• تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 13:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 221
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در جلسه کمیته اورژانس بیمارستان فارابی مطرح شد

چالش های درمانگاه اورژانس و تغییراتی که باید در HIS جدید اعمال شوند

اقدامات اصلاحی انجام شده درسه ماهه اول سال 1401 در بخش اورژانس بیمارستان فارابی و نیاز به ثبت شماره پذیرش بیماران روی فرم های تریاژ اورژانس موضوعات اصلی جلسه کمیته اورژانس (تریاژ و تعیین تکلیف) این مرکز بودند.

جلسه کمیته اورژانس بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته اورژانس (تریاژ و تعیین تکلیف) این مرکز بامداد شنبه 11 تیر 1401 با حضور دکتر سید علی طباطبائی، رئیس بخش اورژانس و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیکارستان برگزار شد.
ارائه گزارش بازدید تجمیعی ارزیابان اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بخش اورژانس بیمارستان فارابی موضوعی بود که فاطمه سلیمانی، سرپرستار درمانگاه اورژانش این بیمارستان در ابتدای این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در این بازدید مورد توجه ارزیابان قرار گرفت رعایت فاصله استاندارد بین تخت های بستری بخش اورژانس بود که با توجه به این که معمولا همه تخت های یک اتاق اشغال نمی شود، توضیحاتی را به ارزیابان ارائه کردیم. وی همچنین سنجه های اعتباربخشی مرتبط با بهداشت دست را یکی دیگر از مواردی دانست که در ارزیابی اخیر مورد توجه قرار گرفته بود و به بیان این سنجه ها پرداخت.
سرپرستار درمانگاه اورژانس بیمارستان فارابی در ادامه گزیده ای از اقدامات اصلاحی انجام شده در بخش اورژانس این مرکز را مطرح کرد و اظهار داشت: یکی از موارد آموزشی که در راستای این اقدامات اصلاحی انجام شده، برگزاری کنفرانس های درون بخشی در رابطه با نحوه کارکرد دستگاه الکتروشوک موارد مرتبط با ایمنی برای کارکنان است. در کنار آن به آموزش دستگاه جدید الکتروشوک آمبولانس بیمارستان نیز پرداختیم تا در هنگام اعزام بیماران به سایر مراکز نگرانی وجود نداشته باشد.
لیلا فیضی نیا، مسئول واحد مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان فارابی دیگر سخنران این جلسه بود که به نگهداری فرم های درمانگاه اورژانس و اسکن آن ها پرداخت. وی گفت: در حال حاضر حجم فرم های سرپایی درمانگاه اورژانس به دلیل مراجعه زیاد بیماران به این درمانگاه بسیار زیاد است و با توجه به فضای فیزیکی موجود، امکان نگهداری همه این برگه ها در بایگانی مدارک پزشکی وجود ندارد. به همین دلیل باید فرم ها را اسکن کرد اما چالشی که در این میان وجود دارد، عدم درج شماره پذیرش روی برگه های تریاژ است و این فرم ها فقط شامل نام و نام خانوادگی بیمار هستند. به همین دلیل نمی توان آن ها را اسکن کرد.
فیضی نیا همچنین به عدم اختصاص پرونده اورژانس به بیماران سرپایی درمانگاه اورژانس اشاره کرد و افزود: سال هاست که بیماران سرپایی اورژانس ما پرونده ای که در مدارک پزشکی ثبت شود ندارند. به همین دلیل زمانی که از مراجعی مانند پزشکی قانونی از ما درخواست ارسال پرونده چنین بیمارانی را دارند، به جز ساعت مراجعه نمی توانیم اطلاعات دیگری به آن ها ارائه کنیم. البته با تغییر HIS بیمارستان امیدواریم که چالش های مطرح شده رفع شوند یکی از اهداف این تغییر رفع این مشکلات بود.
  • گروه خبری : کمیته اورژانس، تریاژ و تعیین تکلیف
  • کد خبر : 230767
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *