دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مدیر امور مالی بیمارستان فارابی: مهدی هادی پور
داخلی: 2337
دفتر مدیر امور مالی در طبقه دوم ساختمان مالی و حسابداری، در ضلع غربی حیاط قدیم بیمارستان واقع شده است.
 
امور مالی متشکل از واحدهای حسابداری مالی، حسابداری ترخیص، صندوق، اموال و درآمد می باشد. کلیه بخش های این واحد مجهز و متصل یه شبکه کامپیوتری بوده و با سیستم یکپارچه مالی با سایر واحدها مرتبط و تمامی امور مالی توسط سیستم کامپیوتری راهبری می شود. حسابداری و ترخیص بیماران سرپائی و بستری واحدهای مختلف کلینیکی و پاراکلینیکی بیمارستان مختص از وظایف این واحد بوده و در تمام مراحل بستری و ادامه ترخیص اطلاعات مالی و هزینه های مربوط به خدمات انجام شده در سیستم منعکس می شود. در نهایت بیمار در موقع ترخیص این اطلاعات را طی صورتحساب کامپیوتری دریافت و وجه آن را به صندوق بیمارستان واریز می نماید.
 
واحد درآمد و صندوق: زینب رسولی       
این واحد در ضلع غربی ساختمان جدید بیمارستان جنب داروخانه مرکزی واقع شده است.           
 داخلی: 2339
 
واحد ترخیص: زینب رسولی                   
این واحد در طبقه همکف و سالن اورژانس بیمارستان واقع شده است.
داخلی: 2340
 
تدارکات: علیرضا رضائی                   
این واحد در ضلع غربی حیاط قدیم بیمارستان و جنب جمعداری اموال واقع شده است.
داخلی: 2391
 
امین اموال: پروانه عقبائی                        
این واحد درضلع شمالی حیاط قدیم بیمارستان و جنب واحد تدارکات واقع شده است.
داخلی: 2375
 
انبارهای بیمارستان: راحله تاج زاد                                              
- انبار مرکزی: این واحد در ضلع غربی محوطه بیمارستان فارابی و جنب پارکینگ هیئت علمی بیمارستان واقع شده است. 
داخلی: 2271
- انبار تجهیزات پزشکی: این واحد در ضلع شمالی حیاط قدیم بیمارستان و جنب واحد تدارکات واقع شده است.
داخلی: 2328
 
                                           
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1402/06/04 - 10:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 442
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره های آموزشی ویژه کارکنان غیر بالینی بیمارستان فارابی

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد

در راستای برگزاری دوره های حضوری آموزشی ضمن خدمت کارکنان و همچنین افزایش آگاهی و سلامت آنان، کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل ویژه کارکنان غیربالینی بیمارستان فارابی برگزار شد.

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، این دوره آموزشی باه همت واحدهای آموزش کارکنان و بهداشت حرفه ای ظهر پنجشنبه 2 شهریور 1402 با هدف شناخت عوامل زیان آور محیط کار و به کارگیری اصول صحیح ارگونومی با رویکرد حفظ و ارتقا سلامت کارکنان گروه های اداری برگزار شد.
در این کلاس الناز نصیرلو، مسئول بهداشت حرفه ای بیمارستان فارابی ابتدا به تشریح عوامل زیان آور محیط کار و عوامل نامساعد موجود در نوع و خصلت مشاغل مانند تشعشع، تماس با مواد شیمیایی، مخاطرات بیولوژیکی، عوامل ارگونومیک، استرس و از این دست موارد که ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازند، پرداخت. وی گفت: کارمندان روزانه یک سوم از وقت خود را در محیط کار می گذرانند. مدت زیادی از این زمان نیز در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه خواهد بود که در نهایت این عوارض از میزان کارایی و بهره وری این نیروی عظیم کار می کاهد. بنابراین کارکنان به ویژه گروه های اداری نیازمند آموزش اصول صحیح ارگونومی می باشند.
نصیرلو ارگونومی را علم ایجاد تناسب میان انسان و کار برشمرد و افزود: این علم با هدف ایجاد راحتی و رضایت، افزایش بهره وری و حفظ سلامت کارکنان انجام شده و مهمترین نتایج به کارگیری اصول ارگونومی در محیط های کاری، پیشگیری از اختلالات اسکلتی – عضلانی مانند کمر درد، سندروم تونل کارپال یا درد شدید مچ دست، درد زانو، آرنج و موارد مشابه است.
مسئول بهداشت حرفه ای بیمارستان فارابی در ادامه نکاتی را درباره نحوه صحیح نشستن، اصول صحیح کار با رایانه، کار با صفحه کلید، نمایشگر، نشانگر، فضای دسترسی به وسایل و ویژگی های صندلی ارگونومیک و همچنین پوسچرهای (موقعیت بدن در هنگام ایستادن یا نشستن) مناسب در حین کار پرداخت و تصریح کرد: توصیه می شود کارکنان به تناوب از پشت میز یا رایانه خود برخاسته و با نرمش های ساد ه و کششی، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حرکت دهند. همچنین برای جلوگیری از مشکلات بینایی می توان از قانون 2020 استفاده کرد. به این صورت که پس از 20 دقیقه کار با رایانه، 20 ثانیه به نقطه ای در فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کرده و 20 بار پلک بزنید.
آموزش نحوه صحیح بلند کردن اجسام و جابجایی آن ها پایان بخش این کلاس بود.

 

  • گروه خبری : آموزش کارکنان
  • کد خبر : 245747
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه