• تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 13:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 655
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی برگزار شد

دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم

رئیس بیمارستان فارابی در جلسه کمیته مدیریت و رهبری ضمن ابراز خشنودی از اجرای طرح کرامت و تعالی انسانی در این بیمارستان، استفاده از الگوهای کاربردی و موفق سایر مراکز درمانی جهان و ایران را برای افزایش کیفیت خدمات مفید دانست.

دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت و رهبری این مرکز چهارشنبه 5 مهر 1402 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس، دکتر محمدطاهر رجبی، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، دکتر سید حسام هاشمیان و دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاونان پژوهشی، درمان، بین الملل و آموزشی، دکتر کاظم رهنما، مدیر، دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی، ثریا کریمی، مدیر پرستاری و جمعی از مسئولان این بیمارستان برگزار شد.
دکتر خداپرست در این جلسه با اشاره به اهمیت اجرای طرح کرامت و تعالی انسانی در بیمارستان فارابی گفت: خوشبختانه فارابی اولین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که به این صورت چنین طرحی را اجرا می کند. واحد کرامت و تعالی انسانی حدود یک ماه است که در حال ارائه خدمت به بیماران کم توان، ناتوان یا بیماران بدون همراه است تا کار این عزیزان را تسهیل کند. در اینجا باید از تمام همکاران که ما را در اجرای این طرح یاری کردند سپاسگزاری کنم. زیرا بدون همکاری همه جانبه نمی توانستیم این طرح را پیش ببریم.
وی الگو گرفتن از روش های موفقی که در سایر مراکز درمانی جهان و ایران اجرا می شود را مفید برشمرد و افزود: نباید فقط به آن چه که در بیماستان فارابی انجام می شود بسنده کنیم. درخواست من از شما همکاران به ویژه مسئولان این است که طرح های موفقی که در سایر مراکز اجرا می شوند را بررسی کنید تا در صورت امکان از آن ها برای افزایش کیفیت خدمات بیمارستان استفاده کنیم. البته نمی توان گفت طرحی که در یک بیمارستان موفق بوده حتما در بیمارستان دیگر نیز موفق آمیز است اما از آن هایی که قابلیت اجرا دارند می توان بهره مند شد. ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم.
فاطمه مقدسی، مسئول بهبود کیفیت بیمارستان فارابی نیز توضیحاتی درباره فعالیت های واحد کرامت و تعالی انسانی داد و اظهار داشت: در فرایند این واحد به بیمارانی که آسیب پذیر هستند، کارت ویژه ای داده می شود تا با آن از خدمات طرح کرامت و تعالی انسانی استفاده کنند. همچنین با همکاری واحد پذیرش، تعدادی نوبت ویژه این بیماران در نظر گرفته شده که در اختیار آنان قرار می گیرد. خوشبختانه استقبال از این طرح تا حدی بوده که به کمک خیرین سلامت توانستیم میان وعده ای را نیز برای این افراد در نظر گرفته و از آنان پذیرایی نیز خواهد شد. البته ما با چالش هایی نیز روبرو هستیم. زیرا برای گسترش فعالیت ها و خدمات این واحد نیازمند تعدادی همیار بیمار هستیم. زیرا برخی از این بیماران از نظر حرکتی دچار مشکل هستند و برای انتقال آنان با صندلی چرخدار در سطح بیمارستان نیاز به نیروی انسانی داریم.
وی در پایان صحبت های خود از کارکنان بیمارستان فارابی خواست تا در صورت مشاهده چنین بیمارانی، آنان را به واحد کرامت و تعالی انسانی معرفی کنند.
موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد ارجاع بیماران پس از جراحی به واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار بود. رئیس بیمارستان فارابی در این زمینه گفت: این واحد یک واحد تقریبا جدید است که در حال حاضر به بیماران خدمات ارائه می کند. اما تا زمانی که بیماران توسط پزشک و برای آموزش به این واحد ارجاع داده نشوند نمی توان گفت کار متفاوت یا خاصی انجام داده ایم. درست است که هم اکنون کارشناسان واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار به خوبی مطالب آموزشی را برای بیماران مطرح کرده و با بیمارانی نیز که ترخیص شده اند تماس گرفته و پیگیر شرایط آنان می شوند، اما باید قالبی تعریف کنیم که بیماران به صورت مستمر و هدفمند از طرف پزشک برای دریافت آموزش های خود مراقبتی به این واحد ارجاع شوند.
ایجاد انبارک های دارویی در بخش ها و اتاق های عمل، گزارش تعداد نیروی انسانی و کمبودهای این حوزه و موارد مرتبط با پژوهش و مقالات از دیگر موضوعاتی بودند که در این کمیته مطرح شد. 
  • گروه خبری : کمیته رهبری و مدیریت ,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 247181
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم جلسه کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی برگزار شد دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم دکتر مهدی خداپرست: ما نیاز به پیشنهادات کاربردی داریم و از آن استقبال می کنیم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *