دریافت نوبت
متن مورد نظر خود را جستجو کنید

مدیر امور اداری بیمارستان فارابی: رضا کریمی کلایه

تلفن داخلی: 2372
تلفن داخلی دبیرخانه: 2331
امور اداری و منابع انسانی بیمارستان فارابی در طبقه همکف و بایگانی در طبقه اول ساختمان مدیریت واقع شده اند.
 

شرح وظایف منابع انسانی بیمارستان فارابی:

- انجام مکاتبات اداری روزمره، اجرا و پیگیری بخشنامه های ارسالی از دانشگاه، پاسخ به نامه های ارسالی از واحد های مختلف دانشگاه سایر سازمان ها
- صدور احکام کارگزینی اعم از استخدام پیمانی، کارکنان جدیدالاستخدام، افزایش سنواتی، انتصابات، مرخصی نیمه وقت، مرخصی بدون حقوق، و غیره از طریق سیستم اتوماسیون اداری کارکنان
- بررسی پرونده پرسنلی کارکنان جهت احراز شرایط ارتقاء شغلی و طرح در کمیته طبقه بندی مشاغل و در نهایت صدور احکام ارتقاء طبقه شغلی
- بررسی شرایط احراز و انتصاب کارکنان به مشاغل بالاتر در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تاییدیه های لازم از قبیل تائیدیه گزینش، حراست و غیره
- بررسی شرایط اعمال مدارک تحصیلی ماخوذه کارکنان در کمیته طبقه بندی مشاغل بیمارستان و اخذ تائییدیه تحصیلی
- بررسی سوابق رسمی و غیر رسمی کارکنان در کمیته فرعی و احتساب سوابق مورد تائید از نظر بازنشستگی و تجربی
- انجام امور تبدیل وضعیت کارکنان اعم از تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به تمدید قرار داد پرسنل قراردادی و صدور احکام مربوطه
- انجام امور مربوط به برقراری کمک هزینه عائله مندی و افزایش وکاهش کمک هزینه اولاد پرسنل مرد و بانوان سرپرست خانوار وکلیه کارکنان قرار دادی
- انجام مکاتبات مربوط به نقل و انتقالات پرسنل و اخذ مجوزهای لازم و صدور احکام انتقال و انتصاب
- انجام امور جذب مشمولین خدمت قانون پزشکان و پیراپزشکان و در نهایت صدور احکام انتصاب
- انجام ارزشیابی سالیانه پرسنل به تفکیک کارشناسان و کارکنان
- انجام امور مربوط به اعضای هیئت علمی اعم از مکاتبات اداری، ثبت کارکرد ماهانه، مرخصی و ماموریت
- انجام امور مربوط به بازنشستگی کارکنان اعم از تعیین بدهی، خدمات غیر رسمی، سربازی، طرح نیروی انسانی و اخذ تائیدیه های لازم از سازمان
 
 

واحد امور رفاهی: زهره امیدوار

این واحد در ضلع شرقی حیاط قدیم بیمارستان و در طبقه اول ساختمان مدیریت واقع شده است.
داخلی: 2442
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • تاریخ انتشار : 1404/07/20 - 13:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 191
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت هفته سلامت روان

تقویت همکاری بین‌بخشی؛ کلید مدیریت بحران

همکاری بین‌بخشی در محیط درمانی نه تنها به معنای هماهنگی مؤثر میان تخصص‌های مختلف برای ارائه بهترین مراقبت به بیمار است، بلکه در هنگام بحران‌ها، به عنوان حلقه اتصال حیاتی عمل کرده و با کاهش سطح استرس و ایجاد امنیت روانی، سلامت روان تیم‌های درمانی را تقویت می‌کند. این مطلب فاطمه پسندیده نیا، دکتری روانشناسی و کارشناس سلامت روان بیمارستان فارابی، هفت راهکار کلیدی از جمله شفافیت، تقویت اعتماد متقابل و جلسات هماهنگی منظم را برای بهبود این تعامل پیشنهاد کرده است.

تقویت همکاری بین‌بخشی؛ کلید مدیریت بحران

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ همکاری بین‌بخشی به معنای تعامل و هماهنگی مؤثر میان بخش‌ها، واحدها یا تخصص‌های مختلف یک سازمان است تا هدف مشترکی محقق شود. در بیمارستان، این یعنی پزشکان، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی با هم ارتباط برقرار می‌کنند، اطلاعات را به‌موقع به اشتراک می‌گذارند و اقدامات خود را هماهنگ می‌کنند تا مراقبت از بیماران به بهترین شکل انجام شود.

همکاری بین‌بخشی در هنگام‌بحران ها همان حلقه‌ی اتصال میان تخصص‌ها است. همکاری‌ که موجب می‌شود تصمیم‌ها دقیق‌تر، واکنش‌ها سریع‌تر و فضای روانی تیم‌ها آرام‌تر شود. وقتی میان همکاران و بخش‌های مختلف بیمارستان، جریان ارتباط و اعتماد برقرار باشد، مغز کارکنان احساس امنیت بیشتری می‌کند، سطح استرس کاهش می‌یابد و تصمیم‌گیری در مواجهه با موقعیت‌های حساس مؤثرتر می‌شود. در واقع، همکاری بین‌بخشی در بحران‌ها نه فقط یک ابزار مدیریتی، بلکه عامل مهمی برای تقویت سلامت روان تیم درمانی است.

راه‌هایی برای تقویت تعامل بین‌بخشی

جلسات هماهنگی منظم

برگزاری کمیته‌های ماهانه بین بخش‌ها برای تبادل اطلاعات، رفع ابهام‌ها و هماهنگی اقدامات، که جریان ارتباط را تقویت کرده و از سوءتفاهم‌ها جلوگیری می‌کند.

شفافیت و اطلاع‌رسانی

به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌موقع و دقیق درباره وضعیت بیماران و برنامه‌های درمانی تا از سردرگمی و استرس جلوگیری شود.

تقویت اعتماد متقابل

ایجاد فضایی که اعضای تیم بتوانند دغدغه‌ها و اشتباهات خود را بدون ترس از قضاوت بیان کنند.

آموزش مهارت‌های ارتباطی و همدلی

برگزاری کارگاه‌های کوتاه برای بهبود مهارت‌های شنیدن فعال، بازخورد سازنده و مدیریت تعارض

حمایت روانی تیمی

فراهم کردن فرصت‌هایی برای گفتگو و تخلیه هیجانات منفی، مانند جلسات کوتاه روانشناسی یا پشتیبانی همکار به همکار

تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌ها

روشن کردن وظایف هر بخش و هر فرد برای جلوگیری از تداخل یا ابهام در کارها

قدردانی و انگیزه‌بخشی

تشویق رفتارهای همکاری و قدردانی از تلاش‌ها، که حس تعلق و انگیزه تیمی را افزایش می‌دهد.

 

  • کد خبر : 306739
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه