• تاریخ انتشار : 1399/11/07 - 14:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 110
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ارزیابان ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان فارابی بازدید کردند

کارشناسان ارزیابی ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور بررسی سطح رعایت اصول ایمنی و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بیمارستان فارابی حضور پیدا کردند.

ارزیابان ایمنی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان فارابی بازدید کردند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، کارشناسان ارزیابی ایمنی این دانشگاه متشکل از دکتر زهرا عباسی دولت آبادی، استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، مهندس محمد نصری، معاون حفاظت فیزیکی و مدیریت حراست، یوسف مسعودیان، کارشناس مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد، مهندس حمید عبداله نیا، کارشناس ساختمان معاونت توسعه و زلیخا محمدپور، کارشناس مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی تهران یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ با هدف ارزیابی ایمنی زیر ساخت‌های بیمارستان فارابی در این مرکز حضور پیدا کردند.
در جلسه‌ایکه پیش از آغاز این بازدید تشکیل شد، دکتر عباسی با اشاره به اهمیت هم فکری و مشاوره در بحث ارتقا سطح ایمنی گفت: حضور بنده و همکارانم در بیمارستان فارابی برای جستجوی نقایص و امتیازدهی نیست بلکه می‌خواهیم با جمع بندی نظرات به شرایط ایده آل در ایمنی و مدیریت بحران برسیم. تمرکز این بازدید بر تاسیسات و زیر ساخت‌های بیمارستان فارابی مانند ژنراتورها، اکسیژن سازها، سرورهای رایانه ای، تصفیه خانه فاضلاب و دفع پسماند خواهد بود تا پس از مشاهده مستندات، عملکرد واحدهای مورد ارزیابی را بر اساس شیوه نامه‌ها و سنجه‌های یازده گانه بررسی کنیم.
در ادامه مدیر بیمارستان فارابی اطلاعاتی را درباره این مرکز ارائه کرد و به توضیح عملکرد مدیریت پدافند غیر عامل در این بیمارستان و چالش‌های موجود پرداخت. مرادی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در بیمارستا نفارابی افزایش ایمنی است. همانطور که در طرح‌های توسعه بیمارستان نیز موجود است بیشترین برنامه ریزی ما در زمینه توسعه فضای فیزیکی و نوسازی تجهزات ایمنی است. این دیدگاه در پروژه در حال احداث مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی نیز به خوبی مشهود است.
وی بیمارستان فارابی را یکی از مراکز پر مراجعه دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور برشمرد و  با اشاره به میزان مراجعه بیماران به این بیمارستان به ویژه در زمان همه گیری کووید-۱۹ گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر سال جاری حدود ۱۱۰ هزار مراجعه به درمانگاه اورژانس و بیش از ۳۰۰ هزار مورد به درمانگاه‌های تخصص و فوق تخصصی ثبت شده است. البته توجه به این نکته ضروری است که این آمار در زمان شیوع ویروس کرونا جمع آوری شده و در شرایط عادی باید ۳۰ درصد به اعداد گفته شده افزود. همبن موضوع و حجم کاری بالا در این بیمارستان اهمیت مدیریت بحران و ارتقا سطح ایمنی را بیش از پیش نمایان می‌کند.
آموزش مستمر کارکنان در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل موضوع دیگری بود که مرادی بیان کرد و افزود: در سال‌های گذشته کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی درباره مقابله با بحران مانند آتش سوزی و زلزله برای کارکنان برگزار شد. خوشبختانه با تعامل خوبی که با سازمان آتش نشانی و خدمات شهری داریم از کارشناسان این سازمان برای آموزش و بازدیدهای ایمنی بهره مند شدیم.
تاسیسات و زیرساخت‌ها و مدیریت منابع و انرژی موضوعات دیگری بود که توسط مدیر بیمارستان فارابی مطرح شد و پس از آن ارزیابان به بازدید و بررسی تجهیزات ایمنی واحدهای تغذیه، فناوری اطلاعات، C. S. S. D، تاسیسات، مرکز تلفن، تصفیه خانه، امحا زباله و اورژانس این بیمارستان پرداختند.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
  • کد خبر : 231086
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *