در مراسم گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار مطرح شد
نگاه ویژه بیمارستان فارابی به ایمنی بیماران؛ تلاش برای تجربه درمانی بینقص
مدیر بیمارستان فارابی در مراسم روز جهانی ایمنی بیمار، بر اهمیت ارائه خدمات باکیفیت و ایمن به تمامی مراجعان تأکید کرد. وی با بیان اینکه هر بیمار عضوی از خانواده این بیمارستان محسوب میشود، خواستار نگاه همدلانه کادر درمان به مراجعان شد و خاطرنشان کرد که حتی یک خطای کوچک میتواند آسیبهای جبرانناپذیری، به ویژه به چشم، وارد کند.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ علیرضا طاهریزاده، مدیر بیمارستان فارابی در مراسم روز جهانی ایمنی بیمار، بر رویکرد بیمارستان در ارائه خدمات ایمن و باکیفیت به بیماران تأکید کرد. وی با بیان این که هدف اصلی این مجموعه، ارائه خدماتی است که به اصطلاح "آب در دل بیمار تکان نخورد" و یک تجربه درمانی مطلوب داشته باشد، گفت: «ما تمامی بیمارانی که به فارابی مراجعه میکنند را عضوی از خانواده خود میدانیم، فارغ از هرگونه نگاه طبقهای و سطحی.»
طاهریزاده از کارکنان بیمارستان خواست تا هنگام ارائه خدمت، همواره از خود بپرسند: «اگر من جای بیمار بودم و خودم به بیمارستان مراجعه میکردم، چه انتظاراتی داشتم و توقع داشتم چه تمهیداتی برای من فراهم شود؟»
وی همچنین با تأکید بر اینکه گاه یک سهلانگاری کوچک میتواند به فاجعه منجر شود، به خصوص در حوزه چشمپزشکی، شعار «چشمهایم تمام جان من است» را به عنوان یک اصل عملیاتی در بیمارستان فارابی معرفی کرد.
مدیر بیمارستان با اشاره به آمار خطاهای درمانی در کشورهای پیشرفته، از کادر درمان خواست تا با حمایت کامل مدیریت، بدون هیچ نگرانی، حتی خطاهای کوچک را گزارش کنند. او تصریح کرد که هدف، رساندن میزان خطاها به پایینترین حد ممکن است، چرا که کشف هر خطای کوچک میتواند از بروز حوادث بزرگتر جلوگیری کند.
در ادامه این مراسم، مریم صباغی، مدیر پرستاری بیمارستان، نیز ضمن تبریک این روز، بر تلاش تیم پرستاری برای ارائه بهترین خدمات درمانی تأکید کرد و افزود: «با تلاش تیم ایمنی بیمار و حمایت مسئولان، میتوانیم در فضایی همراه با آرامش و امنیت به هموطنانمان خدمترسانی کنیم.»
ارسال نظر