دریافت نوبت
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
دانشجویان و دستیاران تخصصی در محیط های بالینی:
- در برخود با بیماران، در کنار سلامت جسمی، دیگر ابعاد سلامت بیمار از جمله بعد روانی(شامل نگرانی های احتمالی)، بعد اجتماعی(شامل روابط خانوادگی و دوستانه) و بعد معنوی(اعتقادات و رفتارهای مذهبی) بیماران را لحاظ می نمایند.
- مطابق شئون اخلاق پزشکی از مصرف هرگونه دخانیات، مواد مخدر، روان گردان و مشروبات الکلی در محیط های بالینی بیمارستانی و سایر محیط ها پرهیز می نمایند.
- برای ارائه ی بهتر خدمات سلامت به بیماران خویش و پاسخگویی مناسب و شفاف به سوالات آن ها حداکثر تلاش ممکن را به کار می گیرند و جهت کسب دانش روز و ارتقای مهارت های مورد نیاز حرفه ای، مطالعه و تلاش مستمر و مداوم دارند.
- از پیشنهاد یا برقراری هرگونه رابطه ی عاطفی شخصی با بیماران تحت درمان خود و همراهان آن ها امتناع می ورزند.
- در ارجاع بیماران به دیگر پزشکان و یا موسسات پاراکلینیکی، منافع و مصالح پزشکی بیمار را مطابق با موازین پذیرفته شده علمی و شرایط اقتصادی-اجتماعی آن ها، در اولویت قرار می دهند. 
- ضمن مطالعه گزارش نوبت های کاری قبل در ابتدای نوبت کاری، پیش از پایان نوبت کاری خود از انتقال صحیح مسؤلیت مراقبت از بیماران نیازمند دریافت خدمات تشخیصی-درمانی به همکاران و دانشجویان نوبت بعد از خود، اطمینان حاصل می نمایند.
- جهت رعایت عدالت در ارائه خدمات، میان بیماران تبعیض قائل نمی شوند و از اعمالی مانند جلو انداختن نوبت یا هرگونه برخورد تبعیض آمیز پرهیز می نمایند.
- در همه ی مراحل تشخیص و درمان، اطلاعات مورد نیاز بیماران را به آن ها ارائه می دهند.
- در ارائه خدمات درمانی به زبان، قومیت، فرهنگ، باورها و اعتقادات مذهبی بیمار احترام می گذارند.
- به نظر بیماران در انتخاب آزادانه و آگاهانه درمانگر و روش های تشخیصی-درمانی علمی احترام می گذارند.
- به حق بیمار مبنی بر محرمانه بودن همه ی اطلاعات وی، اعم از اطلاعات حساس و غیرحساس که به هر شکل، در مراحل مختلف تشخیصی-درمانی جمع آوری می شود، احترام می گذارند.
- علاوه بر حفظ شأن و کرامت انسانی بیماران در دوران حیات آنها، فرد متوفی را محترم می شمارد و از هر اقدامی که در عرف به عنوان هتک حرمت به میت تلقی می گردد (اعمالی مانند عکس برداری و فیلم برداری از اجساد و...)، خودداری می نمایند.
- به حقوق دیگر دانشجویان (صرف نظر از سال بالا یا سال پایین بودن)، سایر همکاران و اعضای گروه درمانی به ویژه اساتید و پیشکسوتان در همه سطوح احترام می گذارند و در تعاملات خود با آنان، نهایت ادب را رعایت می کنند.
- در انتخاب و رعایت پوشش حرفه ای، علاوه بر رعایت مقررات عمومی کشور، پوششی که شأن و حرمت حرفه ای دانشجوی علوم پزشکی را حفظ کند، انتخاب می نمایند تا سبب تقویت احترام به جامعه پزشکی و آرامش و اعتماد در دریافت کنندگان خدمات پزشکی شوند.
- در محیط های ارائه خدمات درمانی از آرایش و زیورآلات غیر متعارف خودداری می کنند و برای حفظ هرچه بیشتر سلامت بیماران، بهداشت فردی را در ابعاد مختلف (از جمله تمیز و کوتاه کردن ناخن، عدم کاشت و چسباندن ناخن مصنوعی و...) رعایت می نمایند.
- از مشاجره و تنش با بیمار یا همراهان وی و هرگونه سرزنش و نکوهش در مورد بیماری خودداری می نمایند.
- ادب، احترام، حیا و عفاف را در تعامل با بیماران، همکاران و سایر دانشجویان مخصوصا در مقابل جنس مخالف رعایت می نمایند.
- وظایف محوله و درخواست های منطقی و قانونی اساتید و دستیاران سال بالایی را، به موقع و صحیح اجرا می نمایند.
- برای حفظ انسجام در گروه درمانی، روحیه همکاری، شکیبایی و انتقادپذیری را در خود تقویت نموده و از ایجاد تنش و تذکر مستقیم به همکاران در صورت بروز خطا خودداری می نمایند.
- دانشجویان از تحمیل هزینه های اضافی و هدر رفت منابع در هنگام استفاده از اقلام و مواد مصرفی، پرهیز می نمایند. 
 
 
 

 

لیست اخبار صفحه :1
دومین آزمون استدلال بالینی بیمارستان فارابی در سال 1403 برگزار شد

دومین آزمون استدلال بالینی بیمارستان فارابی در سال 1403 برگزار شد

با حضور 86 دستیار تخصصی سال های یک تا چهار چشم پزشکی بیمارستان فارابی، دومین آزمون استدلال بالینی بیمارستان فارابی در سال 1403 برگزار شد. آزمون استدلال بالینی تلفیقی از آزمون‌های PMP (Patient Managenet Problem) و KF (Key Feature) است که دو بار در سال توسط دفتر توسعه آموزش بیمارستان برای دستیاران برگزار می شود. از نکات قابل توجه این آزمون، برگزاری آن به صورت کاملا الکترونیک در محیط درمانگاه های بیمارستان فارابی است.

اولین المپیاد سراسری استدلال بالینی چشم پزشکی توسط دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی برگزار شد
گامی نو در آموزش چشم پزشکی

اولین المپیاد سراسری استدلال بالینی چشم پزشکی توسط دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی برگزار شد

مدیر دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی در گفت و گو با روابط عمومی این مرکز از برگزاری اولین المپیاد سراسری استدلال بالینی در چشم پزشکی توسط این دفتر و استقبال خوب دستیاران چشم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از این المپیاد خبر داد.

به کارگیری روش های جذاب آموزشی برای افزایش انگیزه دستیاران فارابی
در جلسه ارزیابی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان فارابی مطرح شد

به کارگیری روش های جذاب آموزشی برای افزایش انگیزه دستیاران فارابی

دکتر آرش میرمحمدصادقی، مدیر دفتر توسعه آموزش بیمارستان فارابی در جلسه ی ارزیابی اعتباربخشی آموزشی این مرکز، از اجرای روش‌های نوین و جذاب برای افزایش مشارکت و انگیزه دستیاران در فرایند آموزش خبر داد.

فارابی با تحول و نوآوری الگویی برای آموزش چشم پزشکی می‌شود
آغاز ارزیابی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان فارابی

فارابی با تحول و نوآوری الگویی برای آموزش چشم پزشکی می‌شود

معاون آموزشی بیمارستان فارابی در جلسه ارزیابی اعتباربخشی آموزشی بیمارستان فارابی از رویکرد این بیمارستان در اجرای طرح های نوآورانه آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش و تربیت مختصصان چشم پزشکی خبر داد.

بیمارستان فارابی به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی
ارزیابی اعتباربخشی آموزشی در بیمارستان فارابی آغاز شد

بیمارستان فارابی به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی

ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان فارابی با حضور ارزیابان اعتباربخشی مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی و هدف ارتقای کیفیت آموزش بیمارستان، آغاز شد. در این ارزیابی تمامی جوانب آموزشی و درمانی دستیاران چشم پزشکی این بیمارستان، بررسی شد.

دکتر قاسم فخرائی: آموزش رزیدنت ها و فلوها برند فارابی است
رئیس بیمارستان فارابی بر لزوم رفع مشکلات دستیاران تاکید کرد

دکتر قاسم فخرائی: آموزش رزیدنت ها و فلوها برند فارابی است

رئیس بیمارستان فارابی در نشستی با دستیاران این بیمارستان، ضمن تاکید بر اهمیت دوران رزیدنتی، بر لزوم رفع مشکلات این قشر تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه شناخت بیشتر مشکلات دستیاران و همفکری برای رفع آنها است. دکتر فخرایی با بیان اینکه دوران دستیاری بهترین دوران عمر یک پزشک است، از دستیاران خواست تا از این فرصت برای افزایش دانش و مهارت خود استفاده کنند. وی همچنین در پاسخ به سوالات دستیاران درباره میزان حقوق و کارانه، به محدودیت‌های موجود در این زمینه اشاره کرد و از حمایت بیمارستان از دستیاران در چارچوب قوانین موجود خبر داد.

هیئت ارزشیابی رشته تخصصی چشم پزشکی وزارت بهداشت از بیمارستان فارابی بازدید کرد

هیئت ارزشیابی رشته تخصصی چشم پزشکی وزارت بهداشت از بیمارستان فارابی بازدید کرد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از اعضای هیئت ارزشیابی رشته تخصصی چشم پزشکی این وزارتخانه با حضور در بیمارستان فارابی ضمن دیدار با دکتر قاسم فخرائی، رئیس بیمارستان و اعضای هیئت علمی این مرکز، درباره مسائل آموزشی، پژوهشی و درمانی به ویژه دستیاران تخصصی چشم پزشکی، بحث و گفت و گو کردند.

از دستیاران برتر بیمارستان فارابی در آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1403 قدردانی شد
آیین فارغ التحصیلی دستیاران بیمارستان فارابی

از دستیاران برتر بیمارستان فارابی در آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1403 قدردانی شد

همزمان با برگزاری آیین فارغ التحصیلی دستیاران ورودی 1399 بیمارستان فارابی، از دستیارانی که در آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی 1403 رتبه های برتر را کسب کردند قدردانی شد.

دکتر مهدی خداپرست: نگرش بیمارستان فارابی به آموزش در کشور و حتی جهان منحصر به فرد است
آیین معارفه دستیاران نوورود بیمارستان فارابی برگزار شد

دکتر مهدی خداپرست: نگرش بیمارستان فارابی به آموزش در کشور و حتی جهان منحصر به فرد است

رئیس بیمارستان فارابی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آیین معارفه دستیاران نو ورود این بیمارستان که همزمان با کنفرانس هفتگی برگزار شد بر اهمیت تاثیر کسب دانش، رفتار، گفتار و پوشش دستیاران در حفظ و ارتقای جایگاه بیمارستان فارابی و موفقیت آنان در آزمون دانشنامه تخصصی چشم پزشکی تاکید کرد.

تنظیمات پس زمینه
Close menu