دریافت نوبت
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
نظافت و پاکسازی سطوح:

شستشو و ضدعفونی بخش های بستری کلیه موارد ذیل را شامل می شود که در متن خط مشی به تفضیل توضیح داده شده است:
- نظافت کف زمین
- استفاده از تی شوی مکانیکی
- استفاده از تی ها
- پاکسازی خون و مایعات بدن از سطوح
- نظافت دیوارها،‌ سقف و سایر سطوح
- نظافت سرویس های بهداشتی
- نظافت سینک­ها و محل شستن دست ها
- نظافت حمام
- شستشو پرده ها
-  نظافت یخچال
-  نظافت قاب عکس ها و تلویزیون
-  شستشوی سطل های زباله
-  نظافت انبار بخش
-  شستشوی تخت و لاکر
- شستشوی تشک و بالشها
-  نظافت ترالی پانسمان و دارو
-  شستشو و ضدعفونی لگن
- شستشو و ضدعفونی ظرف ادرار
 
نحوه استفاده از تی شوی مکانیکی:
- در هر دو مخزن مقدار معین از آب و ماده ضد عفونی را بر حسب حجم محلول مورد نیاز تهیه کنید.
- دو مخزن به رنگ آبی (قسمت تمیز) و رنگ زرد (کثیف) مشخص (قسمتی که تی آبگیری می ­شود کثیف محسوب می شود) نمائید.
- تی مخصوص را به محلول آماده شده در ظرف تمیز آغشته کنید.
- سطوح کف زمین را، با حرکت دادن مارپیچی تی کشی کنید.
- تی را در ظرف مخزن کثیف شستشو داده و آبگیری کنید سپس مجدداً وارد قسمت تمیز کرده و شروع به تی زدن کنید.

دستورالعمل استفاده از تی ها:
- وسایل مربوط به نظافت از قبیل سطل ها، نخ تی باید بصورت خشک و در محل مناسب نگهداری شود . تی ها باید همیشه آویزان باشند و در صورت امکان در هوای آزاد نگهداری شوند.
- خشک نمودن وسایل تمیز کننده زمین لازم بوده زیرا براحتی با باسیل های گرم منفی آلوده میشوند و آلودگی بصورت موقت به سطح زمین منتقل می شود.
- نخ تی هر 15 روز یکبار باید تعویض شوند .
نکته: بهتر است در هر بخش تی ها با سه نوع رنگ دسته مشخص می شوند
سفید: اتاق پرسنل
آبی: راهرو ها و اتاق بیماران
زرد: اتاق عفونی
- پیشگیری ازعفونت مجاری تنفسی که ازطریق انتوباسیون،حمایت تنفسی باونتیلاتور یا تراکئوستومی ایجاد می ­شود.
 
فرآیند پیشگیری از بروز عفونت مجاری تنفسی مشتمل بر شش بخش اصلی است که در متن خط مشی و دستورالعمل توضیح داده شده است:
- نحوه استفاده و ضدعفونی فلومترهای اکسیژن
- نحوه استفاده و ضدعفونی ماشین بیهوشی
- نحوه استفاده و ضدعفونی لارنگوسکوپ و آمبوبگ
- نحوه استفاده و ضدعفونی دستگاه ونتیلاتور
- نحوه استفاده و ضدعفونی از دستگاه ساکشن
- نحوه مراقبت از ست تراکئوستومی
 
 
  • تاریخ انتشار : 1399/07/13 - 17:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 319
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

امکان تدوین دستورالعمل اختصاصی بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 در بیمارستان فارابی بررسی شد

دستورالعمل بازگشت به کار کنان بهبود یافته از کووید-19 بیمارستان فارابی در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از این بیمارستان بررسی شد.

امکان تدوین دستورالعمل اختصاصی بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 در بیمارستان فارابی بررسی شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دومین جلسه کارگروه پیشگیری از کووید-19 این بیمارستان یکشنبه 13 مهر 1399 با هدف بررسی دستورالعمل های بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از این بیماری و با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رییس، دکتر حمید ریاضی، معاون درمان، سعید مردی مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این بیمارستان برگزار شد.
پس از ارائه گزارش مصوبات جلسه پیشین این کارگروه، دکتر ریاضی درباره دستورالعمل های بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته از کووید-19 توضیحاتی را بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس منابع علمی معتبر با توجه به شدت درگیری فرد مبتلا به ویروس کرونا، زمان و نحوه بازگشت به کار وی نیز متفاوت است. به عنوان مثال در خصوص نوع شدید، خفیف و بدون علامت این بیماری دستورالعمل های بازگشت به کار پس از بهبودی متفاوت است. اما بر اساس دستورالعمل ها توصیه می شود این افراد پس دوره بیماری و حضور در محل کار حتما از ماسک مناسب استفاده کنند. 
وی با توجه به این مطالب تدوین دستورالعمل اختصاصی برای بیمارستان فارابی را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط بیمارستان فارابی و تعداد بالای مراجعان در روز نیازمند تهیه و تدوین یک دستورالعمل احتصاصی برای بازگشت به کار کارکنان بهبود یافته هستیم. زیرا حجم بالای مراجعه بیماران در زمان همه گیری کووید-19 به این بیمارستان باعث اهمیت نیروی انسانی در این شرایط شده و باید دستورالعمل ها به گونه ای باشد که هم از سلامت کارکنان پس از بهبودی اطمینان حاصل کنیم و هم دچار کمبود نیروی انسانی و کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران نشویم. 
در ادامه شرایط هواسازها و تهویه بیمارستان بررسی شد که مجتبی کرماجانی، مسئول تاسیسات بیمارستان فارابی به بیان نکاتی درباره شرایط هواسازها و فشار هوا در اتاق های عمل پرداخت و با پیشنهاد مدیر بیمارستان مقرر شد جلسه مشترک با واحد تاسیسات برای بهبود شرایط هواسازها برگزار شود.
در پایان این جلسه نیز حدیثه حسینی، سوپروایزر کنترل عفونت گزارشی از اقدامات اصلاحی انجام شده در راستای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی مانند کاهش تعداد صندلی ها در قسمت غذاخوری کارکنان در اتاق های عمل، مدیریت پذیرش بیماران، کاهش طول صف و کاهش ازدحام بیماران در درمانگاه ها و اتاق های عمل ارائه کرد.
  • گروه خبری : کنترل عفونت
  • کد خبر : 231187
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه