دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/03/18 - 08:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 752
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در جلسه کمیته اورژانس بیمارستان فارابی مطرح شد

انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور

در کمیته اورژانس بیمارستان فارابی علاوه بر پیگیری مصوبات جلسات قبلی، به بررسی اقدامات اصلاحی انجام شده در دو ماه نخست سال 1402 در اورژانس این بیمارستان پرداخته شد.

انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته اورژانس این مرکز با حضور دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر سید علی طباطبایی، رئیس بخش اورژانس، دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی و ثریا کریمی، مدیر پرستاری، صبح چهارشنبه 17 خرداد 1402 برگزار و در آن به اقدامات اصلاحی انجام شده ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری در درمانگاه اورژانس این بیمارستان پرداخته شد.
رزیتا حیدری، سرپرستار درمانگاه اورژانس بیمارستان فارابی درباره اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: یکی از تغییرات مهمی که در این درمانگاه انجام شده، ایمن سازی فضای مربوط به کنترل دید بیماران است. در حال حاضر طراحی این قسمت به گونه ای است که به منظور سهولت کار مراجعه کنندگان و دسترسی بهتر، بیمارانی که از صندلی چرخدار نیز استفاده می کنند به آسانی می توانند وارد قسمت کنترل دید شده و پس از دریافت خدمات، راحتتر از گذشته به درمانگاه اورژانس دسترسی دارند. وی افزود: با اقدامات انجام شده هم اکنون سه لاین در قسمت تریاژ این درمانگاه ایجاد شده که دو لاین آن به صورت کامل فعال بوده و لاین سوم نیز برای مواقع لزوم و پر ازدحام آماده پذیرش بیماران است.
انجام تریاژ تحت وب موضوع دیگری بود که حیدری به بیان آن پرداخت و تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه های وزارت بهداشت تریاژ تحت وب برای بیمارستان ها یک امر ضروری است. به همین دلیل از یک ماه و نیم قبل این فرایند با همکاری واحد فناوری اطلاعات بیمارستان در حال اجراست. مشکلاتی هم که در این سامانه وجود دارد با کمک همکاران واحد فناوری اطلاعات در حال رفع شدن است. همچنین با هماهنگی ها و حمایت های انجام شده، دو دستگاه مانیتورینگ جدید برای قسمت تریاژ و اتاق تحت نظر درمانگاه اورژانس فراهم شده است. اضافه شدن یکی از اساتید چشم پزشکی در برخی از روزهای هفته به جمع متخصصان درمانگاه اورژانس بیمارستان نیز یکی دیگر از موارد مثبتی است که می تواند باعث افزایش توان خدمت رسانی به بیماران شود.
سرپرستار درمانگاه اورژانس در ادامه به بررسی شاخص های کلیدی اورژانس در 6 ماهه دوم سال 1401 پرداخت و مواردی همچون میانگین مدت زمان تریاژ در سطوح مختلف، تعداد خطاهای گزارش شده، درصد بروز نیدل استیک و اثربخشی آموزش به بیمار را در ماه های مختلف این بازه زمانی با یکدیگر مقایسه کرد.
بررسی سطح بندی بیماران مراجعه کننده به تریاژ اورژانس و چالش های آن و همچنین برگزاری آموزش های روزانه و هفتگی برای کارکنان این درمانگاه از موضوعات دیگری بود که در جلسه کمیته اورژانس بیمارستان فارابی به آن ها پرداخته شد.
 

 

  • گروه خبری : کمیته اورژانس، تریاژ و تعیین تکلیف
  • کد خبر : 236076
سید عباس قاضی میرسعید
Author:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور انجام اقدامات اصلاحی برای افزایش کیفیت خدمات بزرگترین اورژانس چشم پزشکی کشور

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings