• تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 14:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 335
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دیدار معاونان درمان و آموزش با دستیاران بیمارستان فارابی

اورژانسی که سکوی پرتاب پرونده الکترونیک خواهد شد

معاونان درمان و آموزش بیمارستان فارابی در دیداری صمیمانه با دستیاران سال یک این مرکز بر اهمیت تکمیل پرونده بیماران اورژانس بیمارستان به صورت الکترونیک تاکید کردند.

دیدار معاونان درمان و آموزش با دستیاران بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره و دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاونان درمان و آموزشی بیمارستان به همراه دکتر الیاس خلیلی پور، عضو هیئت علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران و از اعضای کارگروه پیاده سازی پرونده الکترونیک بیمارستان فارابی چهارشنبه 2 اسفند 1402 با حضور در درمانگاه اورژانس این مرکز با دستیاران سال یک چشم پزشکی دیدار کردند.
در این دیدار دکتر خلیلی پور با اشاره به مشکلات پیاده سازی فرایند الکترونیکی کردن پرونده های درمانگاه اورژانس بیمارستان فارابی اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در سر راه پرونده الکترونیک اورژانس بیمارستان وجود دارد اما به مرور و با افزایش همکاری و مهارت دستیاران در وارد کردن اطلاعات به صورت الکترونیک، این مشکلات نیز رفع خواهد شد. به همین دلیل ما به صورت پیوسته پیگیر پیشنهادات و انتقادات ارزشمند دستیاران در این زمینه هستیم. بسیاری از این نظرات نیز به جا و درست هستند. اما برخی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم مسائل زیرساختی است. با این وجود به دنبال این هستیم با افزایش پهنای باند شبکه اینترنت بیمارستان و فراهم کردن سخت افزار مناسب، در زمان کوتاهی این موانع زیرساختی را نیز رفع کنیم. همچنین پیشنهادات دستیاران را برای شرکت پشتیبان پرونده الکترونیک بیمارستان ارسال می کنیم تا در صورت امکان موارد خواسته شده در فرم های الکترونیک اعمال شوند.
وی با قدردانی از تلاش های اعضای هیئت علمی گروه اورژانس بیمارستان فارابی و دستیارانی که در تهیه فرم های الکترونیک این درمانگاه همکاری داشتند افزود: خوشبختانه امروز پزشکان جوان نحوه کار با رایانه و تکنولوژی های روز را به خوبی می دانند و همین باعث می شود تا با گذشت زمان شاهد افزایش سرعت حذف پرونده های کاغذی در درمانگاه اورژانس فارابی باشیم.
در ادامه دکتر حمید ریاضی نیز از تلاش شبانه روزی دست اندرکاران پیاده سازی فرایند پرونده الکترونیک در بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: همکاران ما از سال گذشته با تلاش فراوان توانستند فرم های الکترونیکی پرونده ها را در سامانه Bioarc بارگذاری کنند و اینک نوبت شما دستیاران رسیده تا این فرایند را تکمیل کنید. در حال حاضر حدود 63 هزار پرونده به صورت الکترونیک در بیمارستان ثبت شده که یک آمار بی نظیر به حساب می آید. با این حال درمانگاه اورژانس قسمتی است که می تواند ارزش فرایند پرونده الکترونیک را دو چندان کند. زیرا اجرای کامل چنین فرایندی در درمانگاه پر مراجعه ای مانند اورژانس بیمارستان فارابی کاری بسیار سخت است.
معاون آموزشی بیمارستان فارابی افزود: خوشبختانه اینک در کنار هر دستگاه اسلیت لمپ (Slit Lamp) این درمانگاه، یک دستگاه رایانه نصب شده تا اساتید و دستیاران به راحتی به فرم های الکترونیک دسترسی داشته باشند. با این حال هنوز نکات جزئی وجود دارد که اگر رفع شوند به بخش مهمی از هدف دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی در حذف کاغذ و الکترونیکی شدن پرونده ها دست پیدا می کنیم. مزیت مهم دیگری که ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک دارند این است که در آینده می تواند منبع ارزشمندی برای آموزش و پژوهش باشد.
در پایان این دیدار دکتر رفیع زاده نیز نکاتی را خطاب به دستیاران سال یک بیمارستان مطرح کرد و گفت: اگر بتوانیم پرونده الکترونیک را به صورت کامل در درمانگاه اورژانس پیاده سازی کنیم به یکی از بیمارستان های پیش رو در این زمینه تبدیل خواهیم شد. زیرا اجرای کامل چنین موردی در اورژانسی که روزانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از بیماران است کار ارزشمندی خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث کارانه دستیاران است که با اجرای کامل این فرایند از طریق تعداد ویزیت هایی که به صورت الکترونیکی ثبت شده اند، محاسبه خواهد شد و این قطعا به نفع همکاران دستیار خواهد بود.
وی در پایان از حضور مستمر کارشناسان واحد فناوری اطلاعات بیمارستان فارابی در درمانگاه اورژانس برای آموزش های تکمیلی و رفع ابهامات دستیاران چشم پزشکی در زمینه مشکلات آن ها در ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک خبر داد.

 

  • گروه خبری : اخبار فناوری اطلاعات سلامت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 259940
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید