• تاریخ انتشار : 1403/04/07 - 13:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه مدیریت درمان سکته حاد قلبی ویژه پرستاران

کد 247؛ نجات جان بیماران قلبی با تشخیص و درمان سریع

واحد آموزش پرستاری بیمارستان فارابی با هدف ارتقای دانش پرستاران در زمینه سکته حاد قلبی و ارائه بهتر خدمات به این بیماران اقدام به برگزاری کارگاه مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد 247) کرد.

کارگاه مدیریت درمان سکته حاد قلبی ویژه پرستاران بیمارستان فارابی
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، به همت واحد آموزش پرستاری این بیمارستان، کارگاه مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد 247) پنجشنبه 7 تیر 1403 ویژه گروه پرستاری این مرکز برگزار شد.
هادی رئیس عبداللهی، کارشناس ارشد مدیریت خدمات پرستاری و رابط آموزشی بخش ICU بیمارستان فارابی در این کارگاه موارد مهم در زمینه مدیریت درمان سکته حاد قلبی (کد 247) مانند آناتومی و فیزیولوژی قلب، مفاهیم الکتردکاردیوگرام، تشخیص علائم و درمان انفارکتوس میوکارد، مراحل و نواحی، انفارکتوس میوکارد و فرآیند کد ۲۴۷ از تریاژ تا انتقال بیمار به مراکز ۲۴۷ را مطرح کرد.
کد ۲۴۷ به طرح ملی مدیریت درمان سکته حاد قلبی در ایران اطلاق می‌شود و مراکز کد 247 به مراکزی گفته می شود که 24 ساعته در 7 روز هفته خدمات درمانی در حوزه قلب و عروق را برای مراجعه کنندگان فراهم می کنند.
این طرح در سال ۱۳۹۴ با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سکته حاد قلبی آغاز شد و در حال حاضر در بیش از ۵۰ بیمارستان در سراسر کشور اجرا می‌شود.
در واقع هدف اصلی طرح ۲۴۷ تشخیص و درمان سریع و موثر بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی است.
نحوه عملکر کد 247 به این صورت است که بیماران با علائم سکته حاد قلبی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدون معطلی و اتلاف وقت توسط پزشک معاینه می‌شوند. در صورت تأیید سکته حاد قلبی، بیمار به طور فوری به اتاق آنژیوگرافی منتقل شده و در اتاق آنژیوگرافی، عروق کرونر بیمار توسط متخصص قلب بررسی و در صورت انسداد عروق، آنژیوپلاستی یا استنت گذاری انجام می‌شود.
از مزایای طرح کد 247 می توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از سکته حاد قلبی، کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش هزینه های درمان و افزایش رضایت بیماران اشاره کرد.
  • گروه خبری : آموزش پرستاری,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 269829
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید