• تاریخ انتشار : 1402/12/05 - 16:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 461
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره چشم ایران معرفی شدند

در شانزدهمین جشنواره چشم ایران که هر سال با همکاری مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد پروفسور محمدقلی شمس در بیمارستان فارابی برگزار می شود، از نفرات برگزیده بخش های مختلف چشم پزشکی کشور و علوم وابسته با اهدای دیپلم افتخار و نشان های این جشنواره تقدیر شد.

گزارش تصویری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، شانزدهمین جشنواره چشم ایران با همکاری مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد پروفسور محمدقلی شمس پنجشنبه 3 اسفند 1402 در بیمارستان فارابی برگزار شد. 
از نکات مهم این جشنواره انتخاب نفرات برتر در حوزه چشم پزشکی و علوم بینایی است که هر سال در قالب دسته های رقابتی معرفی می شوند. امسال نیز برگزیدگان این جشنواره توسط هیئت داوران و دکتر سید فرزاد محمدی، رئیس مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران که مجری این جشنواره نیز بود، معرفی شدند.
در زمینه مقاله منتشر شده در مجله ایرانی، دکتر زهره نوذریان، دانشیار آسیب شناسی گروه آسیسب شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی موفق به کسب دیپلم افتخار به نام نویسنده ارشد و پاسخگو شد.
همچنین دیپلم افتخار بخش مقاله انگلیسی نیز که در سه دسته مقاله برتر اصیل، مقال برتر مروری و مقاله برتر علوم پایه اهدا می شود، به ترتیب به دکتر فرزاد پاکدل، دانشیار اربیت و اکولوپلاستی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان فارابی، دکتر سارا سرداری از مرکز تحقیقات بیمارستان چشم پزشکی نور و دکتر محسن قیاسی، از گروه سلولی مولکولی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید.
دکتر فرید کریمیان، استاد قرنیه گروه چشم دانشگاه شهید بهشتی نیز در بخش نوآوری در روش جراحی توانست عنوان برتر و دیپلم افتخار را از آن خود کند.
دیپلم افتخار ایده برتر شانزدهمین جشنواره چشم ایران نیز توسط هیئت داوران به دکتر مهران ناصری به عنوان ایده پرداز برتر، اهدا شد.
اما در بخش کتاب ترجمه شده و فصل کتاب دکتر سیما شیخ قمی، استادیار گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی البرز و دکتر خسرو جدیدی، استاد بیماری های قرنیه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به ترتیب توانستند دیپلم های افتخار این بخش را از آن خود کنند.
دیپلم افتخار به همراه مدال طلای بخش کتاب تالیفی نیز به صورت مشترک به دکتر بهرام اشراقی، دانشیار اربیت و اکولوپلاستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر هانیه دلشاد، پژوهشگر مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید.
بخش تحقیق و دانشوری با منشا بخش غیر دولتی نیز امسال یک برگزیده داشت. دکتر فریده درودگر از مرکز تحقیقات چشمی نگاه عارف برای 2 فصل کتاب توسط دیپلم افتخار به نام مشترک نویسندگان را دریافت کند.
بخش ترجمان دانش که یکی از بخش های مهم جشنواره چشم ایران است نیز دارای یک برگزیده بود. دکتر نجمه بهمن زیاری، پژوهشگر مرکز تحقیقات چشم پزشکی ترجمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست در این قسمت دیپلم افتخار را از آن خود کند.
لوح تقدیر دانش آموخته و استاد راهنمای برگزیده به همراه مدال برنز در بخش پایان نامه های برتر نیز به دکتر مژگان پاک بین از مرکز تحقیقات چشم پزشکی نور و دکتر الهام دلریش از بیمارستان فارابی تعلق گرفت. همچنین لوح تقدیر پژوهشگر ارشد برتر به همراه مدال نقره نیز از آن دکتر مهدی خباز خوب، استادیار اپیدمیولوژی گروه علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.
در پایان مراسم اهدای جوایز، دکتر رضا میرشاهی، عضو هیئت علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرشید کریمی، کارشناس ارشد اپتومتری نیز به ترتیب توانستند عناوین دانشور جوان و نهال دانشوری را کسب کنند.

 

  • گروه خبری : سمینارها و جشنواره,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 260028
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید