• تاریخ انتشار : 1403/02/07 - 09:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 435
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اختتامیه بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی

دکتر خداپرست: تلاش مستمر پزشکان و کارکنان بیمارستان فارابی عامل اصلی موفقیت‌های این مرکز است

بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی در قالب مراسمی با عنوان «شب فارابی» و با برگزاری آیین مدال گردانی و معرفی رئیس سی امین سمینار، گرامیداشت نودمین سال افتتاح گروه چشم بیمارستان فارابی، معرفی کارکنان برگزیده این بیمارستان و اجرای برنامه هنری خاتمه یافت.

آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، آیین اختتام بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی با سخنرانی دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی و برگزاری مراسم مدال گردانی، گرامیداشت نودمین سالگرد افتتاح گروه چشم این بیماستان و معرفی کارکنان برگزیده، پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در هتل المپیک  تهران و در قالب برنامه‌ای با عنوان « شب فارابی» اجرا شد.
رئیس بیمارستان فارابی در این مراسم با قدردانی از حامیان مالی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی گفت: از سمینار قبلی تا این سمینار حرف‌های زیادی را برای گفتن آماده کرده بودم اما تنها به بیان دو سه مورد از مکنونات قلبی خود بسنده می‌کنم. ابتدا باید عرض کنم که بدون حمایت‌های حامیان مالی که همواره در کنار ما هستند، برگزاری چنین سمیناری امکان پذیر نخواهد بود. مورد دیگر اینکه همیشه دوست داشتم در بیمارستان فارابی فضایی ایجاد شود که در شان بیماران و کارکنان این بیمارستان باشد. خوشبختانه در برخی از موارد توانستیم به این هدف دست پیدا کرده و به خوبی پاسخ گوی بیماران و مراجعه کنندگان باشیم. این نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار داریم.
دکتر خداپرست تلاش مستمر پزشکان و کارکنان بیمارستان فارابی را عامل اصلی موفقیت‌های این مرکز برشمرد و افزود: بدون حمایت تک تک همکاران نمی‌توانستیم در مسیر درست حرکت کنیم. از جمله کارکنان خدوم واحدها و بخش‌های مختلف بیمارستان، دستیاران که خط اول درمان بوده و بار بسیار زیادی بر دوش آن هاست و اعضای محترم هیئت علمی که زیر سایه آن‌ها دستیابی به اهداف بیمارستان فارابی میسر شده است. از پروفسور شمس فقید تا استادان جوانی که امروز در کنار ما به بیماران خدمت رسانی می‌کنند. با همین تلاش‌های بی‌وقفه همکاران است که یک جراح مانند بنده توانسته نام آور شود. شاید خود این افراد دیده نشوند اما تاثیری که بر ارتقا جایگاه بیمارستان فارابی دارند انکار ناپذیر است.
وی از خودگذشتگی را یکی از ویژگی‌های اصلی کارکنان بیمارستان دانست و تصریح کرد: زمانی که بخواهیم در بیمارستان پر مراجعه‌ایمانند فارابی خدمات با کیفیت ارائه دهیم، نیازمند از خودگذشتگی هستیم. خوشبختانه در این مرکز انسان‌های زیادی چنین خصلتی را داشته و حتی مشکلات مختلف و به ویژه شرایط اقتصادی موجود نیز نتوانسته خللی در انگیزه آنان در راه خدمت به هموطنان و بیماران وارد کند.
دکتر خداپرست نقش خانواده‌های کادر درمان را در موفقیت آنان، یکی از نکات کلیدی ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور خانواده همکاران در مراسم امشب فرصتی را فراهم کرده تا از این عزیزان نیز قدردانی کنیم. زیرا خانواده‌های ما زمانی که خستگی کار را با خود به خانه می‌بریم همیشه از ما حمایت می‌کنند و همین عاملی مهمی در ایجاد انگیزه و روحیه خوب در کادر درمان است.  
رئیس بیمارستان فارابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد کارکنان این بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم تا در مراسم اختتامیه سمینار بیست و نهم فارابی از برخی همکاران برگزیده بیمارستان نیز تشکر کنیم. زیرا عملکرد ویژه و خاص چنین افرادی باعث نام آوری بیمارستان فارابی در کشور و منطقه شده است.  
در ادامه این مراسم علاوه بر قدردانی از همکاران برگزیده فارابی، آیین مدال گردانی نیز به رسم سمینارهای گذشته انجام و مدال ریاست این سمینار از طرف دکتر حیدر سیاتیری، رئیس بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی به دکتر سید ضیاء الدین طباطبائی محمدی، به عنوان رئیس سی امین سمینار اهدا شد. برنامه‌های متنوع از جمله اهدای نشان فارابی، به دکتر امیررضا اسفندیاری، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی سال 1402 و برنامه هنری پایان بخش مراسم شب فارابی بود.
توضیح اینکه هر سال یکی از اعضای هیئت علمی بازنشسته گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان رئیس سمینار فارابی مشخص شده و این عنوان در آیین مدال گردانی به وی اعطا می‌شود.
 
  • گروه خبری : سمینارها و جشنواره,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 264155
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی دکتر حیدر سیاتیری دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی دکتر ضیالدین طباطبایی، آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی آیین مدال گردانی بیست و نهمین سمینار سالیانه فارابی اهدای نشان فارابی به دکتر امیررضا اسفندیاری، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی اهدای نشان فارابی به دکتر امیررضا اسفندیاری، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی اهدای نشان فارابی به دکتر امیررضا اسفندیاری، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی دکتر احمد جوادیان، عضو بازنشسته هیئت علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران قدردانی از بهزاد شفیق نژاد، برگزیده ی واحد حفاظت فیزیکی بیمارستان فارابی قدردانی از بهزاد شفیق نژاد، برگزیده ی واحد حفاظت فیزیکی بیمارستان فارابی قدردانی از بهزاد شفیق نژاد، برگزیده ی واحد حفاظت فیزیکی بیمارستان فارابی قدردانی از پژمان میلانی، برگزیده واحد خدمات بیمارستان فارابی قدردانی از پژمان میلانی، برگزیده واحد خدمات بیمارستان فارابی قدردانی از پژمان میلانی، برگزیده واحد خدمات بیمارستان فارابی