• تاریخ انتشار : 1403/04/14 - 09:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 192
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی

دکتر مهدی خداپرست: نقشه راه ما در حوزه هوش مصنوعی استفاده از تمام ظرفیت های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی است

کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی با هدف ایجاد واحد پردازش و هوش مصنوعی، مدیریت نیروی انسانی مرتبط با این حوزه و تاکید بر برگزاری منظم جلسات این کارگروه برگزار شد.

جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی چهارشنبه 13 تیر 1403 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاون آموزش، سعید مرادی، مدیر و جمعی از اعضای هیئت علمی این بیمارستان برگزار شد.
دکتر مهدی خداپرست هوش مصنوعی را یکی از اولویت های این مرکز درمانی دانست و بر مدیریت دقیق نیروی انسانی و استفاده از تمام ظرفیت های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی در این زمینه تاکید کرد.
دکتر خداپرست با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق برای استفاده از هوش مصنوعی، گفت: طبیعتا ممکن است در ابتدا فردی بیش از دیگری در این حوزه تلاش کند ولی از یک جا به بعد فضا تغییر کرده و همه افراد خواسته یا ناخواسته وارد چرخه همکاری در این زمینه خواهند شد. به همین دلیل باید یک نقشه راه تعریف شود و نقشه راه ما در حوزه هوش مصنوعی استفاده از تمام ظرفیت های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی است.
وی همچنین با بیان اینکه اولویت من بعد از موفقیت در اعتباربخشی، مقوله هوش مصنوعی است خاطرنشان کرد: اما باید توجه کنیم که ورود به این حوزه هم زمان مشخصی دارد. اگر دیر اقدام کنیم شاید دیگر نتوانیم بهره لازم را از مزایای هوش مصنوعی ببریم.
دکتر خداپرست از اساتید و همکاران حاضر در جلسه خواست تا هرچه زودتر ایده های خود را ارائه دهند و همچنین برای تکمیل پیاده سازی پرونده الکترونیک در اتاق های عمل نیز فرم های مورد نظر را در اختیار بیمارستان قرار دهند.
رئیس بیمارستان فارابی جلسات کارگروه هوش مصنوعی را فرصت با ارزشی برای ارائه ایده های جدید ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید کار را شروع کرد تا بتوانیم موانع را برطرف کنیم. سپس می توانیم درباره پیش نیازهای لازم در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در بیمارستان فارابی صحبت کنیم.
دکتر الیاس خلیلی پور، عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی نیز ایجاد یک واحد مستقل با عنوان هوش مصنوعی را ضروری دانست و گفت: ما متخصصان و مشاورانی را می شناسیم که بسیار علاقه مند هستند تا با بیمارستان فارابی در زمینه پردازش، شبکه های عصبی و سایر حوزه های هوش مصنوعی همکاری کنند. به همین دلیل ما نیاز داریم تا یک واحد مستقل تحت عنوان واحد هوش مصنوعی در بیمارستان داشته باشیم و بر اساس طرحی که ما برای این متخصصان و مشاوران تعریف می کنیم با ما همکاری کنند. البته در کنار این موارد به سخت افزار نیز نیاز داریم که امیدواریم با حمایت رئیس بیمارستان و مسئولان بتوانیم این تجهیزات را نیز فراهم کنیم.
 
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,هوش مصنوعی
  • کد خبر : 270362
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی دکتر الیاس خلیلی پور - جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی دکتر صادق غفاریان - جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی جلسه کارگروه هوش مصنوعی بیمارستان فارابی