• تاریخ انتشار : 1399/07/21 - 12:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه مهرماه 99 کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافندغیرعامل بیمارستان فارابی برگزار شد

مصوبات کمیته بیمارستانی پیشگیری و مدیریت کووید -19 در جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافندغیرعامل بیمارستان فارابی بررسی شد.

کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافند غیر عامل بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه مجازی کمیته مدیریت خطرحوادث و پدافند غیرعامل این مرکز دوشنبه 21 مهر99 با حضور سعید مرادی، مدیر بیمارستان برگزار شد.
مهندس علی اکبر عسگری، مسئول واحد مدیریت خطر حوادث بیمارستان و دبير كميته، ابتدا گزارشی از فعالیت های ماه قبل این واحد ارائه کرد و گفت: در ماه پیش دتکتورهای تشخیص حریق در واحد های مدارک پزشکی، غرفه و انبارهای لنز وانبار داروخانه نصب شد و در سایر واحدها براساس اولویت و تامین منابع انجام خواهد شد. 
همچنین یک دستگاه تلفن کننده صوتی در اتاق تلفن سانترال بیمارستان نصب شده است که در زمان وقوع حریق برای مدیریت، مدیر کشیک، اتاق بحران، تاسیسات و انتظامات پیغام صوتی ارسال می کند.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای مقابله با همه گیری کووید – 19 اشاره کرد و گفت: کارگروه بیمارستانی کووید- 19 تشکیل و یکشنبه هرهفته با حضور رییس بیمارستان برگزار می شود. این کارگروه تا به حال مصوباتی مانند پیگیری بازگشت به کار کارکنان مبتلا به کووید19، برنامه ریزی برای مدیریت زمان حضوربیماران در بیمارستان، تامین تهویه مناسب برای بخش ها و واحد ها، تهیه دستورالعمل مسیر درمانی مجزا بریا بیماران کووید19، پیگیری پروتکل های بهداشتی بیمارستان  و تهیه دستورالعمل پیگیری کارکنان مشکوک به کووید-  19 داشته است.
مهندس عسگری در ادامه گزارشی از حوادث ماه گذشته ارائه کرد و درباره تکمیل فرم گزارش دهی حوادث و موقعیت های خطر آفرین توسط کارکنان توضیح داد. 
در بخشی دیگر ازاین جلسه  نامه های ارسالی از معاونت درمان دانشگاه درباره «همکاری با آتش نشانی منطقه برای بررسی ایمنی و برنامه ریزی کاهش آسیب پذیری» و « اجرای رزمایش قطع برق و ارزیابی مولد های انرژی» به اطلاع اعضا رسید.
دبیر کمیته بحران بیمارستان فارابی گفت: برای اجرای رزمایش قطع برق سناریویی تنظیم و مانور دور میزی آن انجام شد. همچنین با دعوت از کارشناسان دانشگاه جلسه کارگروه پایش انرژی برگزار و درپایان آن مولد های انرژی بیمارستان بوسیله کارشناسان مدعو ارزیابی شدند.
بررسی نتیجه پایش برنامه های عملیاتی حوزه مدیریت خطر و پدافند غیر عامل بیمارستان پایان بخش این جلسه بود.
 
 
  • گروه خبری : کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا
  • کد خبر : 231180
حمیده امیدوار
تهیه کننده:

حمیده امیدوار

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *