دانشجویان و دستیاران تخصصی در محیط های بالینی:
- در برخود با بیماران، در کنار سلامت جسمی، دیگر ابعاد سلامت بیمار از جمله بعد روانی(شامل نگرانی های احتمالی)، بعد اجتماعی(شامل روابط خانوادگی و دوستانه) و بعد معنوی(اعتقادات و رفتارهای مذهبی) بیماران را لحاظ می نمایند.
- مطابق شئون اخلاق پزشکی از مصرف هرگونه دخانیات، مواد مخدر، روان گردان و مشروبات الکلی در محیط های بالینی بیمارستانی و سایر محیط ها پرهیز می نمایند.
- برای ارائه ی بهتر خدمات سلامت به بیماران خویش و پاسخگویی مناسب و شفاف به سوالات آن ها حداکثر تلاش ممکن را به کار می گیرند و جهت کسب دانش روز و ارتقای مهارت های مورد نیاز حرفه ای، مطالعه و تلاش مستمر و مداوم دارند.
- از پیشنهاد یا برقراری هرگونه رابطه ی عاطفی شخصی با بیماران تحت درمان خود و همراهان آن ها امتناع می ورزند.
- در ارجاع بیماران به دیگر پزشکان و یا موسسات پاراکلینیکی، منافع و مصالح پزشکی بیمار را مطابق با موازین پذیرفته شده علمی و شرایط اقتصادی-اجتماعی آن ها، در اولویت قرار می دهند. 
- ضمن مطالعه گزارش نوبت های کاری قبل در ابتدای نوبت کاری، پیش از پایان نوبت کاری خود از انتقال صحیح مسؤلیت مراقبت از بیماران نیازمند دریافت خدمات تشخیصی-درمانی به همکاران و دانشجویان نوبت بعد از خود، اطمینان حاصل می نمایند.
- جهت رعایت عدالت در ارائه خدمات، میان بیماران تبعیض قائل نمی شوند و از اعمالی مانند جلو انداختن نوبت یا هرگونه برخورد تبعیض آمیز پرهیز می نمایند.
- در همه ی مراحل تشخیص و درمان، اطلاعات مورد نیاز بیماران را به آن ها ارائه می دهند.
- در ارائه خدمات درمانی به زبان، قومیت، فرهنگ، باورها و اعتقادات مذهبی بیمار احترام می گذارند.
- به نظر بیماران در انتخاب آزادانه و آگاهانه درمانگر و روش های تشخیصی-درمانی علمی احترام می گذارند.
- به حق بیمار مبنی بر محرمانه بودن همه ی اطلاعات وی، اعم از اطلاعات حساس و غیرحساس که به هر شکل، در مراحل مختلف تشخیصی-درمانی جمع آوری می شود، احترام می گذارند.
- علاوه بر حفظ شأن و کرامت انسانی بیماران در دوران حیات آنها، فرد متوفی را محترم می شمارد و از هر اقدامی که در عرف به عنوان هتک حرمت به میت تلقی می گردد (اعمالی مانند عکس برداری و فیلم برداری از اجساد و...)، خودداری می نمایند.
- به حقوق دیگر دانشجویان (صرف نظر از سال بالا یا سال پایین بودن)، سایر همکاران و اعضای گروه درمانی به ویژه اساتید و پیشکسوتان در همه سطوح احترام می گذارند و در تعاملات خود با آنان، نهایت ادب را رعایت می کنند.
- در انتخاب و رعایت پوشش حرفه ای، علاوه بر رعایت مقررات عمومی کشور، پوششی که شأن و حرمت حرفه ای دانشجوی علوم پزشکی را حفظ کند، انتخاب می نمایند تا سبب تقویت احترام به جامعه پزشکی و آرامش و اعتماد در دریافت کنندگان خدمات پزشکی شوند.
- در محیط های ارائه خدمات درمانی از آرایش و زیورآلات غیر متعارف خودداری می کنند و برای حفظ هرچه بیشتر سلامت بیماران، بهداشت فردی را در ابعاد مختلف (از جمله تمیز و کوتاه کردن ناخن، عدم کاشت و چسباندن ناخن مصنوعی و...) رعایت می نمایند.
- از مشاجره و تنش با بیمار یا همراهان وی و هرگونه سرزنش و نکوهش در مورد بیماری خودداری می نمایند.
- ادب، احترام، حیا و عفاف را در تعامل با بیماران، همکاران و سایر دانشجویان مخصوصا در مقابل جنس مخالف رعایت می نمایند.
- وظایف محوله و درخواست های منطقی و قانونی اساتید و دستیاران سال بالایی را، به موقع و صحیح اجرا می نمایند.
- برای حفظ انسجام در گروه درمانی، روحیه همکاری، شکیبایی و انتقادپذیری را در خود تقویت نموده و از ایجاد تنش و تذکر مستقیم به همکاران در صورت بروز خطا خودداری می نمایند.
- دانشجویان از تحمیل هزینه های اضافی و هدر رفت منابع در هنگام استفاده از اقلام و مواد مصرفی، پرهیز می نمایند. 
 
 
 

 

لیست اخبار صفحه :1
تامز لرن: استفاده از روش بازی سازی تیمی و رقابتی در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی
گفت و گو با دکتر آرش میرمحمد صادقی، برگزیده هفدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری

تامز لرن: استفاده از روش بازی سازی تیمی و رقابتی در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی

یادگیری را می توان یکی از مهمترین دغدغه های نظام های آموزشی در سراسر جهان دانست. همه متولیان آموزش تلاش می کنند تا بهترین روش را برای یادگیری در سازمان خود پیاده کنند. در کشور ما نیز این هدف با برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره دانشگاهی شهید مطهری، دنبال می شود تا با شناسایی و معرفی بهترین و کارآمدترین روش های آموزش، سطح یادگیری دانشجویان را افزایش داد. دستیاران گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و معاونت آموزشی این گروه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با فرایندهای متنوع انگیزه دستیاران را برای یادگیری افزایش دهد. یکی از این فرایندها «بازی سازی تیمی و رقابتی در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی» است که با همکاری دفتر توسعه آموزش دستیاری بیمارستان فارابی و به وسیله دکتر آرش میرمحمد صادقی، جراح و چشم پزشک، فوق تخصص استرابیسم و دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به هفدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری معرفی شد و توانست عنوان فرایند برگزیده آموزشی را کسب کند.

 گروه چشم پزشکی بیمارستان فارابی عنوان گروه برگزیده دارای فعالیت های اثرگذار در حوزه آموزش را کسب کرد
هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

گروه چشم پزشکی بیمارستان فارابی عنوان گروه برگزیده دارای فعالیت های اثرگذار در حوزه آموزش را کسب کرد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی کسب عنوان «گروه آموزشی برگزیده ی دارای فعالیت های اثرگذار در حوزه آموزش» از هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری را به اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی تبریک گفت.

مدیر دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی: هدف ما از برگزاری آزمون های استدلال بالینی ارزیابی برای یادگیری است
آزمون استدلال بالینی دستیاران بیمارستان فارابی برگزار شد

مدیر دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی: هدف ما از برگزاری آزمون های استدلال بالینی ارزیابی برای یادگیری است

مدیر دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی در گفت و گو با روابط عمومی این بیمارستان درباره فراهم شدن زیر ساخت ها و مزایای برگزاری آزمون های استدلال بالینی در بیمارستان فارابی و تاثیر این آزمون ها بر یادگیری و فرایند تشخیص و درمان بیماران توسط دستیاران چشم پزشکی توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر عاطفه دهقانی: بازخوردهای مثبت و منفی در فضای دوستانه می‌تواند به رزیدنت‌ها در شناخت نقاط قوت و ضعف شان کمک کند
گفت و گو با یکی از دستیاران برتر آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402

دکتر عاطفه دهقانی: بازخوردهای مثبت و منفی در فضای دوستانه می‌تواند به رزیدنت‌ها در شناخت نقاط قوت و ضعف شان کمک کند

دکتر عاطفه دهقانی یکی از نفرات برتر آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی ۱۴۰۲ خواب کافی و دور شدن از شبکه‌های اجتماعی را یکی از راه‌های افزایش تمرکز برای موفقیت در آزمون بورد برشمرد.

دکتر محمد احدی فرد: همیشه دوست داشتم پزشک با سوادی باشم
گفت و گو با یکی از دستیاران برتر آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402

دکتر محمد احدی فرد: همیشه دوست داشتم پزشک با سوادی باشم

دکتر محمد احدی فرد یکی از افراد برتر و جزء 10 درصد اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402 در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی درباره هدف گذاری خود برای موفقیت در این آزمون صحبت کرد.

دکتر محمد یزدانی مقدم: رزیدنتی یک دوره چهارساله است و شما باید در طول این مسیر صبور باشید
گفت و گو با یکی از دستیاران برتر آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402

دکتر محمد یزدانی مقدم: رزیدنتی یک دوره چهارساله است و شما باید در طول این مسیر صبور باشید

دکتر محمد یزدانی مقدم یکی از نفرات برتر و جزء 10 درصد اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402 در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی دلیل موفقیت مداوم دستیاران این بیمارستان در آزمون های بورد تخصصی را پایه علمی قوی تر و محیط آموزشی و درمانی بیمارستان فارابی دانست.

دکتر نسیم زارعی: برای موفقیت در آزمون بورد باید بدانیم که هیچ وقت دیر نیست
گفت و گو با نفر دوم آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402

دکتر نسیم زارعی: برای موفقیت در آزمون بورد باید بدانیم که هیچ وقت دیر نیست

نفر دوم آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402 در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی ضمن اشاره به روش های مطالعه برای آمادگی این آزمون گفت: دوران درس خواندن برای آزمون بورد، دوران دلسردی و پر از استرس است. مخصوصا اگر به فکر رتبه هستید. ولی باید بدانید کار نشد ندارد و فقط بخوانید و بخوانید. تا روز آخر حس می کنید هیچ چیز بلد نیستید و اگر این حس را نداشته باشید عجیب است.

آغاز ارزشیابی درون دانشگاهی گروه آموزش چشم پزشکی بیمارستان فارابی

آغاز ارزشیابی درون دانشگاهی گروه آموزش چشم پزشکی بیمارستان فارابی

با حضور دکتر حجت شیخ مطهر واحدی، معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناسان این معاونت، ارزشیابی درون دانشگاهی گروه آموزش چشم پزشکی بیمارستان فارابی انجام شد. برگزاری جلسه با روسا و معاونان آموزشی بخش ها، بازدید از امکانات آموزشی و گفت و گو با دستیاران دوره های تخصصی و تکمیلی از مهمترین موارد این ارزشیابی دو روزه بود. همچنین دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس و معاونان آموزش، پژوهش، درمان و بین الملل بیمارستان فارابی نیز با حضور در این جلسه پاسخگوی سوالات ارزیابان بودند. توضیح اینکه این بازدید روزهای 18 و 19 دی 1402 انجام شد.

دکتر امیررضا اسفندیاری: برای موفقیت در آزمون بورد باید بتوانیم خودمان را با روند خستگی و فرسایشی بودن وفق دهیم
نفر اول آزمون بورد چشم پزشکی چگونه مطالعه می کند؟

دکتر امیررضا اسفندیاری: برای موفقیت در آزمون بورد باید بتوانیم خودمان را با روند خستگی و فرسایشی بودن وفق دهیم

دکتر امیررضا اسفندیاری، نفر اول آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1402 در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی روش های مفید و کاربردی مطالعه برای آمادگی در این آزمون را بیان کرد.