دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید

توضیحات

باعث افتخار ماست که شما بیمارستان فارابی راجهت درمان خود انتخاب نموده‌اید. درمانگاه های عمومی چشم بیمارستان فارابی در طبقه همکف واقع شده و شامل درمانگاه های 1 تا 4 می‌باشد.
 
مراجعین این درمانگاه از سه طریق پذیرش می‌شوند:
- از طریق تماس با تلفن نوبت‌دهی گویا: 67395353
- نوبت دهی اینترنتی از طریق سایت بیمارستان فارابی: http://farabih.tums.ac.ir 
- نوبت دهی حضوری برای بیماران ارجاعی با نامه پزشکان سایر مراکز درمانی
توجه فرمایید که ویزیت دردرمانگاه های عمومی به دلیل چند مرحله‌ای بودن ،صبر و حوصله شما مراجعین گرامی را می طلبد. (لطفا برنامه‌ای دیگر برای روز معاینه در نظر نگیرید).
توضیحی مختصردرباره ساعت کار و فضای فیزیکی درمانگاه‌های عمومی 
درمانگاه های عمومی، درمانگاه‌های چشم هستند که برای شروع روند معاینه چشم، کار را باید از این درمانگاه‌ها شروع کرد روزهای کاری این درمانگاه‌ها از شنبه تا چهارشنبه به غیر از روزهای تعطیل بوده و ساعت کار آنها  صبح‌ها از ساعت 7:30 صبح الی 12:30 و در شیفت عصر از ساعت 12 الی 17 می باشد.
جهت اولین ویزیت، لازم است مراجعه کننده از طریق نوبت دهی تلفنی به شماره 55421080 نوبت معاینه دریافت کند.
بعد از دریافت پذیرش تلفنی، مراجعه کننده باید به ساختمان نوبت دهی سپس پذیرش مرکزی که درحیاط بیمارستان مراجعه کنید. بنابراین  خواهشمند است از مراجعه مستقیم به درمانگاه های عمومی خودداری فرمایید.
 
توضیحی درباره ساختارفیزیکی درمانگاه های عمومی:
- ایستگاه پرستاری جهت ادامه‌ی  پذیرش بیماران  جلو درب ورودی درمانگاه می‌باشد.(داشتن کارت ملی، کارت پذیرش و کارت معاینه سفید با خطوط آبی رنگ (پنجاه) الزامی است و لازم به ذکر است که بیماران پیگیری (عمل شده) که در روز شنبه و پنجشنبه مراجعه می کنند، داشتن خلاصه پرونده لازم است.
- درانتهای درمانگاه واحد اپتومتری جهت معاینه بیماران توسط همکاران بینایی سنج یا اپتومتریست  قراردارد که مراجعین بعد ازورود به درمانگاه  جهت اندازه گیری دید وتعیین نمره عینک  به این قسمت هدایت می شوند.
- در هردرمانگاه سه جایگاه جهت معاینه توسط پزشکان وجود دارد که بیماران دراین قسمت ها ویزیت اولیه می‌شوند.
- در قسمت انتهایی درمانگاه، اتاق اساتید مقیم درمانگاه قراردارد که جهت مشاوره و تعیین تکلیف بیماران ویزیت شده می‌باشد.
-  یک عدد آبسردکن درنزدیکی درب خروجی درمانگاه‌ها در حیاط بیمارستان می‌باشد. سرویس های بهداشتی در حیاط و قسمت زیر زمین بیمارستان  قراردارد.
 
چگونگی گردش کار در درمانگاه‌های عمومی چشم:
- بعد ازورود به درمانگاه ،مدارک معاینه به منشی یا پرستار مربوطه تحویل شود.  
- بیماران،جهت انجام بینایی سنجی به قسمت اپتومتری ارجاع می‌شوند.
- بعد ازانجام بینایی سنجی، بیمارتوسط پرستار به پزشک معرفی می‌گردد.
- درصورت صلاحدید پزشک، جهت ادامه معاینه برای ریختن قطره به پرستاردرمانگاه ارجاع داده می‌شود.
- دراین مرحله دو باربه فاصله هر 10 دقیقه درچشم موردنظر قطره  گشادکننده مردمک ریخته می شود. لازم به ذکراست که این قطره گاهاً موجب تاری دید حدود 8 ساعت تا یک روز می‌شود. بنابراین لازم است که ازانجام رانندگی پرهیز شود و حتی الامکان، همراه با خود بیاورید.
- بعد از ریختن قطره، بیمارمجددا توسط پزشک معاینه می‌شود که دراین مرحله توسط خود پزشک مسئول بیمار تعیین تکلیف می‌شود و یا جهت اقدامات بعدی به استاد معرفی می‌شود.
- درصورت داشتن اقدامات پاراکلینیکی جهت راهنمایی به ایستگاه پرستاری ارجاع می‌شود.
 
نکاتی درباره معاینه اطفال:
انجام معاینه در اطفال نیازمند صرف زمان بیشتری می‌باشد ازاین رو لازم است با حفظ آرامش و همکاری با پزشک و پرستار، این روند به بهترین نحو اجرا شود.
 حضوریک نفرازوالدین خصوصا مادر جهت نگاه داشتن سرکودک جهت معاینه و پاسخ به سوالات پزشک الزامی  می‌باشد.
گاهی لازم می باشد طبق نظر پزشک برای کودک قطره ریخته شود که این کار در دو مرحله به فاصله هر10 دقیقه انجام می‌شود. زمان معاینه معمولا کمی طولانی بوده و چندین ساعت زمان می برد گاهی حتی تا شیفت عصر هم ممکن است طول بکشد که صبوری شما عزیزان را می‌طلبد.
 
ارجاع درون بخشی و برون بخشی:
بپس از انجام معاینات در درمانگاه‌های عمومی در صورت نیاز جهت انجام اقدامات درمانی تخصصی‌تر، مددجو توسط پزشک مربوطه به درمانگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود که این امر ممکن است ساعاتی بیشتر طول بکشد و اخذ نوبت از درمانگاهها تنها مربوط به همان درمانگاه است.
 
نکاتی مهم که درهنگام معاینه بایستی بدانید:
قبل از شروع معاینه تمام سوابق جراحی چشمی، خلاصه پرونده و داروهای مصرفی قبلی را با خود داشته باشید که کار معاینه شما با سرعت بیشتری صورت گیرد.
• درصورت ارجاع شما به درمانگاه‌های تخصصی مانند قرنیه، رتین یا شبکیه ، مجرای اشکی و... به منزله اتمام کار شما دردرمانگاه‌های عمومی می‌باشد و ادامه درمان خود را در آن درمانگاه پیگیری فرمایید. 

  • تلفن : 2211 - 2212 - 2213 - 2214
تنظیمات پس زمینه