• تاریخ انتشار : 1402/09/20 - 13:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 381
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی

دکتر محمدطاهر رجبی: همه ما به نوعی فعالیت پژوهشی انجام می دهیم

به مناسبت هفته پژوهش، جمعی از اعضای هیئت علمی بیمارستان فارابی در کنفرانس هفتگی این مرکز به ارائه گزارشی از دستاوردهای پژوهشی این بیمارستان در سال جاری پرداختند.

معاون پژوهشی بیمارستان فارابی: همه ما به نوعی درگیر انجام فعالیت های پژوهشی هستیم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، به مناسبت هفته پژوهش، کنفرانس هفتگی بیمارستان فارابی به ارائه گزارش دستاوردهای پژوهشی گروه های مختلف چشم پزشکی این بیمارستان اختصاص پیدا کرد. در این جلسه که دوشنبه 20 آذر 1402 با حضور دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان و جمعی از معاونان و اعضای هیئت علمی برگزار شد، دکتر محمدطاهر رجبی، معاون پژوهشی این بیمارستان با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: اگر دقت کنیم می بینیم که تمام فعالیت هایی که به صورت روزانه در بیمارستان فارابی انجام می دهیم حاصل تحقیقات نسل های گذشته ما هستند. کارهای امروز ما نیز به صورت ناخودآگاه برای آیندگان این بیمارستان جنبه تحقیق و پژوهش دارد. به عبارتی همه ما به نوعی فعالیت پژوهشی انجام می دهیم. در بررسی هایی که ما در معاونت پژوهشی انجام دادیم مشخص شد مطالعاتی که در سال های 2022 و 2023 میلادی انجام شده نسبت به سال های گذشته خیلی قوی تر بوده و در مجلات معتبرتری نیز چاپ شده اند. همچنین در کنار این ها ارزش مطالعات و رفرنس دادن به منابع نیز نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است.
وی افزود: در بیمارستان فارابی از حدود سال های 1385 و 86 روند مطالعات سازمان یافته تر از قبل بوده زیرا پیش از آن تعداد مطالعات بسیار کم بود و معمولا نیز در مجله انجمن چشم پزشکی ایران چاپ می شد. ولی از سال های مذکور به بعد روند پژوهش و مطالعات و همچنین چاپ مقالات متفاوت تر از قبل شده است. 
معاون پژوهشی بیمارستان فارابی با ابراز خشنودی از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی در سال های گذشته تصریح کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی نسبت به گذشته بیشتر شده و زمانی که این تعداد افزایش پیدا کند قطعا بسیاری از آنان می توانند در کنار درمان و آموزش، در کارهای تحقیقاتی نیز فعالیت کرده و آمار و کیفیت پژوهش را افزایش دهند. اما برخی از دلایل مانند نبود حمایت کافی در زمینه تامین منابع مالی برای کارهای تحقیقاتی باعث شده که تعداد طرح های پژوهشی در سال های اخیر در برخی از بخش های گروه چشم پزشکی کمتر شود. وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت بیشتر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد بهتر شدن این شرایط باشیم.
گزارش از مقایسه تعداد مقالات منتشر شده در بیمارستان فارابی بین سال های 2016 تا 2023 میلادی و عملکرد معاونت پژوهشی در سال های گذشته پایان بخش صحبت های معاون پژوهشی این مرکز بود.

 

  • گروه خبری : کارگاه های پژوهشی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 253876
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی کنفرانس هفته پژوهش در بیمارستان فارابی