دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
کارشناس بهداشت محیط بیمارستان فارابی: سیده زهرا موسوی
داخلی: 2536
این واحد در ضلع شمال محوطه قدیم بیمارستان و جنب واحد کارپردازی بیمارستان واقع شده است.
 
شرح وظایف:
- پیشنهاد و انتخاب روش های جدید کاربردی در جهت برنامه ریزی و ارتقای کیفی وضعیت بهداشت محیط بیمارستان
- ارتباط مستمر با معاونت های بهداشت، سازمان محیط زیست، مرکز سلامت و محیط کار در هماهنگ کردن فعالیت های اجرایی، دستورالعمل ها و اقدامات نظارتی در بیمارستان و اجرای دستور العمل های واصله از معاونت امور بهداشتی دانشگاه
- تشکیل و شرکت در همایش ها، کارگاه ها، جلسات و کمیته های علمی، تخصصی و اجرایی بهداشت محیط کنترل عفونت های بیمارستان و پیگیری مصوبات آن در حیطه وظایف
- تجزیه و تحلیل  آمار و شاخص های مربوطه  مقایسه با حدود استاندارد 
- تهیه و تدوین مطالب آموزشی و تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محیط، بهداشت عمومی و مدیریت پسماند برای کارکنان رده های مختلف 
- توجیه و آموزش کلیه کارکنان  جدیدالورود
- نظارت و مداخله در عقد قراردادهای خدماتی بیمارستان و مطالبه کارت معاینه پزشکی، و گواهینامه آموزش بهداشت عمومی، گواهینامه ویژه دوره پسماندهای پزشکی پرسنل مشمول قانون 
- نظارت بر سلامت آب آشامیدنی بیمارستان، نمونه گیری ماهیانه میکروبی آب شرب بیمارستان، انجام تست کلر باقیمانده آب بیمارستان، نمونه گیری شیمیایی آب آشامیدنی بیمارستان و ارسال آن به آزمایشگاه مرجع، نظارت بر لایروبی و گند زدایی مخازن آب با استناد به دستورالعمل ها، استانداردها و شرایط موجود
- نظارت، بررسی و کنترل بهداشتی بر حسن اجرای قانون مدیریت پسماندها، کلیه مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک، انتقال، نگهداری موقت و دفع پسماند های بیمارستانی
- تدوین و اجرای برنامه عملیاتی و بهبود در حیطه بهداشت و مدیریت پسماند 
- نظارت بر بی خطر سازی پسماندهای پزشکی، کنترل روزانه عملکرد دستگاهای بی خطر ساز و پسماندهای پزشکی
- بازرسی وکنترل اقلام خوراکی قبل از پخت وتوزیع (معدوم سازی یا عودت مواد خوراکی غیر قابل قبول) 
- نظارت و هماهنگی لازم در زنجیره تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی بمنظور اطمینان از سلامت  تهیه و توزیع و مصرف غذا
- نظارت بر رعایت بهداشت فردی کارکنان آشپزخانه و بوفه، بازدید از سردخانه ها و یخچال های مواد غذایی و یخچال های تولید یخ،  نظارت بر رعایت کلیه موازین بهداشتی هنگام حمل، نگهداری، پخت و توزیع غذا
- نظارت بر گندزدایی سطوح و تجهیزات
- آموزش نحوه آماده سازی محلول ضدعفونی کننده سطوح در بخش ها و آموزش کاربردی آن به کارکنان و نظارت بر حسن اجرای آن در کلیه واحدها
- نظارت بر مبارزه با ناقلین با رویکرد زیست محیطی
- نظارت بر سموم حشره کش و جونده کش و استفاده از آنها بر حسب ضرورت در بخش ها
- طراحی و تکمیل چک لیست بازدید بهداشت محیطی از بخش ها در راستای مدیریت بهداشت محیط و مدیریت پسماند و انالیز و تحلیل ماهانه چک لیست ها 
- نظارت و کنترل بهداشتی بر نحوه دفع فاضلاب بیمارستان و درصورت وجود معضل، ارائه پیشنهادهای اجرائی مناسب
- نمونه برداری از پساب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب برابر دستورالعمل های اعلام شده بمنظور بررسی کیفیت پالایش فاضلاب 
- نظارت و مداخله در تهیه و کاربرد مواد گندزدا و دترجنت ها در بیمارستان 
- بررسی وضعیت فنی و بهداشتی سیستم تهویه مطبوع در بیمارستان و پیگیری در جهت رفع مشکلات احتمالی موجود 
- پیگیری و اقدام در زمینه مسائل بهداشتی و حفاظتی بخش پرتوهای یونساز با کمک مسئول فیزیک بهداشت ذیربط 
- نظارت و کنترل دائم برامور مربوط به لاندری و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی ازنظر تفکیک البسه عفونی از غیرعفونی درهنگام شستشو و استفاده از دستگاه های شوینده اتوماتیک و مواد پاک کننده مناسب و نهایتا” ضدعفونی و اطوکشی البسه بخش عفونی و آلوده و ... 
- ثبت و ضبط اقدامات و مکاتبات اداری و تشکیل بایگانی درست و منظم به نحوی که روند فعالیتها و پیگیری امور بدین طریق کاملا” قابل دسترسی و مشهود باشد (مستند سازی) 
- انجام امور محوله در شرایط خاص مانند کنترل همه گیری و نیز مقابله با بحران و بلایا
 
 
 
 
 
 
تنظیمات پس زمینه