• تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 13:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 301
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد

هم زمان با با آغاز پویش ملی سلامت در کشور، پایگاه غربالگری پرفشاری خون و دیابت در بیمارستان فارابی برپا شد.

پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، هم زمان با آغاز پویش ملی سلامت به منظور غربالگری فشار خون و دیابت در سراسر کشور، پایگاه غربالگری پرفشاری خون و دیابت در واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار بیمارستان فارابی برپا شد.
زینب چاوشی، سوپروایزر آموزش سلامت این بیمارستان در گفت و گویی ضمن اشاره به اهمیت غربالگری فشار خون و دیابت افراد جامعه در پیشگیری از برخی بیماری ها اظهار داشت: با توجه به آغاز پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت که از 20 آبان آغاز و تا دی ماه ادامه خواهد داشت و همچنین به مناسبت هفته دیابت، بر اساس مسئولیت اجتماعی که بر عهده ما است تصمیم گرفتیم پایگاهی به منظور غربالگری فشار خون و دیابت در بیمارستان فارابی برپا کنیم.
وی با اشاره به خدمات این پایگاه افزود: علاوه بر اندازه گیری فشار خون، خدمات مربوط به اندازه گیری قند خون ناشتا و غیرناشتا، پالس اکسیمتری (سنجش اکسیژن خون) و مشاوره تغذیه نیز به مراجعه کنندگان ارائه می شود. از آنجایی که برخی از این افراد اطلاعی از میزان فشار یا قند خون خود ندارند در صورتی که مشکلی مشاهده شود آن ها را به مراکز درمانی مشخص شده ارجاع خواهیم داد.
چاوشی در پایان گفت: خدمات پایگاه غربالگری پرفشاری خون و دیابت بیمارستان فارابی برای تمام مراجعه کنندگان و کارکنان این مرکز رایگان است.

  • گروه خبری : اخبار آموزش سلامت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 251232
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد پویش ملی سلامت در بیمارستان فارابی آغاز شد