دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 17:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 346
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه کمیته اخلاق بالینی بیمارستان فارابی

اولویت فارابی افزایش رضایت بیماران است

بررسی گزارش میزان نارضایتی و شکایات و راهکارهای افزایش رضایتمندی بیماران موضوع اصلی کمیته اخلاق بالینی بیمارستان فارابی بود.

اولویت فارابی افزایش رضایت بیماران است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته اخلاق بالینی این بیمارستان ظهر سه شنبه 30 آبان 1402 با حضور دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر کاظم رهنما، مدیر و دکتر فاطمه علیپور، دبیر کمیته اخلاق این مرکز برگزار شد.
موضوع اصلی این جلسه بررسی گزارش میزان نارضایتی بیماران و مراجعه کنندگان بیمارستان فارابی بود که شکیبا چشمی، مسئول رسیدگی به شکایات و پیگیری امور بیماران این بیمارستان در این باره اظهار داشت: بر اساس گزارش ها میانگین مدت زمان رسیدگی به نارضایتی های کتبی اعلام شده از طرف بیماران بیمارستان فارابی 2 روز است. وی افزود: یکی از موارد اصلی این نارضایتی ها مربوط به لغو شدن جراحی ها و عودت هزینه های پرداخت شده است. زیرا برخی بیماران از مسافت های طولانی و سایر شهرها به ما مراجعه می کنند و لغو شدن جراحی و رفت . آمدهای مکرر می تواند مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند. امیدواریم با ارائه پیشنهادات مناسب بتوانیم راهکاری برای کاهش این موارد بیابیم.
چشمی گزارشی نیز از فعالیت های واحد رسیدگی به شکایات و پیگیری امور بیماران بیمارستان فارابی ارائه کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای رفاه حال بیماران و همراهان و به منظور سهولت ارتباط آنان با واحد شکایات انجام شده، قرار دادن صندوق الکترونیک انتقادات و پیشنهادات در سطح بیمارستان است.
گزارش نارضایتی بیماران بر اساس واحدهای درمانی، نصب سامانه فراخوان برای برخی درمانگاه های بیمارستان، اطلاع رسانی دقیق ساعت مراجعه به بیماران برای معاینات پس از جراحی و برگزاری دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی برای دستیاران و کارکنان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن ها اشاره شد.
 
  • گروه خبری : کمیته اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 251975
سید عباس قاضی میرسعید
Author:

سید عباس قاضی میرسعید

Theme settings