دریافت نوبت کلیک کنید
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مدیر امور اداری بیمارستان فارابی: رضا کریمی کلایه
تلفن داخلی: 2372
تلفن داخلی دبیرخانه: 2331
امور اداری و منابع انسانی بیمارستان فارابی در طبقه اول و بایگانی در طبقه دوم ساختمان مدیریت واقع شده اند.
 
شرح وظایف:
- انجام مکاتبات اداری روزمره، اجرا و پیگیری بخشنامه های ارسالی از دانشگاه، پاسخ به نامه های ارسالی از واحد های مختلف دانشگاه سایر سازمان ها
- صدور احکام کارگزینی اعم از استخدام پیمانی، کارکنان جدیدالاستخدام، افزایش سنواتی، انتصابات، مرخصی نیمه وقت، مرخصی بدون حقوق، و غیره از طریق سیستم اتوماسیون اداری کارکنان
- بررسی پرونده پرسنلی کارکنان جهت احراز شرایط ارتقاء شغلی و طرح در کمیته طبقه بندی مشاغل و در نهایت صدور احکام ارتقاء طبقه شغلی
- بررسی شرایط احراز و انتصاب کارکنان به مشاغل بالاتر در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تاییدیه های لازم از قبیل تائیدیه گزینش، حراست و غیره
- بررسی شرایط اعمال مدارک تحصیلی ماخوذه کارکنان در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تائییدیه تحصیلی
- بررسی سوابق رسمی و غیر رسمی کارکنان در کمیته فرعی و احتساب سوابق مورد تائید از نظر بازنشستگی و تجربی
- انجام امور تبدیل وضعیت کارکنان اعم از تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به تمدید قرار داد پرسنل قراردادی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به برقراری کمک هزینه عائله مندی و افزایش وکاهش کمک هزینه اولاد پرسنل مرد و بانوان سرپرست خانوار وکلیه کارکنان قرار دادی
- انجام مکاتبات مربوط به نقل و انتقالات پرسنل و اخذ مجوزهای لازم و صدور احکام انتقال و انتصاب
- انجام امور جذب مشمولین خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان و در نهایت صدور احکام انتصاب
- انجام ارزشیابی سالیانه پرسنل به تفکیک کارشناسان و کارکنان
- انجام امور مربوط به اعضای هیئت علمی اعم از مکاتبات اداری، ثبت کارکرد ماهانه، مرخصی و ماموریت
- انجام امور مربوط به بازنشستگی کارکنان اعم از تعیین بدهی، خدمات غیر رسمی، سربازی، طرح نیروی انسانی و اخذ تائیدیه های لازم از سازمان
 
  • تاریخ انتشار : 1402/06/04 - 10:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 443
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره های آموزشی ویژه کارکنان غیر بالینی بیمارستان فارابی

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد

در راستای برگزاری دوره های حضوری آموزشی ضمن خدمت کارکنان و همچنین افزایش آگاهی و سلامت آنان، کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل ویژه کارکنان غیربالینی بیمارستان فارابی برگزار شد.

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، این دوره آموزشی باه همت واحدهای آموزش کارکنان و بهداشت حرفه ای ظهر پنجشنبه 2 شهریور 1402 با هدف شناخت عوامل زیان آور محیط کار و به کارگیری اصول صحیح ارگونومی با رویکرد حفظ و ارتقا سلامت کارکنان گروه های اداری برگزار شد.
در این کلاس الناز نصیرلو، مسئول بهداشت حرفه ای بیمارستان فارابی ابتدا به تشریح عوامل زیان آور محیط کار و عوامل نامساعد موجود در نوع و خصلت مشاغل مانند تشعشع، تماس با مواد شیمیایی، مخاطرات بیولوژیکی، عوامل ارگونومیک، استرس و از این دست موارد که ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازند، پرداخت. وی گفت: کارمندان روزانه یک سوم از وقت خود را در محیط کار می گذرانند. مدت زیادی از این زمان نیز در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه خواهد بود که در نهایت این عوارض از میزان کارایی و بهره وری این نیروی عظیم کار می کاهد. بنابراین کارکنان به ویژه گروه های اداری نیازمند آموزش اصول صحیح ارگونومی می باشند.
نصیرلو ارگونومی را علم ایجاد تناسب میان انسان و کار برشمرد و افزود: این علم با هدف ایجاد راحتی و رضایت، افزایش بهره وری و حفظ سلامت کارکنان انجام شده و مهمترین نتایج به کارگیری اصول ارگونومی در محیط های کاری، پیشگیری از اختلالات اسکلتی – عضلانی مانند کمر درد، سندروم تونل کارپال یا درد شدید مچ دست، درد زانو، آرنج و موارد مشابه است.
مسئول بهداشت حرفه ای بیمارستان فارابی در ادامه نکاتی را درباره نحوه صحیح نشستن، اصول صحیح کار با رایانه، کار با صفحه کلید، نمایشگر، نشانگر، فضای دسترسی به وسایل و ویژگی های صندلی ارگونومیک و همچنین پوسچرهای (موقعیت بدن در هنگام ایستادن یا نشستن) مناسب در حین کار پرداخت و تصریح کرد: توصیه می شود کارکنان به تناوب از پشت میز یا رایانه خود برخاسته و با نرمش های ساد ه و کششی، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حرکت دهند. همچنین برای جلوگیری از مشکلات بینایی می توان از قانون 2020 استفاده کرد. به این صورت که پس از 20 دقیقه کار با رایانه، 20 ثانیه به نقطه ای در فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کرده و 20 بار پلک بزنید.
آموزش نحوه صحیح بلند کردن اجسام و جابجایی آن ها پایان بخش این کلاس بود.

 

  • گروه خبری : آموزش کارکنان
  • کد خبر : 245747
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد کلاس آشنایی با اصول صحیح ارگونومی در مشاغل اداری برگزار شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه