• تاریخ انتشار : 1402/01/19 - 11:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 805
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برنامه های واحد مدیریت بحران بیمارستان فارابی برای سال 1402 اعلام شد

واحد مدیریت بحران بیمارستان فارابی در سال 1402 بر نصب سامانه هوشمند اعلان حریق در تمام بخش های این بیمارستان تمرکز خواهد کرد.

برنامه های واحد مدیریت بحران بیمارستان فارابی برای سال 1402 اعلام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، اولین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای این مرکز در سال 1402 صبح شنبه 19 فروردین با حضور دکتر سیدعلی طباطبائی، رئیس بخش اورژانس و دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی بیمارستان برگزار شد.
علی اکبر عسگری، مسئول مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی در ابتدای این جلسه با اشاره به برنامه های پیشنهادی مدیریت بحران در سال 1402 گفت: این واحد در سال جاری به دنبال نصب و تکمیل سامانه هوشمند اعلان حریق در بیمارستان است. در حال حاضر تنها چند واحد ما دارای دتکتور هستند و در صورت تامین منابع، در سال جدید می توانیم سایر واحدها و بخش ها را نیز به این سامانه مجهز کنیم. وی آموزش کارکنان در زمینه اطفا حریق را یکی دیگر از برنامه های واحد مدیریت بحران در سال 1402 برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال های گذشته دوره های آموزشی آشنایی با انواع کپسول های آتش نشانی و روش های اطفا حریق را برای همکاران برگزار کردیم. امسال نیز دوره هایی را به ویژه برای کارکنان نو ورود برگزار خواهیم کرد تا در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند.
عسگری در بخش دیگر صحبت های خود گزارشی نیز از سطح ایمنی بیمارستان فارابی در سال 1401 داد و تصریح کرد: با توجه به ارزیابی ایمنی سالیانه انجام شده طبق برنامه FHSI در سال گذشته، ایمنی بیمارستان در برابر بلایا و فوریت ها در سطح یک قرار دارد. این امتیاز بندی بر اساس بیشترین مخاطراتی که بیمارستان ما را تهدید می کند، انجام شده و بر این اساس زلزله، فرونشست و افزایش بیش از حد مراجعه بیماران (Overload)، سه مخاطره اصلی است که در این زمینه لحاظ شده اند. 
مسئول مدیریت بحران بیمارستان فارابی در ادامه نکاتی را نیز در خصوص سنجه های اعتباربخشی در زمینه تداوم خدمات حیاتی و برنامه بازیابی پس از حوادث و بلایا مطرح کرد و اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که بر اساس این سنجه ها باید در نظر گرفت، ایجاد بخش ها و واحدهای جایگزین برای بخش های حیاتی مانند اورژانس است. البته این کار در بیمارستان فارابی انجام شده است. توجه یه این نکته ضروری است که هر کدام از بخش های حیاتی علاوه بر یک بخش جایگزین در داخل ساختمان بیمارستان، به یک بخش ثانویه در داخل محوطه یا همان فضای باز نیز نیاز دارند.
درس آموخته های چهارشنبه آخر سال 1401، اصلاح و مدیریت وضعیت تابلو های برق اولویت دار، ارتقا سطح ایمنی غیر سازه ای، برگزاری مانور عملیاتی و دور میزی و برگزاری کارگاه با توجه به نیاز سنجی برای اعضای تیم تخصصی مدیریت خطر حوادث و کارکنان موضوعات دیگری بودند که به عنوان برنامه های پیشنهادی واحد مدیریت بحران در این کمیته مطرح شد.

 

  • گروه خبری : کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا
  • کد خبر : 232349
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *