• تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 07:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 331
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی

دکتر مهدی خداپرست: برای رفع مشکلات آزمایشگاه بیمارستان، تکیه ما به اساتید و کارکنان این واحد است

رئیس بیمارستان فارابی در بازدید تیم مدیریتی ایمنی بیمار از آزمایشگاه این مرکز، از کارکنان خواست تا برای افزایش سطح ارتقا ایمنی بیماران، کاستی های موجود در این زمینه را با مسئولان این بیمارستان در میان بگذارند.

بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، بازدید تیم مدیریتی ایمنی بیمار از آزمایشگاه این بیمارستان بامداد سه شنبه 4 مرداد 1401 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان و سعید مرادی، مدیر بیمارستان انجام شد.
پس از بازدید میدانی تیم مدیریت ایمنی بیمار از آزمایشگاه، دکتر زهره نوذریان، هضو هیئت علمی و مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان فارابی با اشاره به اقدامات اصلاحی انجام شده در زمینه افزایش سطح ایمنی بیمار در این واحد  گفت: در یک بیمارستان ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که ما نیز از آن مستثنی نیستیم. به ویژه در بازدیدهای ارزیابان دانشگاه و وزارت بهداشت که مغایرت هایی با سنجه های اعتباربخشی در آزمایشگاه مشاهده شد.  اما خوشبختانه در زمینه رفع این مشکلات، شاهد حمایت مدیر محترم مجموعه بودیم که پیگیری‌های زیادی را برای رفع موانع انجام دادند. یکی از این موارد مربوط به ترالی اورژانس آزمایشگاه بود. هم کارکنان نیاز به آموزش در زمینه احیا داشتند و هم باید با ترالی کد و تجهیزات آن آشنا می شدند. به همین دلیل آموزش های لازم به آنها داده شد و در حال حاضر کارکنان آزمایشگاه در سه نوبت کاری به صورت منظم در حال چک کردن ترالی کد و امضای فرم بازدید هستند.
وی در ادامه افزود: در گذشته مشکلاتی با سامانه HIS بیمارستان وجود داشت اما با راه اندازی سامانه HIS جدید، ۷۰ تا ۸۰ درصد این موارد در زمینه ایمنی بیمار مانند نوت گذاری و درخواست مشاوره بیماران رفع شد. به دنبال آن با هماهنگی های انجام شده در سامانه LIS جدید نیز مشکلی در پیگیری مراحل آزمایش و جواب دهی به بیماران نداریم.
راه اندازی آزمایشگاه ILC و ارائه خدمات به بیماران و تعمیر و به روز رسانی دستگاه Frozen موارد دیگری بود که نوذریان به آن‌ها اشاره کرد و گفت: در بازدیدهای انجام شده توسط ارزیابان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نصب دستگاه بارکد خوان مسائلی مطرح شد که در نهایت این دستگاه برای آزمایشگاه فراهم شد و در انتظار سازمان انتقال خون هستیم تا نرم افزار و بارکد مورد نظر را در اختیار ما قرار دهد. یکی از مزایای بارکد خوان کاهش خطا و قابل پیگیری بودن نمونه تزریق شده به شخص گیرنده خون یا پلاکت است.
در ادامه این جلسه دکتر خداپرست رعایت دقیق سنجه های اعتباربخشی را برای افزیش سطح کیفی خدمات و ایمنی بیمارضروری برشمرد و عنوان کرد:  همانطور که در بازدیدها و جلسات قبلی بیمارستان به آن اشاره کردم، رعایت سنجه های اعتباربخشی نه فقط در زمان فرا رسیدن اعتباربخشی سالیانه بلکه باید به صورت همیشگی در کارهای روزانه ما مستتر باشد. در واقع این موضوع باید در رویکرد روزانه کارکنان جاری شود. اگر بتوانیم به چنین سطحی  برسیم هیچ گاه نگرانی در زمینه اعتبار بخشی و بازدید های آن نخواهیم داشت.
رئیس بیمارستان فارابی در مورد بازدید انجام شده از آزمایشگاه و و رعایت سنجه های اعتباربخشی در زمینه ایمنی بیمار اظهار داشت: برای رفع مشکلات آزمایشگاه بیمارستان، تکیه ما به اساتید و کارکنان این واحد است تا بتوانند شرایطی را که به آن اشاره کردم در واحد خود ایجاد کند.
وی همچنین از عزم کامل مسئولان بیمارستان فارابی برای بهبود و ارتقاء سطح ایمنی بیمار خبر داد و افزود: اگر همکاران حس می کند در جایی کم و کاستی در این ارتباط وجود دارد حتماً با ما در میان بگذارند. بنده نیز از معاون محترم درمان و همچنین مدیر محترم بیمارستان تقاضا دارم در این زمینه حمایت کامل را از همکاران داشته باشند.
  • گروه خبری : درمان و ایمنی بیماران
  • کد خبر : 230761
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی بازدید دوره ای تیم مدیریتی ایمنی بیمار بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *