نوبت دهی بیمارستان فارابی: 02167395353
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/05/18 - 09:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 497
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم

دکتر محمدرضا صالحی: بیمارستان فارابی چشم و چراغ چشم پزشکی کشور است

نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم این دانشگاه با محور بررسی چالش های فراخوان و جذب اعضای هیئت علمی، تلاش برای آموزش و تربیت چشم پزشکان جدید و پرونده الکترونیک در بیمارستان فارابی برگزار شد.

نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، نشست صمیمی دکتر محمدرضا صالحی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از معاونان و کارشناسان این دانشکده با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم این دانشگاه، بامداد چهارشنبه 17 مرداد 1403 در بیمارستان فارابی برگزار شد. دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در ابتدای این نشست که حول محور جذب اعضای هیئت علمی جدید، پرونده الکترونیک و هوش مصنوعی برگزار شده بود با ابراز خشنودی از برگزاری چنین نشست هایی، جلسات گروه چشم این بیمارستان را یک اتاق فکر و فرصتی برای بارش افکار دانست.
 
جذب اعضای هیئت علمی و کادر درمان صد درصد با موافقت گروه مربوطه انجام می شود
رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به جذب اعضای هیئت علمی و کادر درمان برای بیمارستان فارابی گفت: این روند مانند گذشته و صد درصد با موافقت رئیس بخش و اعضا هیئت علمی گروه مربوطه انجام می شود و بنده مداخله ای در این موضوع نخواهم داشت. در سال های اخیر با جدا شدن و مهاجرت برخی از اعضای هیئت علمی از گروه چشم و بیمارستان فارابی، طبیعتا فشار بیشتری بر سایر همکاران به ویژه هیئت علمی جوان وارد شده است. اما با تلاش این عزیزان و درایت روسای بخش ها توانستیم به خوبی شرایط را مدیریت کنیم. همچنین نمی توان تلاش معاونان جوان بنده که در تصمیم گیری های بیمارستان فارابی نقش کلیدی دارند را نادیده گرفت. شاید این جوانان تجربه زیادی در مدیریت نداشته باشند اما با تمام توان برای حفظ تمامیت گروه چشم دانشگاه تلاش می کنند.
 
در مراحل پایانی پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک در بیمارستان فارابی هستیم
دکتر خداپرست در ادامه با قدردانی از روسای بخش ها و چشم پزشکانی که در آماده سازی فرایندهای پرونده الکترونیک دراین مرکز همکاری کرده بودند اظهار داشت: اکنون در مراحل پایانی پیاده سازی کامل پرونده الکترونیک در بیمارستان فارابی هستیم. امیدواریم با سرعت بیشتری این فرایند را به پایان برسانیم. زیرا با موفقیت در پیاده سازی پرونده الکترونیک علاوه بر کاهش مصرف کاغذ و بهینه سازی منابع، می توانیم یک پایگاه داده ی بزرگ را برای آموزش و پژوهش اعضای هیئت علمی و دستیاران در بیمارستان فارابی داشته باشیم.
 
نباید فرصت استفاده از هوش مصنوعی در بیمارستان فارابی را از دست بدهیم
وی به ایجاد واحد هوش مصنوعی (AI) در بیمارستان فارابی نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا واحد هوش مصنوعی به مجموعه فارابی اضافه شده که در حال آماده سازی و راه اندازی آن هستیم. دو متخصص را نیز برای فعالیت در این واحد مد نظر داریم که در حال مذاکره برای جذب آنان به عنوان هیئت علمی پژوهشی هستیم. اما برای فراهم کردن کامل زیرساخت ها نیاز به حمایت های اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم. زیرا تهیه سخت افزاری که بتواند فرایندهای هوش مصنوعی را پردازش و اجرا کند بسیار هزینه بر خواهد. ما ظرفیت خوبی برای استفاده از علوم جدید در مرکز خود را داریم و نباید فرصت استفاده از هوش مصنوعی در بیمارستان فارابی را از دست بدهیم.
 
بیمارستان فارابی چشم و چراغ چشم پزشکی کشور است
دکتر صالحی نیز حضور در جمع استادان گروه بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: به جرئت می توان گفت که فارابی بهترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ایران است و فکر می کنم به مفهوم کلمه بیمارستان فارابی چشم و چراغ چشم پزشکی کشور است. به شخصه اعتقاد دارم در بین مراکز تک تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان فارابی به صورت مجزا می درخشد و این مسئله برای کشور، دانشگاه و بنده جای افتخار دارد.
 
نگذارید مسیر پیشرفت و تربیت چشم پزشکان جوان در بیمارستان فارابی قطع شود
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به حجم کاری زیاد اعضای هیئت علمی و چشم پزشکان بیمارستان فارابی تصریح کرد: درک می کنیم که فشار کار زیاد است اما با این حال می بینیم که اساتید با همت مضاعف در حال خدمت رسانی به بیماران و آموزش فراگیران هستند. درخواست من از همه اعضای هیئت علمی بیمارستان فارابی این است که نگذارید مسیر پیشرفت و تربیت چشم پزشکان جوان در بیمارستان فارابی قطع شود. در کنار این باید با مرکز معتبر آموزش و درمانی جهان ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آنان بهره برد. البته اطمینان دارم کارهایی که در این مراکز در حال انجام است در بیمارستان فارابی به شکل بهتری ارائه می شود. اما ایجاد ارتباط با مراکز معتبر باید ادامه داشته باشد تا از وجوه مختلف باعث تقویت ما شود.
 
موج درمان موج سنگینی است و ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران از آن آگاهیم
دکتر صالحی بر حفظ اعضای هیئت علمی گروه چشم تاکید کرد و اظهار داشت: موج درمان موج سنگینی است و ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران از آن آگاهیم. فضا باید به گونه ای باشد که اساتید ما دچار مشکل نشده و بتوانیم آنان را حفظ کنیم. زیرا بیمارستان فارابی تنها یک بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی نیست. اینجا مرکزی برای تولید علم است و فضای آن نیز باید برای تولید علم مهیا باشد. امیدوارم دکتر خداپرست با تعهدی که به فارابی دارند شرایط را بیش از پیش برای آموزش، پژوهش، مطالعه و شرکت اعضای هیئت علمی در نشست های مختلف فراهم کند. با توجه به اینکه معمولا بهترین فراگیران در بیمارستان فارابی تحصیل می کنند اهمیت این موضوع دو چندان می شود. ما نیز در کنار شما تلاش می کنیم تا با جذب نیروهای جوان شما را یاری کنیم.
 
باید پیوست هیئت علمی برای مرکز آکادمیک و طرح توسعه بیمارستان فارابی پیش بینی شود
وی برنامه ریزی برای جذب هیئت علمی مورد نیاز مرکز آکادمیک و طرح توسعه بیمارستان فارابی را یکی از اقدامات ضروری گروه بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و عنوان کرد: باید پیوست هیئت علمی برای مرکز آکادمیک و طرح توسعه بیمارستان فارابی پیش بینی شود. ما در گذشته چالش های زیادی را در زمینه جذب هیئت علمی برای بیمارستان های جدیدی که به دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شدند، داشته ایم. تقاضا دارم با نظر اساتید حاضر، از همین حالا این پیوست را آماده و برای ما ارسال کنید تا ما مصوبات لازم را از دانشگاه گرفته و آن را برای وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ارسال کنیم. توجه داشته باشید که بررسی این پیوست ها در سازمان برنامه و بودجه ممکن است به مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد. به همین دلیل باید سریعتر اقدام کرد.
 
ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهش، درمانی و بین المللی بیمارستان فارابی در دو سال اخیر توسط دکتر حمید ریاضی اصفهانی، معاون آموزشی، دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان و دکتر سید حسام هاشمیان، معاون بین الملل این بیمارستان از دیگر موضوعات مهم این نشست بود.
 
  • گروه خبری : اخبار حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 273577
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر محمدرضا صالحی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشمنشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشک نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره دکتر حمید ریاضی اصفهانی دکتر محمدرضا اکبری نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم نشست رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه بیماری های چشم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *