• تاریخ انتشار : 1401/07/02 - 12:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 117
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دومین روز نشست هم اندیشی کشوری گردشگری سلامت

دکتر مهدی خداپرست: برای توسعه گردشگری سلامت در بیمارستان های دانشگاهی باید بسترهای استاندارد ایجاد کنیم

رئیس بیمارستان فارابی در دومین روز نشست هم اندیشی کشوری گردشگری سلامت با اشاره به نقش مهم بیمارستان فارابی در جذب بیماران خارجی، به بیان نیازها و چالش های موجود در توسعه گردشگری سلامت پرداخت.

دومین روز نشست هم اندیشی کشوری گردشگری سلامت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی،  نشست هم اندیشی کشوری گردشگری سلامت 29 و 30 شهریور 1401 با حضور مسئولان و کارشناسان این حوزه از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. دکتر مهدی خداپرست، رئیس بیمارستان فارابی که یکی از سخنرانان دومین روز این نشست بود، با اشاره به دستاوردها و تجربیات بیمارستان فارابی در زمینه پذیرش بیماران بین الملل (IPD) اظهار داشت: این بیمارستان از سال 1391 فعالیت خود را در زمینه پذیرش بیماران خارجی و گردشگری سلامت به صورت جدی آغاز کرد و هم اکنون به عنوان قطب علمی چشم پزشکی کشور نقش مهمی در گردشگری سلامت دارد. آمار بالای مراجعان به ویژه از کشورهای منطقه به این مرکز نیز گواهی بر این ادعاست. با توجه به هزینه های مناسب خدمات چشم پزشکی در بیمارستان فارابی،ظرفیت خوبی در جذب بیماران کشورهای مختلف داریم و در حال حاضر نیز به دنبال جذب بیماران از حوزه آسیای شرقی برای انجام جراحی های پلاستیک و زیبایی بوده و در این زمینه برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم. 
وی با اشاره به نیازهای بخش گردشگری سلامت برای توسعه هر چه بیشتر افزود: در کشورهای جهان سوم ما می خواهیم چرخ را از نو اختراع کنیم. خیلی از وقایعی که ما در حال تجربه کردن آن ها هستیم قبلا تجربه شده است. تا بسترسازی نکنیم نمی توانیم از تمام ظرفیت های موجود برای جذب بیمار خارجی استفاده کنیم. لذا برای توسعه گردشگری سلامت در بیمارستان های دانشگاهی باید بسترهای استاندارد ایجاد کنیم. این بسترها باید به گونه ای باشند که بیماران پس از مراجعه به مراکز درمانی کشور، با خاطره ای ماندگار و به عنوان یک سفیر برای تبلیغ خدمات بیمارستان های  ما به کشور خود بازگردند.
رئیس بیمارستان فارابی همچنین به چالش های موجود در مسیر توسعه گردشگری سلامت کشور نیز پرداخت و گفت: یکی از این چالش ها بحث پرداختی به پزشکان و کارکنان درگیر در حوزه بیماران بین الملل است. از مسئولان این حوزه درخواست می کنیم  بازنگری در سیاست پرداخت ها داشته باشند تا شاهد توسعه صنعت گردشگری سلامت باشیم.
  • گروه خبری : اخبار گردشگری سلامت
  • کد خبر : 230737
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *