دریافت نوبت: نوبت دهی بیمارستان فارابی
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
خط مشی و روش ارزش گذاری وفرهنگ سازی رعایت اصول بهداشت دست
 
دربین پزشکان، پرستاران وسایرکارکنان بالینی:
- سوپروایزر کنترل عفونت دستورالعمل رعایت بهداشت دست را به کلیه واحدها اعلام می دارد.
- سوپروایزر کنترل عفونت پوسترهای آموزشی بهداشت دست (شستن دست، اسکراب و اسکراب جراحی) را تهیه نموده در اختیار کلیه واحدها قرار می دهد.
- مسئولین کلیه واحدها پوسترهای بهداشت دست را در محل های شستشوی دست (روشویی، اتاق معاینه، اتاق پانسمان، تریتمنت و سینک ها) نصب می نمایند. 
- سوپروایزر کنترل عفونت پمفلت آموزشی بهداشت دست را تهیه ودر اختیار کلیه پرسنل، بیماران و مراجعین قرار می دهد.
- سوپروایزر کنترل عفونت فیلم آموزشی شستن دست و مهارت های پایه اتاق عمل را در اختیار کلیه پرسنل قرار می دهد.
- سوپروایزر کنترل عفونت فیلم های آموزشی شستن دست به روش طبی و جراحی و مطالب آموزشی و انگیزشی را در کانال تلگرام بیمارستان فارابی به اشتراک می گذارد.
- سوپروایزر کنترل عفونت فیلم آموزشی شستن دست را در تلویزیون بخش ها و راهرو های بیمارستان برای بیماران، همراهان و مراجعین نمایش می دهد.
- سوپروایزر کنترل عفونت سالیانه دوبار به مناسبت روزجهانی بهداشت دست کمپین بهداشت دست با هدف آموزش پرسنل و همراهان و مراجعین بیمارستان برگزا می نماید و پمفلت آموزش بهداشت دست و محلول بهداشت دست و لوسیون نرم کننده توزیع می نماید. 
- سوپروایزر کنترل عفونت جهت آموزش مداوم و ترویج بهداشت دست، سرپرستاران و رابطین کنترل عفونت در هر واحد را به عنوان الگو انتخاب می نماید.
- سوپروایزر کنترل عفونت با همکاری سوپروایزر آموزشی جهت آموزش پرسنل جدیدالورود از فیلم آموزشی وکلاسهای آموزشی جدیدالورود استفاده می نماید.
- سوپروایزر کنترل عفونت با همکاری سوپروایزر آموزشی به صورت دوره ای کلاسهای بازآموزیکلیه پرسنل را برگزار می نمایند.
- سوپروایزر کنترل عفونت به صورت دوره ای از کلیه واحدها بازدید می نماید و چک لیست نظارتی با کد CH-IC-01 را تکمیل و ارزیابی می نماید.
- رابطین کنترل عفونت فرم نظارت بر بهداشت دست کلیه گروه های درمان را تکمیل نموده و ماهانه به سوپروایزر کنترل عفونت تحویل می دهند.
- مسئول بهداشت محیط بر وجود امکانات لازم جهت بهداشت دست در کلیه واحدها نظارت می نماید. 
- سوپروایزر کنترل عفونت بر کیفیت محلول های شستشوی دست و رضایت پرسنل از محلول های شستشوی دست نظارت می نماید.
- سوپروایزر کنترل عفونت بر نصب کافی و در دسترس بودن محلول های شستشوی دست در کلیه بخش ها و واحدها نظارت نماید.
- رابطین کنترل عفونت و کلیه پرسنل جهت پیشگیری از آلودگی، بهداشت دست را به کلیه بیماران وهمراهان آموزش دهند و از ابزار رسانه ای مناسب استفاده نمایند.
- سوپروایزر کنترل عفونت پس از ارزیابی چک لیست های مربوط به رعایت بهداشت دست هر 3 ماه بخش هایی که بالاترین امتیاز را دارند برای تشویق به مدیر پرستاری معرفی می نماید.
- سوپروایزر کنترل عفونت هر 3 ماه اسامی رابطین فعال کنترل عفونت را جهت تقدیر و تشکر به مدیر پرستاری اعلام می دارد.
 
دستورالعمل شستشو ، ضدعفونی وسایل نقلیه و آمبولانس:
- راننده آمبولانس تجهیزات آلوده را در اسرع وقت و قبل از ماموریت بعدی تمیز و گندزدایی می نماید.
- راننده آمبولانس قبل از گندزدایی کلیه وسایل قابل حمل مانند کپسول اکسیژن، جعبه کمک های اولیه و غیره موجود در آمبولانس را خارج می نماید.
- راننده آمبولانس قبل از نظافت و گندزدایی آمبولانس،  وسایل حفاظت فردی پوشیده و بعد از اتمام کار وسایل حفاظت فردی را خارج نموده و بهداشت دست را انجام می دهد.
- راننده آمبولانس و تکنسین بیهوشی کلیه پسماندهای داخل آمبولانس شامل دستکش یکبار مصرف ، ماسک و غیره را به عنوان پسماند عفونی محسوب کرده و برای نگهداری موقت در سطل زباله درب دار جمع آوری می نماید و پس از رسیدن به مقصد از آمبولانس خارج و طبق دستورالعمل پسماند های عفونی عمل می نماید.
- در صورتی که ملحفه روی تخت آمبولانس پارچه ای است، راننده آمبولانس پس از استفاده در کیسه سربسته انداخته و پس از رسیدن به مقصد جهت شستشو و گندزدایی به لاندری تحویل می نماید و در صورتی که ملحفه روی تخت یکبار مصرف است، طبق دستورالعمل پسماندهای پزشکی (عفونی) در مورد آن اقدام می نماید.
- راننده آمبولانس اشیاء نوک تیز و برنده مانند سرسوزن، تیغه بیستوری، شیشه های شکسته را در سفتی باکس دفع نماید. 
- در صورتی که بیمار دارای بیماری مسری باشد تکنسین آمبولانس به منظور تهویه، پنجره های کابین را نیمه باز نماید و در صورت فیکس بودن پنجره ها سیستم تهویه را فعال نماید.
- آمبولانس مشخص شده برای کد 550 فقط برای اعزام و انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به کووید-19 استفاده می نمایند.
- یک دست وسایل حفاظت فردی (ماسک، دستکش، گان، عینک یا محافظ صورت) و یک دست لباس PPE باید در داخل آمبولانس موجود باشد. 
- راننده آمبولانس سطوح تشک های آمبولانس و سایر سطوح را با محلول گندزدای هیپوکلریت سدیم نیم درصد (5000PPM) گندزدایی شود.
- راننده آمبولانس تجهیزات تنفسی و ساکشن را با محلول High Level  گندزدایی می نماید.
- راننده آمبولانس کابین آمبولانس را از جای تمیز به جای آلوده ضدعفونی می نماید.
- راننده آمبولانس شستشوی سطوح خارجی آمبولانس را در صورت آلودگی باید با آب و دترجنت انجام دهد.

 

  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 14:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 997
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد

سه جفت چشم به جای یک جفت!

اهمیت استریل ماندن وسایل و تجهیزات جراحی از زمان استریلیزاسیون تا آغاز جراحی و دقت در بررسی این وسایل پیش از شروع عمل، مهمترین موضوع جلسه کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی بود.

کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته کنترل عفونت این بیمارستان صبح یکشنبه 29 مرداد 1402 به منظور بررسی گزارش موارد عفونت پس از جراحی مربوط به تیر سال جاری و با حضور دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، معاون درمان، دکتر کاظم رهنما، مدیر، دکتر محمدرضا مهرابی بهار، مسئول ایمنی و ثریا کریمی، مدیر پرستاری بیمارستان برگزار شد. 
شادی رضائی سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان فارابی پس از ارائه این گزارش اظهار داشت: یکی از وظایف پرستاران سیرکولر و اسکراب در هنگام آماده سازی تجهیزات و شرایط اتاق عمل، دقت در حفظ شرایط استریل است. در واقع این افراد باید به دنبال عوامل عفونت زای احتمالی مانند گرد و غبار یا ذرات و اشیا خارجی باشند. خوشبختانه در حال حاضر در اتاق های عمل بیمارستان فارابی مانند اتاق عمل اواستین نه تنها یک نفر بلکه گاه تا 3 نفر از جمله جراح، تجهیزات و وسایل مورد استفاده در جراحی را پیش از عمل بررسی می کنند تا در در صورت مشاهد مواردی که گفته شد به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در ادامه به اهمیت بررسی تجهیزات اتاق های عمل پس از تعمیر نیز پرداخت و گفت: در جلساتی که با کارشناسان مهندسی تجهیزات پزشکی بیمارستان داشتیم مقرر شد اگر دستگاهی مانند اتوکلاو برای تعمیر یا سرویس های دوره ای به شرکت های مربوطه ارسال می شود، پس از تعمیر و بازگشت به بیمارستان باید در حضور نماینده آن شرکت، تست های بیولوژیک روی دستگاه انچام شده تا از عملکرد دقیق آن مطمئن شویم. زیرا جراحی چشم بسیار حساس است و باید در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی دقت زیادی به خرج دهیم.
وی در پایان با بررسی نمودار مقایسه ای بروز عفونت پس از جراحی در مرداد 1402 افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و اقدامات اصلاحی که در اتاق های عمل انجام شده، میزان عفونت های پس از جراحی در بیمارستان فارابی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
  • گروه خبری : کمیته کنترل عفونت
  • کد خبر : 243344
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد دکتر سید محسن رفیع زاده طبائی زواره، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون درمان بیمارستان فارابی کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد کمیته کنترل عفونت بیمارستان فارابی برگزار شد

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه