دریافت نوبت: nobat.tums.ac.ir
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/01/20 - 12:08
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 607
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازنگری سطوح تریاژ در دستور کار کمیته اورژانس بیمارستان فارابی قرار گرفت

اولین جلسه کمیته اورژانس بیمارستان فارابی در سال 1402 با هدف انجام اقدامات اصلاحی در زمینه ثبت زمان حضور بیماران از لحظه تریاژ تا ترخیص و بازنگری سطوح تریاژ درمانگاه اورژانس این بیمارستان، برگزار شد.

بازنگری سطوح تریاژ در دستور کار کمیته اورژانس بیمارستان فارابی قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته اورژانس این بیمارستان بامداد یکشنبه 20 فروردین 1402 با حضور دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر سیدعلی طباطبائی، رئیس بخش اورژانس، دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز برگزار شد.
پس از بررسی مصوبات کمیته قبلی در این جلسه، مژگان عالی، سوپروایزر بیمارستان فارابی به برخی از اهداف این کمیته در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جلسه ای که با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتیم، یکی از اهداف ما بازنگری سطوح تریاژ در درمانگاه اورژانس خواهد بود. همان طور که می دانید سطوح تریاژ چشمی از سطح 4 شروع می شوند اما ما در بیمارستان فارابی با توجه به دیدگاه و شرایطی که وجود دارد این سطح را از 2 تا 5 دسته بندی کرده ایم. البته در این زمینه با چالش هایی نیز مواجه هستیم. به عنوان مثال با توجه به تغییراتی که در سطوح مختلف تریاژ داشتیم، تعداد بیماران یکی از سطوح افزایش زیادی داشته و همین موضوع نیز باعث افزایش طول صف در برخی از مواقع می شود. به همین دلیل نیاز داریم تا بازنگری در این خصوص داشته باشیم. زیرا برخی از شاخص ها در سنجه های اعتباربخشی مرتبط با درمانگاه اورژانس، به زمان سنجی ارائه خدمات به بیماران نیز ارتباط دارد.
اقدام اصلاحی برای ثبت زمان بیماران از لحظه تریاژ تا ترخیص به صورت سیستمی مورد دیگری بود که رزیتا حیدری، سرپرستار درمانگاه اورژانس بیمارستان فارابی به آن پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر سامانه فراخوان درمانگاه اورژانس قابلیت تفکیک در دو سطح را داراست. یکی سطح 2 تریاژ و دیگری سطوح 3، 4 و 5. برای اینکه بتوانیم اقدام اصلاحی مورد نظر را به سرانجام برسانیم نیازمند ارتقا این سامانه هستیم تا بتوان با تفکیک تمام سطوح از یکدیگر، مدت زمان ارائه خدمت به بیمار از زمان شروع تریاژ تا ترخیص و خروج از درمانگاه اورژانس را در سامانه ثبت کنیم. 
تغییرات فیزیکی تریاژ به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار، ایجاد واحد کنترل دید در دو خط برای جلوگیری از ازدحام بیماران به ویژه در شب چهارشنبه آخر سال و تثبیت مانیتورهای موجود در باجه های درمانگاه اورژانس برای پیشگیری از سقوط نیز از اقدامات اصلاحی بودند در سال 1401 بودند که توسط سرپرستار درمانگاه اورژانس بیمارستان فارابی در پایان این جلسه مطرح شد.
  • گروه خبری : کمیته اورژانس، تریاژ و تعیین تکلیف
  • کد خبر : 232394
سید عباس قاضی میرسعید
Author:

سید عباس قاضی میرسعید

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings