• تاریخ انتشار : 1401/06/15 - 18:04
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 522
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تخصصی رایگان چشم به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیر بیمارستان فارابی: همکارانم در بیمارستان فارابی با وجود حجم کاری زیاد همواره برای خدمت به هموطنان نیازمند داوطلب هستند

در آستانه هفته دفاع مقدس، جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تک تخصص چشم پزشکی برای ارائه خدمات رایگان به ساکنان کم برخوردار منطقه 19 تهران در بیمارستان فارابی برگزار شد.

جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تخصصی رایگان چشم به مناسبت هفته دفاع مقدس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه هماهنگی برگزاری درمانگاه تک تخصصی رایگان چشم پزشکی ویژه ساکنان کم برخوردار ناحیه 1 منطقه 19 تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس،سه شنبه 15 شهریور 1401 با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر مدیر پرستاری بیمارستان فارابی و مجید عباسی، معاون، محمدجواد مهدی پور معاون فرهنگی اجتماعی و فاطمه داداش زاده، رئیس اداره سلامت ناحیه 1 شهرداری منطقه 19 تهران در این مرکز برگزار شد.
داداش زاده در آغاز این جلسه با بیان اینکه 10 کانون سلامت در منطقه 19 وجود دارد اظهار داشت: بیشترین این کانون ها مربوط به سالمندان، معلولان و بیماران مبتلا به دیابت است. همانطور که می دانید معاینه چشم در بیماران دیابتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار این افراد، ساکنان کم برخورداری نیز در منطقه 19 زندگی می کنند که به دلیل آگاهی کمی که نسبت به غربالگری بینایی دارند، در گروه هدف ما برای انجام معاینه رایگان چشم پزشکی قرار دارند.
وی برگزاری این جلسه هماهنگی را برای تعیین گروه های هدف را ضروری دانست و افزود: برگزاری این جلسه از این نظر مهم است که ما بدانیم باید در چه سطحی از منطقه 19 اطلاع رسانی کنیم تا در صورت وجود محدودیت فقط گروه های سالمندان، معلولان و افرادی که نیاز به غربالگری دارند به این درمانگاه معرفی شوند. همچنین اگر بتوانیم با همکاری بیمارستان فارابی فیلم ها و مطالب آموزشی در زمینه مراقبت از چشم را نیز در اختیار این عزیزان قرار دهیم می توانیم باعث افزایش سطح آگاهی در میان ساکنان این منطقه به ویژه تشویق خانواده ها برای غربالگری کودکان شویم.
معاون شهردار ناحیه 1 منطقه 11 نیز با اشاره به وجود 85 کودک بی سرپرست در این منطقه گفت: اگر بتوانیم با برنامه ریزی و همکاری با بیمارستان فارابی، این کودکان را در همان محل اسکان خود توسط تیم سیار چشم پزشکی این بیمارستان تحت معاینات چشم پزشکی قرار دهیم، در کنار یک کار خداپسندانه، قدم مثبتی نیز در زمینه مراقبت از چشمان این کودکان برداشته ایم. خوشبختانه ما همکاری های بسیار خوبی به ویژه در برپایی درمانگاه تخصصی چشم پزشکی در محله خانی آباد نو با بیمارستان فارابی داشته ایم و امیدواریم این همکاری ها گسترش یابد. ما نیز تلاش خواهیم کرد تا فقط افرادی که کاملا شرایط استفاده از خدمات رایگان چشم پزشکی را دارند به این درمانگاه معرفی شوند.
در پایان این جلسه مدیر بیمارستان فارابی با ابراز امیدواری درباره ارائه خدمات رایگان چشم پزشکی و بینایی سنجی به قشر کم برخوردار جامعه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: از آنجایی که بیمارستان فارابی در طی روزهای غیر تعطیل پذیرای تعداد زیادی از هموطنان است لذا تصمیم گرفتیم تا ویزیت رایگان عزیزان ساکن منطقه 19 تهران را در روز جمعه برگزار کنیم. البته همکاران بنده در بیمارستان فارابی با وجود حجم کاری زیاد همواره برای خدمت به هموطنان نیازمند داوطلب هستند.اما اگر جامعه هدف شما کاملا مشخص شده باشند قطعا کیفیت خدمات ما نیز افزایش خواهد یافت و این به نفع مراجعه کنندگان خواهد بود.
درمانگاه تک تخصصی رایگان چشم پزشکی بیمارستان فارابی به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعه 1 مهر 1401 در این مرکز پذیرای جمعی از ساکنان منطقه 19 تهران خواهد بود.
  • گروه خبری : مسئولیت پذیری اجتماعی
  • کد خبر : 230747
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

سعید مرادی، مدیر بیمارستان فارابی فاطمه داداش زاده، رئیس اداره سلامت ناحیه 1 شهرداری منطقه 19 جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تخصصی رایگان چشم به مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تخصصی رایگان چشم به مناسبت هفته دفاع مقدس جلسه هماهنگی برپایی درمانگاه تخصصی رایگان چشم به مناسبت هفته دفاع مقدس

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *