دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1403/02/27 - 10:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 199
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد

مدیر بیمارستان فارابی: آینده خانواده های بدون فرزند یا کم فرزند باید با دقت آسیب شناسی شود

مدیر بیمارستان فارابی در کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری که با همکاری واحد آموزش سلامت بیمارستان فارابی و اداره کل سلامت شهرداری تهران در این بیمارستان برگزار شد، بر آسیب شناسی محورهای مختلف جوانی جمعیت به ویژه در زمینه ازدواج و فرزند آوری دیر هنگام و خانواده های بدون فرزند و همچنین حمایت بیمه های درمانی از زوج های نابارور تاکید کرد.

دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان فارابی - کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری با همکاری واحد آموزش سلامت بیمارستان فارابی و اداره کل سلامت شهرداری تهران، با حضور فاطمه رحمانی، مشاور امور بانوان فرمانداری تهران، دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان فارابی و ثریا کریمی، مدیر پرستاری این مرکز ظهر چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 در تالار پروفسور شمس این بیمارستان برگزار شد.
دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان فارابی در شروع این کلاس، جوانی جمعیت را یکی از اصلی ترین موضوعات جامعه برشمرد گفت: مدت هاست بحث بحران جمعیت و فرصت کمی که برای عبور از این بحران وجود دارد مطرح شده است. اگر اقدامات سریع ، علمی و کارشناسی در این زمینه انجام نشود شاید به نقطه ای برسیم که پیری جمعیت بر موالید ما فائق شود. به همین دلیل است که ارکان نظام دست به دست هم داده اند و قانون گذران، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کردند که تقریبا تمام کابینه یک وظیفه را در حمایت از این قانون بر عهده دارند.
مدیر بیمارستان فارابی حمایت از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را وظیفه سنگین دانست که بر دوش همه سازمان ها است. وی تصریح کرد: جوانی جمعیت یک مسئله فرا سازمانی است و یک یا دو سازمان مانند وزارت بهداشت به تنهایی نمی توانند این بار سنگین را به دوش بکشند. بلکه تمام سازمان ها از آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزرات بهداشت و شهرداری ها گرفته تا سازمان های مردم نهاد. باید تمام سازمان ها درگیر این مسئله شوند. ما نیز در بیمارستان فارابی به فراخور وظیفه ملی خود در حوزه سلامت و بهداشت، باید وظایف خود در بحث جوانی جمعیت را اجرا کنیم.
دکتر رهنما در ادامه با مرور روزشمار هفته ملی جمعیت در سال 1403 افزود: تبیین شعارهای روزانه ی این هفته باید توسط رسانه ها به خوبی اجرا شود تا جامعه حداکثر بهره را از موارد مطرح شده ببرد. همچنین باید آسیب شناسی های دقیق در محورهای مختلف جوانی جمعیت انجام شود. از فرهنگ سازی ازدواج تا ازدواج دیر هنگام و طلاق. همچنین باید چالش های بی فرزندی، کم فرزندی یا دیر فرزندی به دقت بررسی شده و آینده خانواده های بدون فرزند یا کم فرزند با دقت آسیب شناسی شود.
وی به درمان ناباروری و حمایت های دولت و بیمه های درمانی در این زمینه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع یکی از محورهای مهمی است که در هفته ملی جمعیت و بحث جوانی جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد و تسهیلاتی که بیمه های درمانی در اختیار زوج های نابارور قرار می دهند می تواند راه گشا باشد.
تحکیم خانواده، زایمان طبیعی و امکاناتی که باید حوزه سلامت و بیمارستان ها برای این موضوع در اختیار خانواده ها قرار دهند پایان بخش صحبت های مدیر بیمارستان فارابی در کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری بود.
در ادامه نیز دکتر ملیکا احمدی، دکترای مامایی، در ارتباط با ناباروری و روش های درمان و شایسته کدخدایی، کارشناس ارشد جنین شناسی، در زمینه سقط جنین و باروری مطالبی را مطرح کردند.
همچنین در پایان این کلاس از یک خانواده نمونه در زمینه فرزندآوری نیز با اهدای جایزه قدردانی شد.

 

  • گروه خبری : اخبار آموزش سلامت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 265923
سید عباس قاضی میرسعید
Author:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد شایسته کدخدایی، کارشناس ارشد جنین شناسی - کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد دکتر ملیکا احمدی، دکترای مامایی -کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد کلاس آموزشی جوانی جمعیت و سلامت باروری در بیمارستان فارابی برگزار شد
Theme settings