای است که نیاز به یک جریان شناسی دارند. باید به جوان امروز نشان داد که بهترین جوانان ما در آن دوران چگونه به پا خواستند و جانشان را در راه میهن فدا کردند. به ویژه جوانان دهه 70 و 80 ما باید شرایطی را که در سال های جنگ تحمیلی در کشور وجود داشت را بهتر بشناسند.
در پایان این مراسم نیز تعدادی از جانبازان و ایثارگران به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.
  • گروه خبری : اخبار فرهنگی ورزشی
  • کد خبر : 230729
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر مهدی خداپرست، رئیس بیمارستان فارابی سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *