• تاریخ انتشار : 1401/10/14 - 12:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 375
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کمیته ای برای تمام فصول

دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است

جلسه کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی با هدف بررسی گزارش راه اندازی پرونده الکترونیک در درمانگاه های عمومی این مرکز و برنامه های آینده برای توسعه آن تشکیل شد.

دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت و رهبری این مرکز بامداد چهارشنبه 14 دی 1401 با حضور دکتر مهدی خداپرست، رئیس، دکتر محمدطاهر رجبی، دکتر حسام هاشمیان، دکتر محسن رفیع زاده و دکتر حمید ریاضی، معاونان پژوهشی، بین الملل، درمان و آموزشی، سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد. دکتر خداپرست در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت این کمیته در پیشبرد اهداف بیمارستان فارابی گفت: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است. ما برنامه هایی را پیش رو داریم که نیاز به همفکری زیادی دارد. به همین دلیل باید برگزاری منظم این کمیته را جدی گرفت و با دقت اجرای مصوبات آن را پیگیری کرد. در این کمیته تلاش می کنیم تا کارهایی را که در نظر داریم یک بار بررسی کرده سپس تقسیم وظایف، پایش و زمانبندی اجرای آن را انجام داده تا از برنامه های مورد نظر عقب نمانیم.
وی پرهیز از انجام کارهای هیجانی و هزینه بر برای بیمارستان را ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از مزایای برگزاری کمیته مدیریت رهبری این هست که می توان اولویت ها را مشخص کرد. بنده همیشه به انجام کارهای بنیادی علاقه مند بودم. اما نباید هیجان زده عمل کرد و با توجه به امکانات موجود پیش رفت. به عنوان مثال ما برای تکمیل پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی در سال 1401 به بودجه زیادی نیاز داریم و اگر افتتاح آن به سال دیگر موکول شود قطعا این مبلغ بیشتر نیز خواهد شد. از موارد دیگر می توان به افزودن بناهای قدیمی مجاور به بیمارستان اشاره کرد که آن هم نیازمند بودجه زیادی است. پس تلاش می کنیم تا در دو سه حیطه که انجام آن برای ما امکان پذیر است تمرکز کنیم. یکی از این حیطه ها اعتباربخشی است. اگر می بینید من روی این موضوع تاکید زیادی دارم به این دلیل است که هر موفقیتی که در اعتباربخشی کسب کنیم به نفع ما خواهد بود. مورد دیگر راه اندازی پرونده الکترونیک بیمارستان است که در این زمینه به جاهای خوبی رسیدیم. اما همچنان به دنبال پیشرفت هستیم.
رئیس بیمارستان فارابی همچنین افزود: از همکاران می خواهم که برای جلوگیری از اتلاف وقت تنها موارد چالشی را در این کمیته مطرح کنند تا بتوانیم برای رفع آن ها تصمیم بگیریم. زیرا دقیقه به دقیقه کمیته مدیریت و رهبری باید ارزشمند شمرده شود.
در ادامه فاطمه مقدسی، مسئول بهبود کیفیت بیمارستان فارابی به بیان میزان پیشرفت مصوبه های کمیته پیشین پرداخت و گزارشی از راه اندازی پرونده الکترونیک دردرمانگاه های عمومی ارائه کرد.
طاهره صادقی، مسئول فناوری اطلاعات این بیمارستان نیز به موارد و محدودیت های موجود در زمینه راه اندازی پرونده الکترونیک در تمام بخش های بیمارستان اشاره کرد و از مکاتبات با شرکت توسعه دهنده بر رفع این محدودیت ها خبر داد. وی همچنین ارتباط سامانه های PACS و سبارا (اسکن پرونده ها) با سامانه پرونده الکترونیک و راه اندازی سرور با قابلیت پردازش و ذخیره سازی متناسب در بیمارستان فارابی را از نیازمندی های توسعه موفق پرونده الکترونیک در این مرکز دانست.
مدیر بیمارستان فارابی نیز رفع مشکلات موجود برای توسعه سامانه پرونده الکترونیک را نیازمند برگزار دو کمیته مجزا برشمرد و اظهار داشت: در یک کمیته باید کلیت این کار را بررسی کرده و اینکه بعد از درمانگاه های عمومی کدام بخش را برای اجرای طرح پرونده الکترونیک انتخاب کنیم و در کمیته دیگر نیز مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد پیگیری شود.
دستورالعمل نحوه اداره درمانگاه ها و کلینیک ویژه و سنجه های اعتباربخشی در زمینه حقوق گیرندگان خدمت موضوعات دیگری بودند که در ادامه این جلسه به آن ها پرداخته شد.
  • گروه خبری : کمیته رهبری و مدیریت
  • کد خبر : 224972
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است دکتر مهدی خداپرست: کمیته مدیریت و رهبری راس هرم تصمیم گیری بیمارستان است

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *